MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Nederlandse muziek!

zoeken in:
Ik vind dat Nederlandse Artiesten als De Staat, Martin Garrix & Chef’ Special hier ook in de schijnwerpers moeten worden gezet! Dus: discussieer & praat hier over ‘Goede’ Nederlandse muziek........

Soledad
Aha, en Chef' Special is een voorbeeld van goede muziek?

Casartelli (moderator)
Soledad schreef:
Ik vermoed dat het daarom tussen aanhalingstekens staat.

Soledad
Even de topic titel aangepast

Machtsmisbruik van de moderator? Soledad die een 'Trumpie' doet?

Casartelli (moderator)
gaucho schreef:
Machtsmisbruik van de moderator? Soledad die een 'Trumpie' doet?
Ik wil dat je nu 11.780 extra 'goede' Nederlandse nummers voor me vindt.

GrunnlBoy schreef:
Ik vind dat Nederlandse Artiesten als De Staat, Martin Garrix & Chef’ Special hier ook in de schijnwerpers moeten worden gezet! Dus: discussieer & praat hier over ‘Goede’ Nederlandse muziek........
ook de oudjes?

Soledad schreef:

Vind ik wel!

Soledad
GrunnlBoy schreef:
(quote)

Vind ik wel!

Precies daarom heb ik even de topic titel aangepast wat goede Nederlandse muziek is, is natuurlijk nogal subjectief. Maar misschien had ik wat beter naar je aanhalingstekens moeten kijken

Tip:Een nieuw album van een Nederlandse artiest. Een aangename verrasing.

Home - Maarten Ouweneel - maartenouweneel.com

Tip: Het is vandaag wel raak in dit topic. Swamp rock uit Bergen op Zoom. Debuut album

Swamprock uit de bayou van Bergen Op Zoom: check hier het debuutalbum van Smoke! | NMTH

Deze heb ik lange tijd terug es geüpload, kende het nog van Loladamusica ofzo:

Comment 2 jaar geleden van Eddie Lap Lap:

This was my song. My band. Thank you!

Monomyth verdient zeker de aandacht....voor zover niet bekend hier. Echt een topband.

Goedenavond allemaal, ik wilde iets vragen over radiostations. Ik heb een oude radio in huis. Ik wilde je vragen welke radiostations muziek in de Nederlandse stijl uitzenden.

Soledad
100%NL?

Ha, ik heb een vraagje,

Ik ben op zoek naar een dj set/track/afspeellijst van 6 tot 8 uur waarbij alles aan elkaar gemixed is. Ik geef binnenkort weer een feestje en meestal zet ik een zender op zonder reclame, of maak ik gewoon gebruik van spotify met crossfade, wat prima is. Alleen ben ik op zoek naar iets waar ik geen omkijken naar heb, en wat leuk aan elkaar gedraaid is.

Weet iemand waar ik deze dj sets/track kan vinden? Ik zat zelf te denken aan soundcloud, maar heb daar nooit gebruik van gemaakt dus heb geen idee hoe dat werkt..

Het is een schuurfeestje, dus het mag wel verschillende genres hebben. Een beetje nederlandstalig, een beetje abba, en natuurlijk meezingers.

Ik zie graag een reactie tegemoet

Misschien niet Nederlandse muziek, waar je als eerst aan denkt. Afgelopen jaar heb ik het ensemble; Camerata Trajectina ontdekt. Zij richten zich op histortische nederlandse muziek.
Een zeer willekeurige greep uit hun zeer uitgebreide oevre.

In 2021 kwam hun CD; Treur Nederland! rampliederen door de eeuwen heen.

Het openingsnummer is een prachtige balade;

Zware Brand Te Amsterdam En Schrikkelijke Watervloed in Den Jaare 1421.

Een ander prachtig nummer, maar wat ook interessante kijk geeft in de 16eeuw

Twas een Maechdeken (1588)
(Van de cd: Genade ende vrede: doopsgezinde muziek uit de 16e en 17e eeuw )

Oost-Indisch Vaarders Lied

(de versie op de CD Van Vaaren en vechten is wel mooier opgenomen, maar kan er geen link van vinden).

Echt een groep die meer bekendheid verdient!

oke ik ben ook Nederlander. liefhebbers van Leonard Cohen luister even naar mijn prachtige duet zelf opgenomen met getalenteerde in Amsterdam woonende Bette Schindler
dank
brown sugar cane | Conrad Freling - conradfreling.bandcamp.com

Gast
geplaatst: vandaag om 22:11 uur

geplaatst: vandaag om 22:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.