Genres / Overigen / Trip-Hop
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2005, 13:19 uur
Oke, ik heb tips nodig! Massive Attack en Portishead vind ik beide geweldig. Dat trage ritme, de donkere sfeer, beetje funky, beetje soulachtig. Lekker!
Kom maar op met die tips
Kom maar op met die tips

0
geplaatst: 30 maart 2005, 13:40 uur
Tara King TH, The Fading Collection, OMR ...
Ik ben benieuwd naar verdere tips, zit ook met een schamelijk tekort.
Ik ben benieuwd naar verdere tips, zit ook met een schamelijk tekort.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 13:58 uur
Soort mengeling van hip-hop, pop en electronic. Veelal als basis hip-hop ritmes, daarover (met wat geluk vrouwelijke) vocals en dan electronisch afgewerkt (leuk geknoei om het wat interesanter te maken).
Een Björk of Lamb kunnen met ietwat goeie wil ook nog onder dit genre geplaats worden.
Een Björk of Lamb kunnen met ietwat goeie wil ook nog onder dit genre geplaats worden.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 19:03 uur
Dj krush - Kakusei
behoorlijk cinematisch, niet echt te vergelijken met een massive attack of portishead.
geen vocalen behalve track 17.
echt een trip hop album met een geheel eigen sfeertje.
zal hem binnenkort eens toevoegen.
behoorlijk cinematisch, niet echt te vergelijken met een massive attack of portishead.
geen vocalen behalve track 17.
echt een trip hop album met een geheel eigen sfeertje.
zal hem binnenkort eens toevoegen.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 19:23 uur
Een topic dat ik met interesse ga volgen, behalve Portishead, Massive Attack (en inderdaad: misschien) Lamb heb ik de afgelopen jaren tevergeefs gezocht naar meer van deze kwaliteit
0
geplaatst: 30 maart 2005, 19:35 uur
Een aantal namen die ik ben tegengekomen op allmusic.com:
* Howie B
* Björk
* The Chemical Brothers
* Coldcut
* DJ Krush
* DJ Shadow
* Fatboy Slim
* Fila Brazillia
* The Future Sound of London
* Kruder & Dorfmeister
* Massive Attack
* Portishead
* Thievery Corporation
* Tricky
* UNKLE
* Wagon Christ
* Baby Mammoth
* Beanfield
* A Forest
* Amon Tobin
Volgens mij is dit echter wel erg breed genomen...
* Howie B
* Björk
* The Chemical Brothers
* Coldcut
* DJ Krush
* DJ Shadow
* Fatboy Slim
* Fila Brazillia
* The Future Sound of London
* Kruder & Dorfmeister
* Massive Attack
* Portishead
* Thievery Corporation
* Tricky
* UNKLE
* Wagon Christ
* Baby Mammoth
* Beanfield
* A Forest
* Amon Tobin
Volgens mij is dit echter wel erg breed genomen...
0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 maart 2005, 19:57 uur
Ik ken ook niet zoveel trip-hop, maar van wat ik ken (en van wat nog niet genoemd is) klinkt Morcheeba ook altijd wel lekker.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 20:01 uur
Euh, er was zo'n cd destijds van ... Desert Eagle Discs, die niet slecht klonk in dit genre (maar wel erg lang geleden dat ik die nog hoorde)
0
geplaatst: 30 maart 2005, 20:17 uur
Wat ik van FSoL ken ranged van ambient naar de typische Orbital electronic. Hoorde wel dat hun nieuwere albums een wel erg andere sound gekregen hebben, misschien vandaar.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 20:23 uur
Klopt, het ranged idd behoorlijk, maar er zijn genoeg tracks die zeker tussen de trip-hop geschaard kunnen worden.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 20:31 uur
Heb me even ingeschreven op allmusicm.com, en kwam vervolgens na een heel artikel over Trip-Hop het volgende lijstje tegen:
Recommended Listening(* indicates Top 10):
Depth Charge - Nine Deadly Venoms (DC Recordings)*
DJ Food - Recipe for Disaster (Shadow/Ninja Tune)*
DJ Krush - Meiso (FFRR/Mo'Wax)
DJ Shadow - Endtroducing (Mo'Wax)*
Fila Brazillia - Brazilification (Pork)
Funki Porcini - Hedphone Sex (Shadow/Ninja Tune)*
Massive Attack - Blue Lines (Virgin)*
Nightmares on Wax - Smokers Delight (TVT/Warp)
Portishead - Dummy (London)*
Req - One (Skint)
Skylab - #1 (Astralwerks/L'Attitude)*
Tricky - Maxinquaye (4th & B'way)*
Various Artists - Headz (Mo'Wax)*
Various Artists - Ninja Cuts 2: Flexistentialism (Ninja Tune)
Wagon Christ - Throbbing Pouch (Rising High)*
Zal eens het een en ander gaan downloaden!
