MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Zigeunermuziek

zoeken in:
_raindrops
Hallo,

ik ben op zoek naar wat vrolijke zigeunermuziek maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Kan iemand mij helpen aan een nummer, een artiest, een webstie, iets anders?

neo
Bijvoorbeeld Goran Bregovic scores, delen van Edward Shearmur's Jakob the Liar,
Een Zwaar Hart etc.

Ehm....Ik heb er ook niet zo heel veel verstand van, maar ik zou eens beginnen bij de bekendste. Dat was denk ik Django Reinhardt.

Heel oud, maar dat was een gitarist, die ook nog eens een aantal vingers miste maar toch heel goed kon spelen. Hij wordt begeleidt door een aantal violisten waardoor je dus echt die zigeuner-muziek krijgt. Het is wel vrij jazzy, maar echt een beetje zondag-ochtend muziek.

Misschien heb ik je hiermee een beetje geholpen.

neo
Reinhardt was ook wel bekend om zijn zigeuner jazz...

Rosenberg Trio - speelt veel muziek van Django Reinhardt
En het bekendste zigeunerorkest: Malando
De oude en de nieuwe. (Danny Malando is de zoon van de oude)
En
Tata Mirando Orkest

neo
Denk dat ze al voor een groot deel al heeft ontvangen wat ze zocht

The Light
Een van de grootste zigeunerbands is Taraf de Haidouks, uit Roemenie. Een band met veel verschillende muziekanten varierend van 20 tot 78 jaar. Het is een musicerend familiebedrijf uit het dorp Clejani, en werd begin jaren negentig door twee Belgische producers uit hun anonimiteit gehaald.

neo
Die zijn ook geweldig. Ken ze helaas zelf alleen van hun bijdrages aan Gabriel Yared's The One and Only

Voor het uptempo werk kan ik je ook Fanfare Ciocarlia aanbevelen. Ik heb ze live gezien, ze openen met een nummer of 6 in tien minuten en dat bljkt dan nog maar de arming-up te zijn. Onweerstaanbaar orkest

Sara Kroos - Zigeuner

_raindrops
Dankjulliewel allemaal, ik heb zeker gevonden wat ik nodig had!!!

Zigeunermuziek!
- Csardas (ook wel als Czardas/Czardasz gespeld). Door Monti, Leahy of Lakatos, het is allemaal geweldig.
- Alles van Les Rois du Tzigane (Paul Toscano en Yoska Nemeth). Vooral Joue Jusqu'au Matin en Czardas zijn vrolijk.
- Alles van Sandor Lakatos
- Ik weet niet zeker of dit zigeunermuziek is, maar het is in ieder geval vrolijk en Oost-Europees: Ochi chyornye (Dark Eyes). De versies van Paul Muriat en André Rieu (Album: Live in Dublin) zijn zeker de moeite waard.
- Op deze CD staan ook wel wat vrolijke nummers: Rough Guide Through...
- Goran Bregovic (hierboven al genoemd) heeft ook wat aardige zigeunerachtige muziek gemaakt.
- Loyko: een Russisch zigeunertrio.

Succes met zoeken!

Een ouder topic, maar een interessante, dat zeker.

Zigeunermuziek, oh!, daar is zoveel van...
Ik heb laatst wat leuke albums toegevoegd, liefhebbers moeten deze beslist eens proberen.

Als ik aan zigeuners denk, denk ik bijna altijd eerst aan Taraf de Haidouks, wat een band is dat. Ze bestaan al jarenlang, en dat mag gezien worden; bejaarden en twintigers - en ze spelen geweldig. > Band of Gypsies

Verder is bijvoorbeeld ook Kocani Orkestar een heerlijke zigeunerband.

Gogol Bordello...

RPJvdH schreef:
Gogol Bordello...

Heerlijke Gipsy-punk

Yanina
platedraaier schreef:
Rosenberg Trio - speelt veel muziek van Django Reinhardt
En het bekendste zigeunerorkest: Malando
De oude en de nieuwe. (Danny Malando is de zoon van de oude)
En
Tata Mirando Orkest

Is Malando (Maasland) niet eerder te scharen onder Argentijnse tango? Olé Guappa o.i.d.?
Django is vooral vrolijk in combi met Stéphane Grapelli.
Vrolijke zigeunermuziek staat ook op Vengo. Kijk ook eens bij Mezdeke, Turkse zigeunermuziek met 9/8 ritme. Moeilijk om op te dansen, beliefUme.

kent er iemand Jimmy Rosenberg,
maar heeft niemand die film gezien white cat black cat, er komt namelijk ook veel zigeunermuziek aan toe en heb overlaatst ondekt wie voor die film muziek schreef het was Emir Kustarica& no smoking orkestra

Antwerp Gipsy Ska Orchestra, is ook wel zigeunermuziek.
http://www.agso.org

Hallo,

Wie o wie kan mij helpen aan een cd van Yoska Nemeth?

met vr gr
Maria

clutch
Frank Van Etten - Leef Als Een Zigeuner

dat schiet mij te binnen..

Sheplays

taraf de haidouks

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.