MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Punk zonder gitaren

zoeken in:
Hoi, ik ben op zoek naar punk zonder gitaren, of waarbij gitaren een minimale rol spelen en andere instrumenten, bijvoorbeeld de piano of de viool centraal staan. Bijvoorbeeld "The Dresden dolls", dat is pianopunk. Misschien bestaat er zelfs wel punk met louter violen? Ik ben erg benieuwd. Weten jullie wat goede voorbeelden?

Adult.
Kap Bambino
Crystal Castles

itchy schreef:
Adult.
Kap Bambino
Crystal Castles

Bedankt Itchy, maar het gaat wel richting de electronica, terwijl ik zo benieuwd ben of er qua klassieke muziekinstrumenten nog wat op het gebied van punk te vinden is, zoals strijkers en piano.

Live anders gewoon met gitaar

RobbyT schreef:
Bedankt Itchy, maar het gaat wel richting de electronica, terwijl ik zo benieuwd ben of er qua klassieke muziekinstrumenten nog wat op het gebied van punk te vinden is, zoals strijkers en piano.

Precies, elektropunk. Mag toch ook vast wel

GrafGantz schreef:
(quote)

Live anders gewoon met gitaar

Nu wel ja maar vroegah niet!

The Ex met tom Cora op cello

Ex met Tom Cora

platedraaier schreef:
The Ex met tom Cora op cello

Ex met Tom Cora

Erg goed voorbeeld, bedankt!

Waar is dit topic trouwens naar toe verplaatst?

Daft Punk!
Ok, die was flauw. Sorry.

Boys Noize

Gallow
punk zonder gitaren? DERP

Een band uit de jaren tachtig (met slechts twee cd's als ik het goed heb): Fuzbox
Onder de naam Fuzbox is het gewone pop, maar onder de oorspronkelijke naam 'Weve got a fuzbox & we're gonna use it' mag het best punk genoemd worden. Zag ze toen live, en hoe tof ze waren met slechts de zang, een bas, een drum en een triangle!

Doc
Je zou Foot Village kunnen proberen.

Foot Village - Friendship Nation (2008)

Ze hebben trouwens ook een nieuwe, maar die staat nog niet op mume.

sxesven

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.