Genres / Overigen / Zigeunermuziek
zoeken in:
0
_raindrops
geplaatst: 29 mei 2006, 11:25 uur
Hallo,
ik ben op zoek naar wat vrolijke zigeunermuziek maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Kan iemand mij helpen aan een nummer, een artiest, een webstie, iets anders?
ik ben op zoek naar wat vrolijke zigeunermuziek maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Kan iemand mij helpen aan een nummer, een artiest, een webstie, iets anders?
0
geplaatst: 29 mei 2006, 11:37 uur
Bijvoorbeeld Goran Bregovic scores, delen van Edward Shearmur's Jakob the Liar,
Een Zwaar Hart etc.
Een Zwaar Hart etc.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 11:38 uur
Ehm....Ik heb er ook niet zo heel veel verstand van, maar ik zou eens beginnen bij de bekendste. Dat was denk ik Django Reinhardt.
Heel oud, maar dat was een gitarist, die ook nog eens een aantal vingers miste maar toch heel goed kon spelen. Hij wordt begeleidt door een aantal violisten waardoor je dus echt die zigeuner-muziek krijgt. Het is wel vrij jazzy, maar echt een beetje zondag-ochtend muziek.
Misschien heb ik je hiermee een beetje geholpen.
Heel oud, maar dat was een gitarist, die ook nog eens een aantal vingers miste maar toch heel goed kon spelen. Hij wordt begeleidt door een aantal violisten waardoor je dus echt die zigeuner-muziek krijgt. Het is wel vrij jazzy, maar echt een beetje zondag-ochtend muziek.
Misschien heb ik je hiermee een beetje geholpen.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 12:11 uur
Rosenberg Trio - speelt veel muziek van Django Reinhardt
En het bekendste zigeunerorkest: Malando
De oude en de nieuwe. (Danny Malando is de zoon van de oude)
En
Tata Mirando Orkest
En
Tata Mirando Orkest
0
geplaatst: 29 mei 2006, 12:23 uur
Denk dat ze al voor een groot deel al heeft ontvangen wat ze zocht 

0
The Light
geplaatst: 29 mei 2006, 19:16 uur
Een van de grootste zigeunerbands is Taraf de Haidouks, uit Roemenie. Een band met veel verschillende muziekanten varierend van 20 tot 78 jaar. Het is een musicerend familiebedrijf uit het dorp Clejani, en werd begin jaren negentig door twee Belgische producers uit hun anonimiteit gehaald.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 19:26 uur
Die zijn ook geweldig. Ken ze helaas zelf alleen van hun bijdrages aan Gabriel Yared's The One and Only
0
geplaatst: 30 mei 2006, 00:43 uur
Voor het uptempo werk kan ik je ook Fanfare Ciocarlia aanbevelen. Ik heb ze live gezien, ze openen met een nummer of 6 in tien minuten en dat bljkt dan nog maar de arming-up te zijn. Onweerstaanbaar orkest 

0
_raindrops
geplaatst: 2 juni 2006, 17:21 uur
Dankjulliewel allemaal, ik heb zeker gevonden wat ik nodig had!!!
0
geplaatst: 3 augustus 2006, 12:24 uur
Zigeunermuziek! 
- Csardas (ook wel als Czardas/Czardasz gespeld). Door Monti, Leahy of Lakatos, het is allemaal geweldig.
- Alles van Les Rois du Tzigane (Paul Toscano en Yoska Nemeth). Vooral Joue Jusqu'au Matin en Czardas zijn vrolijk.
- Alles van Sandor Lakatos
- Ik weet niet zeker of dit zigeunermuziek is, maar het is in ieder geval vrolijk en Oost-Europees: Ochi chyornye (Dark Eyes). De versies van Paul Muriat en André Rieu (Album: Live in Dublin) zijn zeker de moeite waard.
- Op deze CD staan ook wel wat vrolijke nummers: Rough Guide Through...
- Goran Bregovic (hierboven al genoemd) heeft ook wat aardige zigeunerachtige muziek gemaakt.
- Loyko: een Russisch zigeunertrio.
Succes met zoeken!

