MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Parliament/Funkadelic

zoeken in:
Ik ben mijn muziekcollectie eens wat aan het verbreden en er moet wat uit de George Clintonhoek in. Maar er is zoveel? Wat raden jullie mij aan? Wat laten liggen, wat kopen?

Kos
Gewoon eens beginnen met de albums die hier breed goed gewaardeerd zijn?

Of zeg ik nu iets heel vreemds?

Die stemmen ontlopen mekaar niet veel, op een enkele uitschieter omlaag na dan.

sq
Probeer de klassiekers van Funkadelic (nummers geen albums) eerst eens om te kijken waar je voorkeur ligt.

* Het psychedelische ' Free your mind and your ass wil follow ' (van gelijknamig album)
* De gitaarorgie ' Maggot Brain' (studioversie van gelijknamig album)
* Funkdisco (not Just) Knee Deep van album Uncle Jam
* Funk ' One Nation Under a groove' van gelijknamig album. Heel het album is wel aardig ook.

Van Parliament is er een aardige verzamelaar van de funknummers.
Daarnaast is de allereerste Parliament 'Osmium / Rhenium' aanbevelenswaardig met daarop van alles tot hippierock en zelfs Gospel toe.

George Clinton solo laten liggen.

Van de satellieten Zeker checken:
* Bootsy's Rubber band (mijn favoriet is ' Ultra Wave ' vooral nummer ' Mug Push ' moet je eenmaal zeker horen , maar de meeste liefhebbers gaan voor de debuutplaat).
* Deee-Lite ' World Clique ' album (disco)

Misschien is de laatste cd van George Clinton, samen met de P-Funk Allstars wel de veiligste instapper. Het album met de ongelooflijk titel: How Late Do U Have 2BB4UR Absent?

Kwam bij Plato voor een zacht prijsje Maggot Brain tegen. Die staat nu op en ik vind 'm fantastisch, alhoewel ik moet zeggen dat de wat snellere nummers toch meer mijn smaak zijn dan de titelsong.

ah m.i. kun je met een plaat waar Clinton of Collins bij betrokken zijn geen slechte muziek tegenkomen
Parliament
Funkadelic
Bootsy's Rubber Band
kijk ook eens naar Sly & The Family Stone (funk, soul)
misschien zeggen The Temptations je ook wat (soul).
keuze te over zou ik durven stellen...

en er is ook zoveel goeie afro-funk....teveel om op te noemen...

Doe toch maar een poging, zou ik best waarderen

Van Sly & The Familiy Stone heb ik Stand!, één van mijn favoriete albums en eigenlijk aanleiding om mijn cdverzameling wat in deze richting uit te breiden.

Tot mijn grote verdriet ken ik alleen deze: Motor Booty Affair

Tot mijn grote vreugde is dat album wel helemaal te gek!

Johny Favourite
Als ik je 1 Funkadelic album kan aanraden, dan is het: (nee, niet Maggot Brain, maar) Standing On The Verge Of Getting It On. Damn, die plaat is vetter je vingers na het eten van een saucijzenbroodje.

Ik zou toch echt gaan voor

Parliament - Live: P-Funk Earth Tour (1977)

Dampende uitvoeringen van de klassiekers voor een uitzinnig publiek. Ik zou willen dat ik daar bij geweest was.

VanDeGriend schreef:
Ik zou toch echt gaan voor

Parliament - Live: P-Funk Earth Tour (1977)

Dampende uitvoeringen van de klassiekers voor een uitzinnig publiek. Ik zou willen dat ik daar bij geweest was.

Jaa!!! Die heb ik twee weken geleden in Brussel gekocht! Wat een fantastische plaat!

ach zowat alles uit de catalogus is m.i. de moeite waard...

George Clinton en Funkadelic/Parliament deze zomer in Oudenaarde : Feest i/h Park!!!

en 3 september in Paradiso

Verbaast me eigenlijk dat niemand 'Mothership Connection' van Parliament heeft genoemd, vind dat zelf wel een van Clinton's beste albums. Het is wel meer funk dan rock (vergeleken met de eerste paar Funkadelic-albums klinkt het wat gelikter).

Ik was er trouwens bij in Paradiso. De oude man kan het nog best (al is z'n stem inmiddels zo gaar van de crackpijp geworden dat 'ie net zo goed bij een hardcore-band kan gaan zingen), muzikaal gezien was 't een prima optreden.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.