Genres / Rock / 'Vrolijke' Rock
zoeken in:
1
geplaatst: 3 maart 2011, 14:27 uur
Ik zat laatst door mijn iTunes te scrollen en dacht, wat negatief zijn de meeste liedjes eigenlijk.
Heeft iemand nog tips voor 'vrolijke' rock of lekkere rock met leuke deuntjes?
gr. Steven
Heeft iemand nog tips voor 'vrolijke' rock of lekkere rock met leuke deuntjes?
gr. Steven
0
geplaatst: 3 maart 2011, 15:24 uur
Misschien is het aan te bevelen terug te gaan naar de tijd dat rock is ontstaan. Luister eens naar de muziek van Bill Haley en consorten uit de jaren 50 van de vorige eeuw.
0
geplaatst: 3 maart 2011, 16:13 uur
Helloween. Wordt niet voor niet Happy Metal genoemd.
Mijn zoontje moet altijd heel erg lachen om Hello Josephine van de Scorpions of La Bamba van Los Lobos.
Mijn zoontje moet altijd heel erg lachen om Hello Josephine van de Scorpions of La Bamba van Los Lobos.
0
geplaatst: 3 maart 2011, 17:14 uur
Ik vind Is This It van The Strokes een erg vrolijk rockalbum, maar het moet je wel liggen.
0
geplaatst: 3 maart 2011, 18:02 uur
0
geplaatst: 3 maart 2011, 19:26 uur
@Gerards dream; is inderdaad wel geniale muziek, ook Chuck Berry klinkt lekker
@uffing; haha maar ik ben niet zo een metalfan
@soeperd; goed album, heb m zelf ook
@glurp; kende ik idd al, best chill nummer
@uffing; haha maar ik ben niet zo een metalfan
@soeperd; goed album, heb m zelf ook
@glurp; kende ik idd al, best chill nummer
0
geplaatst: 3 maart 2011, 20:58 uur
Fade To Black van Metallica. 
Even serieus:
Dire Straits - Love over Gold (1982) (Private Investigations is duister, maar de overigen zijn redelijk "vrolijk" met name Industrial Disease)
Supertramp - Crime of the Century (1974)
Al Stewart - Year of the Cat (1976) (Hoewel popgehalte wel hoog is)
Toto - The Seventh One (1988)

Even serieus:
Dire Straits - Love over Gold (1982) (Private Investigations is duister, maar de overigen zijn redelijk "vrolijk" met name Industrial Disease)
Supertramp - Crime of the Century (1974)
Al Stewart - Year of the Cat (1976) (Hoewel popgehalte wel hoog is)
Toto - The Seventh One (1988)
0
geplaatst: 3 maart 2011, 22:27 uur
@chevy; Dank je, geweldige muziek vooral Al Stewart zal mijn vader waarderen (hij is een groot fan)
0
geplaatst: 3 maart 2011, 22:41 uur
Van Deep Purple - Made in Japan (1972) word ik ook altijd heel vrolijk. 

0
geplaatst: 5 maart 2011, 12:57 uur
De Cockney Rejects spelen vrolijke punk, als dat meetelt als rock.
Judy and Mary is ook een band die leuke vrolijke rock kan spelen.
Judy and Mary is ook een band die leuke vrolijke rock kan spelen.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 14:11 uur
Pixies - Doolittle is ook wel een aanrader. Vooral het nummer Debaser is een instant portie euforie. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2011, 14:30 uur
Geen rock, maar wel heel vrolijk: Madness.
Bands als The Beach Boys, The Mamas & Papas en The Byrds hebben ook veel vrolijke muziek gemaakt.
Bands als The Beach Boys, The Mamas & Papas en The Byrds hebben ook veel vrolijke muziek gemaakt.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 15:10 uur
Jack Johnson is ook vrolijkheid ten top. Maar is ook geen rock.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 23:14 uur
Ik word altijd heel erg vrolijk van het album London Calling van The Clash. 