Recommended Listening(* indicates Top 10):
Depth Charge - Nine Deadly Venoms (DC Recordings)*
DJ Food - Recipe for Disaster (Shadow/Ninja Tune)*
DJ Krush - Meiso (FFRR/Mo'Wax)
DJ Shadow - Endtroducing (Mo'Wax)*
Fila Brazillia - Brazilification (Pork)
Funki Porcini - Hedphone Sex (Shadow/Ninja Tune)*
Massive Attack - Blue Lines (Virgin)*
Nightmares on Wax - Smokers Delight (TVT/Warp)
Portishead - Dummy (London)*
Req - One (Skint)
Skylab - #1 (Astralwerks/L'Attitude)*
Tricky - Maxinquaye (4th & B'way)*
Various Artists - Headz (Mo'Wax)*
Various Artists - Ninja Cuts 2: Flexistentialism (Ninja Tune)
Wagon Christ - Throbbing Pouch (Rising High)*
Zal eens het een en ander gaan downloaden!
0
geplaatst: 30 maart 2005, 22:18 uur
Cinematic Orchestra, Kruder&Dorfmeister, Tosca, Peace Orchestra, La Funk Mob, David Caron, Luke Vibert.....
Check vooral dingen op het Mo' Wax label, ca. 1994-1998....overigens is 'lounge' voor het grootste gedeelte de opvolger van trip-hop, dat een uitgestorven term lijkt.
Check vooral dingen op het Mo' Wax label, ca. 1994-1998....overigens is 'lounge' voor het grootste gedeelte de opvolger van trip-hop, dat een uitgestorven term lijkt.
0
geplaatst: 30 maart 2005, 22:25 uur
Ik vind K&D heerlijke muziek, maar ik vind het in niets lijken op de triphop van Tricky of Portishead.
0
geplaatst: 31 maart 2005, 02:04 uur
Ik Cinematic Orchestra ook niet echt. Dan kun je Xploding PlastiX en Jaga Jazzist ook wel gaan neomen...
0
geplaatst: 31 maart 2005, 17:26 uur
Ik heb Maxinquaye van Tricky weer 's aan staan. Past goed bij dit weer (de ramen staan hier ook wagenwijd open
). Toch wel veruit zijn beste plaat. 
). Toch wel veruit zijn beste plaat. 
0
geplaatst: 1 april 2005, 00:20 uur
Gaat het bij jullie dan voornamelijk om de vocalen, herman en Jordy?
0
geplaatst: 1 april 2005, 12:52 uur
Eén van de belangrijkste kenmerken van trip-hop is, in ieder geval voor mij, de aanwezigheid van slepende hiphopbeats. Daarom vind ik Lamb (hoe goed ze ook regelmatig zijn) niet echt in de triphop-hoek vallen.
0
geplaatst: 1 april 2005, 20:10 uur
Dan ga je er dus vanuit dat trip-hop niet jazzy kan zijn. Terwijl er op een album als Protection van Massive Attack, toch één van de eerste trip-hop cd's, ook genoeg jazzy dingen staan.
0
geplaatst: 1 april 2005, 21:31 uur
Ik heb nog 's teruggekeken naar je lijstje en van wat ik ken vind ik alleen Cinematic Orchestra jazzy. Kruder en Dorfmeister en Tosca zou ik meer als 'lounge' willen omschrijven, maar daar had je al een opmerking over gemaakt.
Triphop kan best een jazzy randje hebben, al hoor ik dat bij Protection niet zo terug (maar die heb ik ook al jaren niet gehoord). Maar goed CO vind ik niet echt triphop, maar goed, wat maakt het uit wat voor label je erop plakt, het is een geweldige band.
Triphop kan best een jazzy randje hebben, al hoor ik dat bij Protection niet zo terug (maar die heb ik ook al jaren niet gehoord). Maar goed CO vind ik niet echt triphop, maar goed, wat maakt het uit wat voor label je erop plakt, het is een geweldige band.

0
geplaatst: 2 april 2005, 09:15 uur
Ken maar 4 toppers:
Tara King, OMR, The Fading Collection en Alphawezen. Als iemand nog tips in deze richting heeft, gráág.
Tara King, OMR, The Fading Collection en Alphawezen. Als iemand nog tips in deze richting heeft, gráág.
0
geplaatst: 15 juni 2005, 22:07 uur
Ik weet eigenlijk niet eens of het echt trip-hop is, maar Blockhead met zijn Broke Beats...
Ammoncontact is ook heel dope, en Mr. Scruff maakt ook wel mooie dingen.
Maar de hamvraag (van vandaag) is, zeg je... eughm, ik bedoel, is het trip-hop of niet? 
Ammoncontact is ook heel dope, en Mr. Scruff maakt ook wel mooie dingen.
Maar de hamvraag (van vandaag) is, zeg je... eughm, ik bedoel, is het trip-hop of niet? 
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 14:52 uur
bangbang , portishead , peter phonix ,tosca , kruder & dorfmeister , 4E , dj snax ,dj shadow , fonda , dr.richard , handsome boy modeling school , ben mono , massive attack ,
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 15:09 uur
Dit is ook een echte triphop-tip, net als Carboot Soul van dezelfde artiest.
* denotes required fields.