MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Lp uit 1954, Bruckner 7e simfonie, in mp3 op mijn homepage

zoeken in:
Hallo allemaal,

op mijn pagina:
http://homepages.ipact.nl/~otterhouse
Heb ik een (rechtenvrije) opname gezet van de 7e simfonie van Anton Bruckner, door de Wiener Symphoniker en Willem van Otterloo. Blijkbaar was van Otterloo zeer op deze opname gesteld, want nadat hij in 1978 door een taxi-ongeluk om het leven was gekomen werd het langzame deel op zijn begrafenis gespeeld. Gelukkig komt deze dirigent de laatste tijd wat meer uit de vergetelheid, mede dankzij de Tros en Challenge classics. Deze opname is echter nog nooit op cd gezet. Bruckner 7 wordt hier licht gespeeld, zonder dat je het een "lichtgewicht" uitvoering kan noemen... Hoogtepunt voor mij is het 3e deel, waar kracht en gratie wonderwel samengaan. Veel luisterplezier! Rolf

Prachtige symfonie, ik ben benieuwd naar deze versie.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.