0
geplaatst: 7 maart 2011, 21:25 uur
Vrolijke rock? Genoeg te vinden!
In de jaren '50 Bill Haley & His Comets, Buddy Holly en Fats Domino, nadien Chubby Checker, soms ook Cliff Richard.
In de jaren '60 brachten the Beach Boys natuurlijk vrolijke surfrock en the Beatles en the Byrds brachten in hun beginperiode ook vrolijke rocknummers. Verder Dave Clark Five, Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich, Tremeloes, het gros van Rolling Stones en Creedence Clearwater Revival.
In de jaren '70 Status Quo en glamrockbands als Slade, Sweet, Mud, Rubettes, Gary Glitter ... soms ook Queen.
Ook in de new wave/postpunk waren er verschillende bands die vrolijk klonken: Blondie, the Cars, Adam & the Ants, Bow Wow Wow, heel wat van Talking Heads, verder ook the Clash en Eivis Costello (met soms maatschappijkritsche of sarcastische teksten). Bruce Springsteen vind ik vaak ook vrolijk klinken (maar ook verbeten) evenals Frank Zappa (soms met satire), J. Geils Band, Huey Lewis & the News, Los Lobos en the Pogues.
Heden ten dage denk ik aan Vampire Weekend als vrolijkste rockband. Vaak ook the Strokes, Kings of Leon en Green Day.
In de jaren '50 Bill Haley & His Comets, Buddy Holly en Fats Domino, nadien Chubby Checker, soms ook Cliff Richard.
In de jaren '60 brachten the Beach Boys natuurlijk vrolijke surfrock en the Beatles en the Byrds brachten in hun beginperiode ook vrolijke rocknummers. Verder Dave Clark Five, Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich, Tremeloes, het gros van Rolling Stones en Creedence Clearwater Revival.
In de jaren '70 Status Quo en glamrockbands als Slade, Sweet, Mud, Rubettes, Gary Glitter ... soms ook Queen.
Ook in de new wave/postpunk waren er verschillende bands die vrolijk klonken: Blondie, the Cars, Adam & the Ants, Bow Wow Wow, heel wat van Talking Heads, verder ook the Clash en Eivis Costello (met soms maatschappijkritsche of sarcastische teksten). Bruce Springsteen vind ik vaak ook vrolijk klinken (maar ook verbeten) evenals Frank Zappa (soms met satire), J. Geils Band, Huey Lewis & the News, Los Lobos en the Pogues.
Heden ten dage denk ik aan Vampire Weekend als vrolijkste rockband. Vaak ook the Strokes, Kings of Leon en Green Day.
0
geplaatst: 7 maart 2011, 22:30 uur
En wat te denken van Mud. Lekker gek doen op simpele rock klanken die je gelijk vrolijk stemmen. Hier een link naar hun discografie hier op MusicMeter: Mud
0
geplaatst: 8 maart 2011, 18:59 uur
Boston heeft met oa More Than a Feeling en Peace of Mind toch ook vrolijke nummers geschreven.
En als grote fan, kan ik School's Out van Alice Cooper ook aanbevelen
. Vind ik ook nog vrij vrolijk.
En als grote fan, kan ik School's Out van Alice Cooper ook aanbevelen
. Vind ik ook nog vrij vrolijk.
0
buizen
geplaatst: 9 februari 2016, 14:33 uur
Echt bewust lollig gaan doen op het podium houd ik niet zo van. 'Vrolijk' lees ik meer als 'positief' en dan ben je bij bijv. Michael Monroe aan het goede adres. Mike en z'n bandmates zijn het toonbeeld van kick ass rock 'n roll met een positieve boodschap: namelijk positieve energie, good vibes. Het is geen 'anti- band', ze zijn dol op rockmuziek spelen. Alle leden zijn naast Monroe volop actief in andere muzieksamenstellingen, kleine bandjes, grotere bandjes, projectjes. Mensen die er altijd een muziekfeest van willen maken.
Het mag als genoegzaam bekend worden verondersteld dat Monroe (zanger) natuurlijk saxofoon, piano, gitaar en mondharmonica beheerst maar hij mag ook graag een potje drummen. Hier wat gerommel/gejam eerst en dan een lekkere AC/DC-song:
Steve Conte, one of the guitarists, woonachtig in New York als ie niet op tour is, zien we hier in een klein kroegje aandacht aan David Bowie schenken. (Kijk je even mee naar de podiumpresentatie en publiekinteractie als een gitarist/zanger een Bowie vertolkt, Robertus? Dit is ook maar een heel klein zaaltje hoor.)
Hier trouwens ook, met Syd Straw.
Het mag als genoegzaam bekend worden verondersteld dat Monroe (zanger) natuurlijk saxofoon, piano, gitaar en mondharmonica beheerst maar hij mag ook graag een potje drummen. Hier wat gerommel/gejam eerst en dan een lekkere AC/DC-song:
Steve Conte, one of the guitarists, woonachtig in New York als ie niet op tour is, zien we hier in een klein kroegje aandacht aan David Bowie schenken. (Kijk je even mee naar de podiumpresentatie en publiekinteractie als een gitarist/zanger een Bowie vertolkt, Robertus? Dit is ook maar een heel klein zaaltje hoor.)
Hier trouwens ook, met Syd Straw.
0
Misterfool
geplaatst: 9 februari 2016, 14:57 uur
Eens met de definitie van buizen. Lollige muziek vind ik meestal irritant, maar er is voldoende rockmuziek met een opbeurende boodschap die ik wel kan waarderen. Toch wel mijn lievelingsvoorbeeld hiervan:
Camel- Never let go:
Camel- Never let go:
Man is born with the will to survive,
He'll not take no for an answer.
He will get by, somehow he'll try,
He won't take no, never let go, no...
He'll not take no for an answer.
He will get by, somehow he'll try,
He won't take no, never let go, no...
0
geplaatst: 13 april 2016, 20:32 uur
Mijn lijstje: