MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Soundscape

zoeken in:
neo
Sinds kort ben ik echt gefascineerd door het fenomeen soundscape. Zo is er een Brit die ik ken die voor een expositie 15 min heeft gecomponeerd.Het verwerken van inbeltonen van een modem,toetsenbord getik. Dit alles in een prachtig geheel. Ook werk van Mark Snow ben ik recentelijk enorm gaan waarderen.
Heeft iemand misschien nog leuke tips (bij voorkeur iets met film als het kan)?

Richard Devine - Aleamapper. Ligt tussen pure soundscapes en electronica in.

Holkham - Komatta Saru [Expanding Records]

voor een korte recensie ---> http://www.angryape.com/review...

Verder het album a study of 'and' van stendec ook bij expanding records. Het lijkt alsof je in een lynch film bent terechtgekomen tijdens het beluisteren hiervan

Eigenlijk alles dat wordt uitgebracht bij het label expanding records

Plastikman - Sheet One

Op filmgebied heeft deze wel enkele soundscape / ambient elementen, welke vergeleken worden met Mark Snow's werk (maar dan minder melodieus):

(afbeelding)

Deathprod - Morals And Dogma [Rune Grammofon]

Sietse
op soundtrack gebied zou ik toch deze aanraden
Edward Artemiev - Solaris, The Mirror, Stalker - Music From The Motion Pictures

Verder zeer mooie soundscapes worden gemaakt door Stars of the Lid, Troum (probeer het album Sigqan eens), Thomas Köner.
Mooie album voor soundscapes is Brian Eno - Music for Films (ook 2) Het door cichlisuite genoemde Deathprod album is briljant en ook zijn samenwerking met Biosphere is zeer aan te raden.

Voorlopig laat ik het hier maar bij...maar er is zoveel meer mooi's

Gast
geplaatst: vandaag om 23:54 uur

geplaatst: vandaag om 23:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.