MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Musicals

zoeken in:
Opvallend dat dit topic nog niet bestond. Wat is immers een muzieksite zonder Musicals-topic?

Alles wat je kwijt wilt over je favorieten musicals. Alles wat je kwijt wilt over de musicals waar je geweest bent. Laat het weten.

Man, ik heb er al zoveel gezien................ daar moet ik dan nog maar eens even over gaan nadenken

Ben woensdagavond naar Tarzan geweest. Was wel een ongelooflijke beleving. Vooral een prachtig concept dat ze in elkaar hebben gezet. En stuk voor stuk fantastische zangers. Meneer Tarzan (Ron Link) was misschien wel de minste vocalist van het stel.

Al om al denk ik wel dat ik wat minder heb met die grote musicals. Was bijvoorbeeld niet helemaal ondersteboven van Belle en het Beest. Het lijkt me bijvoorbeeld erg leuk om ook naar de kleinere theaterstukken te gaan kijken.

Ik probeer dat altijd af te wisselen. Tarzan was een meevaller van jewelste (ben al weer lang geleden daar naartoe geweest). Sterker: ik wilde er eerst niet eens naartoe maar ik geef toe erg onder de indruk geweest te zijn.

Zo is de musical Joe nu opnieuw te zien in het theater omdat de schrijver niet tevreden was met de oorspronkelijke versie die vol toeters en bellen zat: nu zal deze zo klein mogelijk gebracht worden.

Joe - de musical uit 1997, een van Nederlands grootste oorspronkelijke musicalproducties, is terug in het theater. Van 19 t/m 30 juni brengt M-Lab de productie in een intieme enscenering, teruggebracht tot de kern van de vertelling; met minimale techniek en maximale aandacht voor tekst, muziek, zang, spel en dans. De muziek is van Ad van Dijk, de teksten en regie zijn in handen van Koen van Dijk. M-Lab sluit met Joe - De Hemel Kan Wachten haar eerste theaterseizoen af.
In de M-Lab productie neemt Dennis ten Vergert (Tarzan) de rol van de Amerikaanse piloot Joe voor zijn rekening; Fanny Drenthe (Les Miserables) is zijn vriendin Dorinda. De rol van Verbindingsofficier wordt gespeeld door Casey Francisco (Jesus Christ Superstar). Roel Vankerckhoven (Mamma Mia) is Ted, Bas Hoeflaak (Droog Brood) is Al en Evi de Jean (Floddertje) speelt Katie. John ter Riet (Rent) neemt de rol van Spijker voor zijn rekening. Naast de zeven solisten speelt een ensemble van veertien personen.
Het begeleidende orkest bestaat uit studenten van het Amsterdams Conservatorium onder leiding van Frank Uyttebroeck. Hij herschreef de originele arrangementen, oorspronkelijk bedoeld voor een 24-koppig orkest, voor een orkest van twaalf man zonder de kenmerkende Joe-sound te verliezen.

Overigens vond ik die grote versie met het musical-debuut van Mathilde Santing ook best goed.

Mag dit topic a.u.b. verschoond blijven van dit soort flauwekul

Flauwekul weggehaald. Ga ergens anders maar de lolbroek uithangen inderdaad.

Misschien kunnen Eric en Daniël mij eens uitleggen wat hun fascinatie is voor musicals. Ik krijg er meestal nare rillingen van.

Sheplays
Ik eerlijk gezegd ook!

Fascinatie vind ik wat overdreven. Waarom lust de een wel spruitjes en gruwt de ander er van? Waarom vind ik Sigur Ros geniaal en zorgen anderen er voor dat ze in de hall of shame belanden?
Ik heb daar geen verklaring voor zoals jullie dat met veel zaken ook niet zullen hebben. Het is gewoon zo
Het interesseert me verder ook totaal niet dat 'serieuze muziekliefhebbers' hier doorgaans standaard hun neus voor ophalen. Ik ga nu eenmaal graag mijn eigen gang en kan veel dingen naast elkaar zien of horen. Zullen we het daar dan maar op houden?

Sheplays
Het was ook niet als aanval of kritiek bedoeld. Niet van mijn kant in ieder geval en ik denk toch ook niet van Jan.

Wie zegt dat ik dat zo ervaarde dan? Ik plaatste toch ook een !
Maar hoe leg ik uit waarom ik er geen rillingen van krijg en jij wel? Is toch gewoon het bekende riedeltje van 'smaak is persoonlijk'?
Voor mij is het een lekker ontspannen middag/avond samen uit en met mijn muzieksmaak komt dat maar zelden voor (ik ga meestal met vrienden of alleen naar concerten). Lekker ongecompliceerd.
Nogmaals: ik ervaarde het niet als aanval (ik vond die inmiddels verwijderde stupide opmerking een tijd terug dan weer wel irritant), maar ik kan er verder ook niet zo veel mee zonder in de bekende 'smaak-discussie' te verzanden. Daarbij zijn 'ik krijg er rillingen van' ook mededelingen waar niet echt op in gegaan kan worden: dat zijn feiten die meegedeeld worden. Dan denk ik 'prima dat jullie die krijgen, ik niet'.
Verder mag ik dan wel een groot muziekliefhebber zijn: ik merk ook wel dat ik er wat onbevangener mee omga dan sommige fanatiekelingen hier op de site. Ik voel ook nooit zo de drang om mijn favo's heftig te verdedigen of zo en dat gaat hier ook een beetje op denk ik: 'ik vind het leuk gewoon omdat dat zo is' (en aan zo'n antwoord hebben jullie niet veel lijkt me maar ik kan er niet meer van maken dan dat).

