Genres / Overigen / Country
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2011, 17:47 uur
Woodsmoke and Oranges van Paul Siebel is een geweldig country album.
Verder zeker The Fantastic Expedition of Dillard & Clark proberen (mocht je die niet al kennen).
En Wheatstraw Suite van the Dillards is ook niet verkeerd.
En ik zie Gentle on My Mind in jou lijstje staan. Dat nummer is geschreven door John Hartford. Daar zou je ook is een album van kunnen proberen, Aereo-Plain bijvoorbeeld.
Verder zeker The Fantastic Expedition of Dillard & Clark proberen (mocht je die niet al kennen).
En Wheatstraw Suite van the Dillards is ook niet verkeerd.
En ik zie Gentle on My Mind in jou lijstje staan. Dat nummer is geschreven door John Hartford. Daar zou je ook is een album van kunnen proberen, Aereo-Plain bijvoorbeeld.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 20 april 2011, 21:12 uur
Ik ben nu bezig met wat platen van Poco... Dat vind ik leuk...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 april 2011, 21:16 uur
In dat geval kun je mijn hele lijstje wel afgaan.
Country-rock is echt één van mijn lievelingsgenres.
Country-rock is echt één van mijn lievelingsgenres.

0
geplaatst: 20 april 2011, 21:20 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Daar waar de Southern Rock de mosterd vandaan heeft... Dus veel slide, dobro en lapsteel werk...
Daar waar de Southern Rock de mosterd vandaan heeft... Dus veel slide, dobro en lapsteel werk...
Steve Earle
Joe Ely
Butch Hancock
Jimmy Dale Gilmore
The Flatlanders (Ely, Hancock & Gilmore)
Guy Clark
Dave Alvin
Billy Joe Shaver
Etc, etc, etc.

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 20 april 2011, 21:23 uur
Ik ga het nog druk krijgen, deze zomer... Ik heb ook Flying Burrito Brothers in huis gehaald...
(waar is de cowboy smiley, als je hem nodig hebt...)
(waar is de cowboy smiley, als je hem nodig hebt...)
0
geplaatst: 22 april 2011, 00:23 uur
Jullie mogen ook youtube links plaatsen, dan kan ik direct oordelen :-p
...en dan ook reageren 
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 22 april 2011, 09:24 uur
Ik had ze nog niet bekeken, goede vriend....
Komt later wel...
Komt later wel...

