MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Disco Nouveau

zoeken in:
Voor de liefhebbers: er is een nieuwe Milky Disco Compilaitie uit:
http://www.discogs.com/Vari...

Zal trouwens wel meevallen met de liefhebbers, die eerste compilatie heeft alleen van mij een stem op Mume. Maar af en toe paarlen voor de zwijnen moet kunnen...

Ik zal het opzoeken, is wel iets voor mij.

Nieuwe single van The Golden Filter:

Niemand noemt Basement Jaxx.

Hier nog een paar mogelijke kanshebbers...

Al ben ik over de laatste niet zeker of het telt...

kaztor schreef:
Niemand noemt Basement Jaxx.

Is ook geen disco toch?

Ik ben nu even in de ban van dit nummer. Nu disco-plaat van eind 2008, maar met breaks die zo uit een psychedelische jaren '60 plaat afkomstig zouden kunnen zijn. Erg apart, maar wat mij betreft echt een geweldig nummer. Zit wel een beetje in de Lindstrom-hoek, al is dit wat eigenzinniger.

Die is gaaf! Doet me bij vlagen denken aan het meer psychedelische werk van George Clinton

Het is me niet helemaal duidelijk of die 60's gedeeltes gesampled zijn of live ingespeeld

Mij ook niet eigenlijk. Het zou me niets verbazen als het gesamplet was, de begintonen hebben ook wel wat weg van Radiohead's Packt Like Sardines.

Inmiddels gevonden. Uit de liner notes: "Rose's Lament" contains elements of "Rose Rose" by Inquiet.

Een bevriende 'freakfolk'-artiest uit Australië als ik het goed zie.

Meer discodub (dubdisco?) dit, maar ik vind het wel leuk:

Chuck Norris is een pseudoniem van Todd Terje.

Het origineel is van Ace of Base.

Fijne remix van een Stevie Nicks-nummer:

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.