MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / folk(rock) en co

zoeken in:
Schandmaul vind ik zo'n ongeïnspireerde shitband, zoals al die Mittlealter rock bands uit Duitsland: Schandmaul, Corvux Corax, die Streuner en ga zo maar door.

Op zich wel leuk voor het middeleeuwse maar verder kan ik er echt niks mee , voor de liefhebber: hier toch nog een paar namen.

Ja, ik zeg ook niet dat het van een hoogstaand niveau is, maar het luisterd heerlijk weg op de achtergrond als je ergens mee bezig bent. Gewoon lekker strakke muziek

Ach, ieder zn eigen ding. Ik vind het meestal gewoon jammer, omdat middeleeuwse muziek erg stijlvol en intens kan zijn.

Voor folk klasse ipv boers:

Lena Willemark - Nordan, Zweedse ballades, hymnes en andere liederen. Traditioneel werk, intens gebracht met een beetje jazzy insteek.

Stijn_Slayer
Misschien vind je iets als Mississippi John Hurt en Lead Belly ook wat? Is zeg maar folk/blues.

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een leuke topic vind. Ik zelf (18) ben hoogstens pas 3 jaartjes met folk muziek bezig en weet nog vrij weinig van wat voor moois er wel niet is gemaakt. Leerzame topic dus! Ik heb net even snel wat artiesten geluisterd en wat me het meeste aansprak was Soccer Committee en Boduf Songs. Wat ik echter nog mis tussen de genoemde namen zijn:

*Jackson C. Frank
*Jake holmes
*Tim Buckley

en dat zijn toch ook niet de minste!

Artiesten die ik momenteel veel luister wat betreft folk muziek zijn vooral:

*Nick Drake (wereldklasse; teder en kwetsbaar)
*Bob Dylan
*Neil young
*en de eerst bovengenoemde heren dan.

Mijn kennis is dus nog vrij beperkt. Iemand die aan de hand van de bovengenoemde namen een goede tip voor mij heeft?

Ps. In dit topic moet weer wat leven in!

Merkwaardig genoeg is hier Fairport Convention nog niet genoemd. Zeker de albums met Sandy denny zijn zeer de moeite waard.

Gelijk even een van mijn grote helden promoten: Richard Thompson. Wat heeft die man al juweeltjes afgeleverd. Schitterende teksten met subliem gitaar werk. Schuwt uitstapjes naar andere stromingen in de muziek niet. Maakt "meezingers" tot muziek die zo onder je huid gaat zitten dat het schuurt
Een werkelijk schitterend overzicht van de man zijn werk is te vinden op het album Watching the Dark (3 CD's) uit 1993. Echter, zijn albums zijn eigenlijk allemaal de moeite waard.
.

Ik weet niet of de volgende bands ''echt" folk zijn, waarschijnlijk zijn het crossovers oid.Ik kan er iig van genieten en hoop iets bij te dragen aan dit topic;)

Faun
Valravn
Dvar
Pinknruby
Omnia
Flëur
Caprice
Daemonia Nymphe
Matt Howden
The Moon And The Night Spirit
Soap & Skin

Om wat meer aandacht voor dit mooie genre te krijgen heb ik het volgende topic geopend: Maak kennis met folk, ameri.... Geinteresseerden?

Mijn # 1 zag ik hier nog niet: Bill Callahan alias Smog.

En dan vooral Smog!

Sunderland schreef:
Om wat meer aandacht voor dit mooie genre te krijgen heb ik het volgende topic geopend: Maak kennis met folk, ameri...
Dat topic is uitsluitend voor Amerikaanse folk, Americana en American Roots. Iets anders verdraagt men daar niet...

Dus waarom niet dit topic nieuw leven in blazen voor alle andere folk en folkrock?
Tot nu toe zijn er in dit topic enkel namen genoemd, maar nog geen clips geplaatst.

Om daarmee een begin te maken

Ik vrees dat je hier ook geen zieltjes gaat winnen al moet ik zeggen dat ik de laatste clip van Trees wel erg goed vind. Maar die kon ik dan al hé.

Ik behoef geen zieltjes te winnen, enkel andere folkliefhebbers te vinden om mooie folk(rock)muziek mee te delen Kan me gewoon niet voorstellen dat op een muziekforum met zoveel leden als MusicMeter er niemand is die eveneens van goede en uitdagende folk(rock) houdt

De jeugdige Ditte Elly Goard uit Oxford speelt zo goed als Nick Drake, heeft een stem die aan Janis Ian doet denken en schrijft alles zelf. Onthoud die naam .

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.