- Csardas (ook wel als Czardas/Czardasz gespeld). Door Monti, Leahy of Lakatos, het is allemaal geweldig.
- Alles van Les Rois du Tzigane (Paul Toscano en Yoska Nemeth). Vooral Joue Jusqu'au Matin en Czardas zijn vrolijk.
- Alles van Sandor Lakatos
- Ik weet niet zeker of dit zigeunermuziek is, maar het is in ieder geval vrolijk en Oost-Europees: Ochi chyornye (Dark Eyes). De versies van Paul Muriat en André Rieu (Album: Live in Dublin) zijn zeker de moeite waard.
- Op deze CD staan ook wel wat vrolijke nummers: Rough Guide Through...
- Goran Bregovic (hierboven al genoemd) heeft ook wat aardige zigeunerachtige muziek gemaakt.
- Loyko: een Russisch zigeunertrio.
Succes met zoeken!
0
geplaatst: 20 september 2006, 23:13 uur
Een ouder topic, maar een interessante, dat zeker.
Zigeunermuziek, oh!, daar is zoveel van...
Ik heb laatst wat leuke albums toegevoegd, liefhebbers moeten deze beslist eens proberen.
Als ik aan zigeuners denk, denk ik bijna altijd eerst aan Taraf de Haidouks, wat een band is dat. Ze bestaan al jarenlang, en dat mag gezien worden; bejaarden en twintigers - en ze spelen geweldig. > Band of Gypsies
Verder is bijvoorbeeld ook Kocani Orkestar een heerlijke zigeunerband.
Zigeunermuziek, oh!, daar is zoveel van...
Ik heb laatst wat leuke albums toegevoegd, liefhebbers moeten deze beslist eens proberen.
Als ik aan zigeuners denk, denk ik bijna altijd eerst aan Taraf de Haidouks, wat een band is dat. Ze bestaan al jarenlang, en dat mag gezien worden; bejaarden en twintigers - en ze spelen geweldig. > Band of Gypsies
Verder is bijvoorbeeld ook Kocani Orkestar een heerlijke zigeunerband.
0
geplaatst: 24 december 2006, 11:52 uur
0
Yanina
geplaatst: 13 januari 2007, 12:10 uur
platedraaier schreef:
En
Tata Mirando Orkest
En
Tata Mirando Orkest
Is Malando (Maasland) niet eerder te scharen onder Argentijnse tango? Olé Guappa o.i.d.?
Django is vooral vrolijk in combi met Stéphane Grapelli.
Vrolijke zigeunermuziek staat ook op Vengo. Kijk ook eens bij Mezdeke, Turkse zigeunermuziek met 9/8 ritme. Moeilijk om op te dansen, beliefUme.
0
geplaatst: 23 januari 2007, 01:12 uur
kent er iemand Jimmy Rosenberg,
maar heeft niemand die film gezien white cat black cat, er komt namelijk ook veel zigeunermuziek aan toe en heb overlaatst ondekt wie voor die film muziek schreef het was Emir Kustarica& no smoking orkestra
maar heeft niemand die film gezien white cat black cat, er komt namelijk ook veel zigeunermuziek aan toe en heb overlaatst ondekt wie voor die film muziek schreef het was Emir Kustarica& no smoking orkestra
0
geplaatst: 23 januari 2007, 15:47 uur
Antwerp Gipsy Ska Orchestra, is ook wel zigeunermuziek.
http://www.agso.org
http://www.agso.org
0
geplaatst: 3 juli 2007, 19:02 uur
Hallo,
Wie o wie kan mij helpen aan een cd van Yoska Nemeth?
met vr gr
Maria
Wie o wie kan mij helpen aan een cd van Yoska Nemeth?
met vr gr
Maria
0
clutch
geplaatst: 3 juli 2007, 20:19 uur
Frank Van Etten - Leef Als Een Zigeuner
dat schiet mij te binnen..
dat schiet mij te binnen..
* denotes required fields.