MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Sleazerock

zoeken in:
Ozric Spacefolk
L.A.Guns vind ik de best sleazerock band van allemaal. Echt mijn favoriet. Tracii Guns is een waanzinnig gitarist en Phil Lewis een zeer goede zanger.

Dangerous Toys en Junkyard vind ik ook geweldig.

Bulletboys vind ik niet leuk...

Nu zie ik ook waar Matthew Bellamy (muse) zijn rode haren vandaan haalde > Bango Tango haha

speedy66
Ozric Spacefolk schreef:
L.A.Guns vind ik de best sleazerock band van allemaal. Echt mijn favoriet. Tracii Guns is een waanzinnig gitarist en Phil Lewis een zeer goede zanger.

Dangerous Toys en Junkyard vind ik ook geweldig.

Bulletboys vind ik niet leuk...

Ik vind het geluid van LA Guns juist bereslecht. Hun geluid is altijd demo-achtig en "modderig" .
De eerste bullet boys cd is juist een goed voorbeeld van een gaaf sleaze album. De opvolgers waren echter zwaar kut.

buizen
Misschien wel de beste sleazerockband van dit moment is het Zweedse Hardcore Superstar.
Ze zijn, net als vorig jaar oktober, nu op toernee met Michael Monroe + band: co-headliners: de ene avond speelt HS als eerste en de volgende avond speelt MM als eerste. Kunnen ze samen ook goedkoper hotels boeken. In oktober voerde de tour door o.a. Duitsland en Scandiavie, nu door de USA, eerst de West Coast..
http://bravewords-public.s3.amazonaws.com/images/p1aa5k8o0311b58jg6qo4tli834.jpg

..Straks de East Coast. Twee hardwerkende bands on the road.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll.

Hier opnamen van afgelopen zaterdagavond:

Een ('muziek-business-gerelateerde') ergernis is wel die twee reclameschermen on stage zeg, in your face, het hele concert die domme reclame op het podium. Amerika.

buizen
Slowgaze schreef:
Dat is voor onverzorgde mensen joh.

Slowgaze schreef:
Bah, onverzorgdheid is gewoon vies, verder niets persoonlijks of zo hè. Ik was elke dag mijn haar, ik ga elke dag in bad en ik hou mijn nagels goed bij, knippen en vijlen.

Sleazerockers hebben vaak de duurste geurtjes op, alleen in Hollywood of Londen verkrijgbaar.
Elke dag je haar wassen is helemaal niet goed.

buizen
Zoals de ons helaas digitaal ontvallen Ozric Spacefolk terecht in zijn openingspost al opmerkte has sleazerock a lot to do with attitude.
Puur muzikaal gezien is het vaak gewoon hardrock. Soms simpele hardrock soms de allerbeste hardrock, maar hardrock, soms met een metaltint. De vroege Guns & Roses was ook gewoon sleazerock en tevens steengoede hardrock.

Voor Hardcore Superstar voorzie ik een grote toekomst.
De band speelt echt heel stevig, 'hard' (ook volume) on stage en is übercool. Als je normaliter in de Whiskey A Go Go in L.A. voor het eerst speelt tril je als een riet van de zenuwen en hoop je maar dat het goed wordt ontvangen, met (misschien wel, de Whiskey staat er om bekend) al die musicbusinessbonzen in de zaal. Zij niet, met een 'arrogante' zelfverzekerde houding staan ze er alsof het niets bijzonders is. En waar de rock al 40 jaar gedomineerd wordt door de 'mode' van strakke zwarte broeken hult de zanger zich gewoon in zo'n afzakbroek zoals je ook bij hiphoppers wel ziet. Overal schijt aan. En lange zwarte haren natuurlijk. Geen gitaristen met een kort koppie, maar echte sleaze.
Zag de Zweedse heren als 'voorprogramma' (co-headlining) van Michael Monroe in Düsseldorf en boordevol zelfvertrouwen zetten die mannen daar een gig neer die je omver blies. Wait a minute! En dan nog nummers die je nog nooit had gehoord want kende de band helemaal niet, en dan zo'n indruk.

Tot slot nog een ander belangrijk kenmerk in sleazerock: een zeker meeklapbaar- en meezingbaar- en meejoelbaar gehalte. In het schrijven van de liedjes wordt daar aandacht aan besteed en live dient het uit de verf te komen.
Tijdens concerten vloeit het gerstenat vaak rijkelijk.
Indien deze gegevens worden gecombineerd kan een toegift natuurlijk niet meer stuk.

buizen
De geboorte van de sleaze/glam/punkrock:

Gast
geplaatst: vandaag om 06:14 uur

geplaatst: vandaag om 06:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.