MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Mantra's

zoeken in:
Hey ik heb een vraagje over mantra's, ik heb namelijk een schommelwedstrijd morgen, die 24 uur lang duurt, en ik heb daarbij uiteraard wel muziek bij nodig waarmee ik dat ook kan uithouden, en mantra's leken mij een hele geschikte soort muziek...maarrrr...ik heb er de ballen verstand van

hebben jullie misschien een paar tips of aanraders?
Zelf ben ik al achter 'Om mani padme hum' gekomen ofzoiets, dat schijnt een goeie te zijn.

Ken helaas geen mantra muziek, maar wou je toch maar even good luck wensen op de schommel. Haha.. mijn God! Je zou ook een cd van bijvoorbeeld Sigur ros mee kunnen nemen. Dat zou ik doen. Kom er meestal niet aan toe die van a tot z op me in te laten werken. Maar bij 24 uur schommelen... Tijd genoeg. Lijkt me.

Ps. Ik zie dat je van dream theater houd. Misschien een suggestie: http://www.musicmeter.nl/album/16496

Jai guru de va om

Bij mij thuis zijn we in het bezit van 2 Mantra-cd's. Best ellende eigenlijk....en lijkt me al helemaal erg om bij te schommelen

Sietse
als je echte tibetaanse mantra cd's hebt is het best ok, zodra het van die new-age onzin is wordt het naar mijn mening al heel snel vervelend.

Wat je ook zou kunnen doen is gewoon wat ambient nemen, maar mogelijk gat dat je ook vervelen na een tijdje.

hmmz, hey ontzettend bedankt, ik heb een cd kunnen downloaden met 4 mantra's van 15 minuten, van ene Craig Pruess, volgens mij gaat dat wel voldoen
Mocht ik het niets vinden, heb ik nog altijd tool, en inderdaad dream theater en nog een hele zooi rustige ballads van Bryan Adams, Phil Collins enz...

Is Oceansize wat? Staan ook bekend om de mantra-gitaren? Ik weet niet of je dit bedoeld. Veel succes met schommelen. Zal niet meevallen, iedergeval petje af.

Snowman
Wat is mantra voor muziek? Ongeveer het zelfde als New-Wave?

Snappy schreef:
Is Oceansize wat? Staan ook bekend om de mantra-gitaren? Ik weet niet of je dit bedoeld. Veel succes met schommelen. Zal niet meevallen, iedergeval petje af.

Ik denk niet dat het is wat jij bedoelt!

Ik zit te denken aan:

Mantra zingen.
Het hardop zingen (chanten) van mantra's is in het Oosten (India / Tibet) een veelvoorkomend fenomeen. Mantra zingen is een vorm van meditatie, de mantra wordt achter elkaar herhaald hetgeen een rustgevend en meditatief effect heeft. De mantra's die tijdens deze sessie gezongen worden zijn eenvoudig en rustgevend.

UmmaGumma 44 schreef:
(quote)

Ik denk niet dat het is wat jij bedoelt!

Ik zit te denken aan:

Mantra zingen.
Het hardop zingen (chanten) van mantra's is in het Oosten (India / Tibet) een veelvoorkomend fenomeen. Mantra zingen is een vorm van meditatie, de mantra wordt achter elkaar herhaald hetgeen een rustgevend en meditatief effect heeft. De mantra's die tijdens deze sessie gezongen worden zijn eenvoudig en rustgevend. Je krijgt op een avond een introductie en uitleg over het mantrazingen gevolgd door de praktijk

Dan heb ik de plank behoorlijk misgeslagen. HEt was iedergeval goed bedoeld.

Hey mense! Ik heb et gehaald hoor! 24 uur op dat kreng gezeten en ik mag het wel een persoonlijke overwinning noemen haha. Heb helaas maar 3 uur van me ipod kunne geniete voordat de batterij ermee ophield, maar ik heb die mantra's goed kunnen gebruiken, het waren er 4 van een kwartier, de rest van de tijd heb ik opgevuld met string quartet tributes, van evanescence en tool, hielp in ieder geval de pijn in mn bovenbenen te vergeten en te genieten van de opkomende zon om een uur of 5 gister...ik stop nu maar met typen, want me vingers en polsen doen nog steeds pijn haha

Metalhead88 schreef:
Hey mense! Ik heb et gehaald hoor! 24 uur op dat kreng gezeten en ik mag het wel een persoonlijke overwinning noemen haha. Heb helaas maar 3 uur van me ipod kunne geniete voordat de batterij ermee ophield, maar ik heb die mantra's goed kunnen gebruiken, het waren er 4 van een kwartier, de rest van de tijd heb ik opgevuld met string quartet tributes, van evanescence en tool, hielp in ieder geval de pijn in mn bovenbenen te vergeten en te genieten van de opkomende zon om een uur of 5 gister...ik stop nu maar met typen, want me vingers en polsen doen nog steeds pijn haha

Gefeliciteerd!! Hiervoor kan veel waardering voor opbrengen!

Knap zeg

haha, dankjewel, ik hoop alleen dat die revalidatieperiode bij mij donderdag weer is afgelopen , want dan ga ik naar het Gelredome, om eens lekker te headbange op Metallica min of meer het omgekeerde van een mantra haha

Lin
Wow! gefeliciteerd, ik doe t je niet na

Gast
geplaatst: vandaag om 22:01 uur

geplaatst: vandaag om 22:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.