Genres / Rock / Punk zonder gitaren
zoeken in:
0
geplaatst: 15 september 2009, 12:37 uur
Hoi, ik ben op zoek naar punk zonder gitaren, of waarbij gitaren een minimale rol spelen en andere instrumenten, bijvoorbeeld de piano of de viool centraal staan. Bijvoorbeeld "The Dresden dolls", dat is pianopunk. Misschien bestaat er zelfs wel punk met louter violen? Ik ben erg benieuwd. Weten jullie wat goede voorbeelden?
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:43 uur
itchy schreef:
Adult.
Kap Bambino
Crystal Castles
Adult.
Kap Bambino
Crystal Castles
Bedankt Itchy, maar het gaat wel richting de electronica, terwijl ik zo benieuwd ben of er qua klassieke muziekinstrumenten nog wat op het gebied van punk te vinden is, zoals strijkers en piano.
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:48 uur
0
geplaatst: 15 september 2009, 15:03 uur
RobbyT schreef:
Bedankt Itchy, maar het gaat wel richting de electronica, terwijl ik zo benieuwd ben of er qua klassieke muziekinstrumenten nog wat op het gebied van punk te vinden is, zoals strijkers en piano.
Precies, elektropunk. Mag toch ook vast wel

GrafGantz schreef:
Live anders gewoon met gitaar
(quote)
Live anders gewoon met gitaar
Nu wel ja maar vroegah niet!
0
geplaatst: 17 september 2009, 15:58 uur
Erg goed voorbeeld, bedankt!
Waar is dit topic trouwens naar toe verplaatst?
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 16:18 uur
Een band uit de jaren tachtig (met slechts twee cd's als ik het goed heb): Fuzbox
Onder de naam Fuzbox is het gewone pop, maar onder de oorspronkelijke naam 'Weve got a fuzbox & we're gonna use it' mag het best punk genoemd worden. Zag ze toen live, en hoe tof ze waren met slechts de zang, een bas, een drum en een triangle!
Onder de naam Fuzbox is het gewone pop, maar onder de oorspronkelijke naam 'Weve got a fuzbox & we're gonna use it' mag het best punk genoemd worden. Zag ze toen live, en hoe tof ze waren met slechts de zang, een bas, een drum en een triangle!
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 00:01 uur
Je zou Foot Village kunnen proberen.
Foot Village - Friendship Nation (2008)
Ze hebben trouwens ook een nieuwe, maar die staat nog niet op mume.
Foot Village - Friendship Nation (2008)
Ze hebben trouwens ook een nieuwe, maar die staat nog niet op mume.
* denotes required fields.