MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met Reggae en beoordeel

zoeken in:
Dj2Jelle
De titel spreekt voor zich.

SOJA - True Love

RedLightCityBoy
Reggea

REGGAE!

6je, Niet zo heel bijzonder, maar wel redelijk leuk voor 1 keertje.

Dj2Jelle
RedLightCityBoy schreef:
Reggea

REGGAE!

Kan gebeuren toch xD

edit: Ik vind het begin van dit nummer toch zo mooi

Relax
Waarom zijn alle Reggae songs exact hetzelfde kwa rif...

Dj2Jelle
Omdat het anders geen Reggae meer heet.

Relax
Tja ok logische reden, maar ik vind het eerlijk gezegd echt irritant.. net als de Reggaeton drums.

Dj2Jelle
Bij Reggae is het lang niet altijd hetzelfde, soms is de afterbeat een kick en soms een snare. Als je het zo bekijkt is het al gevarieerder dan een hiphop beat.

7 vind het wel nog lekker ook al is het vrij melig...

Improvision
6, het is te melig.

7

Next Breakdance topic?

Mb.
Ik ben wel benieuwd naar wat leuke reggae!

Ook een favorietje van mij, deze Broadway-song: een 8,5.

Zelf ken ik helaas te weinig van reggae om hier een nuttige bijdrage te leveren.

Fijn nummer, ken hem via Massive Attack.

8*

RedLightCityBoy
Dit soort muziek (ook dit nummer) draait m'n broer dus elke dag

7

Mb.
..en we trekken deze thread gewoon lekker voort met een track van Max Romeo, bekend van grote hit "Chase The Devil" samen met The Upsetters.

7*

Mb.
Komaan mensen, beetje Reggae bij dit lekkere zonnetje kan geen kwaad toch? Geniet anders eventjes van de grote Reggae legende Bob Marley. Moet kunnen toch?

Ik kijk hier wel eens, maar dan blijkt meestal dat ik al kennis heb gemaakt

Mb.
Tsjah.. ik heb me dan ook (nog) niet echt verdiept in de Reggae. Maar als niemand anders een video'tje plaats gaat dat er ook niet snel komen.

Mb. schreef:
Maar als niemand anders een video'tje plaats gaat dat er ook niet snel komen.

(afbeelding)

Nicky Thomas - Love of the Common People

"Sort of a poor man's Jimmy Cliff, Thomas produced a small but infectious body of work, and he deserves to be remembered on the strength of "Love of the Common People" alone, as well as for songs like "BBC," a harsh criticism of Radio 1's treatment of Jamaican reggae artists."

Heb mooie herinneringen aan dit nummer; zat toen in ' Willesden' met een reggea shack om de hoek.

Man wat is dat lang geleden dat ik dit heb gehoord.
Maar Nicky Thomas verdient inderdaad wel enige aandacht, daarom even het stukje van L_T_B completeren:

" Nicky Thomas was born Cecil Nicholas Thomas in Portland, Jamaica, in 1949. His first hit in the islands was "Run Nigel Run," produced by Derrick Harriot in 1969, but Thomas' most successful songs were recorded with producer Joe Gibbs, including the wonderful "Love of the Common People," which rode its reggae-pop sound into the U.K. Top Ten in 1970. Following a tour of Britain in support of the single that same year, Thomas decided to stay, and he continued to release his brand of pop-infused reggae from the U.K. until his death in 1990 "

Omdat vrouwen ook best reggae kunnen maken

Dit is voor mij wel een eerste kennismaking , goede roots reggae, representatief voor de rest van haar werk?
Zie dat ze van de Virgin islands komt, en dat dit vrij recent is. Mooi.

Mb.
Toch wel confronterende beelden in die youtube video; ik weet nooit zo wat ik er nou van moet vinden eerlijk gezegd. Maar dat laat ik even naast me liggen.. het liedje zelf vind ik eerlijk gezegd niet zo bezonder. Niet slecht, maar het doet 'm niet.

Die van Nicky Thomas vond ik in het begin ook niet zo speciaal, maar het is een groeiertje gebleken want ik kan hem nu zeer waarderen. Lekkere track toch!

Waarom upload jij niet ff een video'tje Oldfart?

Leuk dat reggae hier wat meer aandacht krijgt, zelf ben ik geen grote kenner maar heb toch een aantal klassieke platen en verzamelaars. Een 7 voor Dezarie.

Een van mijn huidige reggaefavorieten:

Oldfart schreef:
Dit is voor mij wel een eerste kennismaking , goede roots reggae, representatief voor de rest van haar werk?
Zie dat ze van de Virgin islands komt, en dat dit vrij recent is. Mooi.

Absoluut representatief. Alles van hoge kwaliteit, maar haar debuutalbum is m.i. haar beste.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.