Sheplays
Sorry, ik weet niet wat hier allemaal aan berichten geplaatst is dus ik heb het verkeerd geintepreteerd.

Sheplays schreef:
Sorry, ik weet niet wat hier allemaal aan berichten geplaatst is dus ik heb het verkeerd geintepreteerd.

Die berichten hebben hier toch niets mee van doen? Ik reageerde op jouw bericht en die van oldfart en dat is dus dat ik er niet een diepe analyse over kan uitstorten waarom ik het leuk vind (fascinatie vind ik niet van toepassing). Ik vind het leuk, jullie de rillingen en dat levert helaas geen spannende gespreksstof op vrees ik
En jij dacht blijkbaar dat ik het als een aanval beschouwde en dat heb ik rechtgezet omdat ik dat totaal niet zo ervaarde (ik heb jullie trouwens nooit als aanvallend ervaren op deze site...).

Mijn vraag was in ieder geval bedoeld zonder enige dubbele bodem of cynisme o.i.d.
Vanuit 'mijn rillingen' kan ik het me moeilijk voorstellen dat jij Eric iets hebt met musicals.
Hetgeen vermoedelijk meer over mezelf zegt dan over jou.
Maar ik hoopte dat je wel in staat zou zijn me uit te leggen wat je raakt in dat medium.

Je brengt het allemaal zo lekker hoogdravend
'Wat me raakt in dit medium'.......... Sigur Ros raakt me en zo kan ik er nog heel wat noemen. Musicals vind ik pure ontspanning en een makkelijk avondje of middagje uit omdat je er meestal wel vanuit kunt gaan dat je waar voor je geld krijgt in de vorm van het gebodene maar ook entourage als daar zijn de zalen en geluid.
Dat moet je met megashows in een Arena maar afwachten bijvoorbeeld.
Het zegt dus inderdaad meer over jou en ik vrees dat ik er echt geen diepgaande analyse op los kan laten.
En waarom kun jij je het niet voorstellen dan? Ik slinger met mijn muziekvoorkeur toch aardig heen en weer dacht ik zo of heb ik nu toch een vertekend zelfbeeld en kom ik serieuzer over dan ik zelf denk?

Hahaha; over je zelfbeeld doe ik geen uitspraken natuurlijk.
Nogmaals , het zegt veel zo niet alles over hoe ik musicals ervaar.
En ik weet dat je een gevarieerde smaak hebt, maar musicals zijn voor mij iets van , en nu begeef ik me op glad ijs ( ik weet het), een andere, ehhm, cultuur? En die had ik niet zo snel met jouw aanwezigheid hier geassocieerd.

Ik zie een van de Ende,
ik denk massacultuur,
platgetreden paden,
tv shows die doen geloven dat 'het volk' iets te kiezen heeft,
ik mis spontaniteit,
ik hoor braafheid,
muzikale doorsnee.
het is gewoon niet mijn ding.

Je vergelijking met optredens van zogenaamde megashows in de stadions snap ik; die mijd ik eigenlijk ook.
Maar misschien is het wel het feit dat de artiesten in een musical hun ding 'acteren' hetgeen me het meest irriteerd.

Ik heb ook de pest aan popmuzikanten die hun showtje voor de zoveelste keer bloedeloos en inspiratieloos afrdraaien, en soms zelfs afraffelen.

Ik bezoek ze nooit....maar Jesus Christ Superstar is een geweldige musical, West Side Story is ook erg sterk.

Nog even inhaken op de vraag van Oldfart en Sheplays.

Ben niet zo'n heel grote musicalfan, maar af en toe vind ik het vooral een lekker avondje uit (wel wat prijzig). Ik vond het gewoon opvallend dat er op een muzieksite nog geen topic was over musicals en dat is dan ook de reden dat ik dit topic heb aangemaakt.
Moet daarnaast zeggen dat ik wel geïnteresseerd ben ik de kleinere musicals, waar er misschien wat meer met mijn persoonlijk muzieksmaak gewerkt wordt (bijv. de musical over Billie Holiday met Ruth Jacott).
C'est tout.

Sheplays
Bij zo'n productie kan ik mij iets voorstellen, dat appelleert ook wel aan mijn muzieksmaak. Daarbij is Ruth Jacott een echte zangeres en zijn er prachtige songs voorhanden.

Zelf heb ik niets met ALW musicals. Het allerergste op dat gebied vind ik de song Jellico Cats uit Cats. Wat een rotnummer . Overigens vind ik dit soort musicals ook een soort kinderverhaaltjes voor volwassenen. Er zijn echter miljoenen mensen die het prachtig vinden dus zal het wel aan mij liggen.

soit

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.