MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / minimal

zoeken in:
Heb altijd ruzie met genres en hokjes. Maar deze 'minimal' stond er nog niet in. Wel bij elektronisch iets van 'minimal techno'.
Is het niet meer dan een basisopvatting, dan als een echt genre te duiden ?

wiki

En een album wat hier direct in kan passen, want het nieuwe album van Sylvain Chauveau heet dus 'ultra minimal' (2024)

spot:
tidel:

Universal MG heeft deze week een ‘album’ uitgebracht met een compilatie van 94 muziekstukken onder de titel - Minimalsm: Winter Nights.
Ik vermoed alleen bedoeld voor de streaming markt. Veel Glass, Nyman, Reich, Cage en voor mij wat onbekende namen.

tidal
spotify

Goed te gebruiken als muziek ergens wat op de achtergrond, niet seizoens gebonden.

Fraaie lijst, zoals de afsluiter: In C. van Terry Riley door Bang on a Can All-Stars.

Minimalism Classics by Tidal

Wordt gepresenteerd als album van Philip Glass en anderen, mogelijk is dit een ook een verzamelbox met daarop voor mij bekend en minder bekend minimal werk. In ieder geval zijn deze 94 tracks te streamen, veel moois op deze lijst (voor de liefhebber).

A Minimal Space by Philip Glass, Michael Nyman, Arvo Pärt, John Cage, Steve Reich - songwhip.com

Gast
geplaatst: vandaag om 18:26 uur

geplaatst: vandaag om 18:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.