0
geplaatst: 16 maart 2012, 01:02 uur
Laten we hier weer eens wat plaatsen. De laatste tijd ben ik ook best wel wat bezig met country (rock), vooral s'avonds laat want het past zo goed bij mn whisky.
Enerzijds -
Townes Van Zandt
Guy Clark
Neil Young
CSNY
Johnny Cash
Anders -
Uncle Tupelo/Son Volt
Slobberbone
I Can Lick any sonofabitch in the house/michael dean damron
Whiskey Myers
The Longest Day of The Year
Drive By Tuckers
Tips, in beide richtingen? Hoewel ik vooral dat hardere/moderne wel lekker vind.
Enerzijds -
Townes Van Zandt
Guy Clark
Neil Young
CSNY
Johnny Cash
Anders -
Uncle Tupelo/Son Volt
Slobberbone
I Can Lick any sonofabitch in the house/michael dean damron
Whiskey Myers
The Longest Day of The Year
Drive By Tuckers
Tips, in beide richtingen? Hoewel ik vooral dat hardere/moderne wel lekker vind.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 april 2012, 20:30 uur
Euhm, waar te beginnen.
Van de oudjes vind ik Mickey Newbury fenomenaal. Ook Gene Clark, Steve Young, Gram Parsons, Chris Hillman (& Herb Pedersen). Poco heb je ook nog niet op gestemd, zie ik.
Ik raad verder altijd Mescalito (en Roadhouse Sun) van Ryan Bingham aan. Israel Nash Gripka zal je ook bevallen. Iets als Old 97's - The Grand Theatre Volume One (2010) sluit dan weer meer aan bij Drive By Truckers.
Van de oudjes vind ik Mickey Newbury fenomenaal. Ook Gene Clark, Steve Young, Gram Parsons, Chris Hillman (& Herb Pedersen). Poco heb je ook nog niet op gestemd, zie ik.
Ik raad verder altijd Mescalito (en Roadhouse Sun) van Ryan Bingham aan. Israel Nash Gripka zal je ook bevallen. Iets als Old 97's - The Grand Theatre Volume One (2010) sluit dan weer meer aan bij Drive By Truckers.
0
geplaatst: 16 april 2012, 11:18 uur
Voor mij is Sam Amidon dé countryheld van dit moment (oké, samen met Ryan Bingham). Jonge gast met een fijne oude ziel. Had hem al eens in het 'maak kennis met' topic geplaatst, maar hier is het nog meer op zijn plaats.
0
geplaatst: 5 juli 2012, 18:38 uur
In Amerika is Jason Aldean toch wel een vrij bekende countryzanger. 'Dirt Road Anthem' is een erg goed nummer van de beste man.
0
geplaatst: 19 juli 2012, 01:30 uur
Ik heb pas Old Crow Medicine Show leren kennen. Ik heb begrepen dat deze stijl Bluegrass heet en een aftakking is van de Country. Ik vind het een schitterende band en ik ben dan ook benieuwd naar andere toppers uit het genre. Welke artiesten raden jullie me aan? Dit mogen ook oude albums zijn.
0
geplaatst: 19 juli 2012, 01:49 uur
Linkdump!
Trampled by Turtles
Rhonda Vincent
Robinella and the CC Stringband
Crooked Still
Steve Martin and The Steep Canyon Rangers
Nickel Creek
Bill Monroe and the Bluegrass Boys
Ricky Skaggs and Kentucky Thunder
The Hackensaw Boys
Reno and Smiley
Flatt & Scruggs
Split Lip Rayfield
The Del McCoury Band
Uncle Dave Macon
The Coon Creek Girls
Trampled by Turtles
Rhonda Vincent
Robinella and the CC Stringband
Crooked Still
Steve Martin and The Steep Canyon Rangers
Nickel Creek
Bill Monroe and the Bluegrass Boys
Ricky Skaggs and Kentucky Thunder
The Hackensaw Boys
Reno and Smiley
Flatt & Scruggs
Split Lip Rayfield
The Del McCoury Band
Uncle Dave Macon
The Coon Creek Girls
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 juli 2012, 10:47 uur
Alison Krauss en Gillian Welch. Old and in the Way vind ik ook een goede bluegrass band (met Jerry Garcia van de Grateful Dead)
Ik vind bluegrass erg tof, maar voorlopig komt m'n verzameling niet heel veel verder dan albums waar zijdelings ook wat bluegrass op staat.
Ik vind bluegrass erg tof, maar voorlopig komt m'n verzameling niet heel veel verder dan albums waar zijdelings ook wat bluegrass op staat.
0
geplaatst: 19 juli 2012, 12:28 uur
The Hacksensaw Boys schoten mij ook direct naar binnen. Ik heb ze eergisteren zien spelen in een kroeg in Amsterdam, was fenomenaal goed en nog gratis ook! Daar kan menig artiest nog wat van leren...
0
geplaatst: 19 juli 2012, 14:22 uur
ff wat recente dingen die me positief zijn opgevallen:
Ray Wylie Hubbard
Lincoln Durham(iets meer blues, maar ok):
Whisky Myers (cover blijkbaar, wist ik niet, sorry)
Ray Wylie Hubbard
Lincoln Durham(iets meer blues, maar ok):
Whisky Myers (cover blijkbaar, wist ik niet, sorry)
0
geplaatst: 20 juli 2012, 02:40 uur
Bedankt L_T_B voor je uitgebreide post.
Vooral Trambled by Turtles en Flatt & Scruggs vind ik geweldig!
Vooral Trambled by Turtles en Flatt & Scruggs vind ik geweldig!
0
geplaatst: 1 november 2012, 20:56 uur
Zeker fijn.
Persoonlijk vind ik dit (ook) een erg goed nummer:
Persoonlijk vind ik dit (ook) een erg goed nummer:
0
geplaatst: 1 januari 2013, 13:02 uur
Hallo, ik weet eigenlijk niks van country maar wil wel wat goede dingen beluisteren. Wat ik persoonlijk een heel goed album vind is Gotan Projects producers Philippe Solal: The Moonshine Sessions. Wie kan me wat dingen in die aard aanbevelen?
0
geplaatst: 27 maart 2013, 18:32 uur
Is er een reviewsite waar jullie graag komen, om op de hoogte te blijven? Ik merk al dat het erg moeilijk is om de nieuwtjes op te pikken rondom het genre.
Zat Amerikaanse sites waar er word gerecenseerd, maar iets met bomen en een bos die je niet meer ziet.
Zat Amerikaanse sites waar er word gerecenseerd, maar iets met bomen en een bos die je niet meer ziet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 maart 2013, 18:37 uur
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik ontdek incidenteel wel eens wat, maar dan moet iemand me net een muziekblad geven of ik moet 't online ergens lezen.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 18:40 uur
Ik ken altcountry.nl, maar die reviewen echt 3 albums per week ofzo, dat schiet vaak niet op
0
geplaatst: 8 april 2013, 03:21 uur
Blijkbaar al een ouder nr. van hun, maar ik kende de band niet:
Met ex-leden van Black Lips. Klinkt als ene kruising tussen The Gun Club en Johnny Cash ofzo. Verdwaalde woestijn gitaarcountry. Snel het pas uitgekomen album eens horen.
Met ex-leden van Black Lips. Klinkt als ene kruising tussen The Gun Club en Johnny Cash ofzo. Verdwaalde woestijn gitaarcountry. Snel het pas uitgekomen album eens horen.
* denotes required fields.