Genres / Overigen / Welk album BEN je?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2010, 23:18 uur
Is er bij jullie ook een album waarvan je denkt als je het hoort: "Dit ben ik!"
-starsailor - The Verve - A Northern Soul
0
geplaatst: 14 februari 2010, 01:52 uur
starsailor schreef:
Niet eens bij deze?
0
geplaatst: 14 februari 2010, 10:33 uur
0
geplaatst: 22 februari 2010, 12:03 uur
Leuke invalshoek, maar het zou nog interessanter worden als jullie een beetje toelichten waaróm je denk dat je dit album 'bent'.
0
Yann Samsa
geplaatst: 22 februari 2010, 20:52 uur
Inderdaad, een klein stukje tekst met persoonlijke gedachtenissen...
Hm, zal eens nadenken hoe ik mijn woorden placeren zal en in de komende week hier plaatsen.
Nu, jammer genoeg niet, door oa twee redenen: tijd & school.
Hm, zal eens nadenken hoe ik mijn woorden placeren zal en in de komende week hier plaatsen.
Nu, jammer genoeg niet, door oa twee redenen: tijd & school.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 00:04 uur
Ik 'ben' geen enkel album, maar eerlijk gezegd heb ik wel eens dat gevoel bij 'Division Bell' van Pink Floyd. Gewoon relaxed en niet te complex met vriendelijke muziek als omgangsvorm waar onopvallend onderhuids een eigen kijk op het leven huist.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 18:22 uur
Leuk dit topic dit. Ik ga denk ik voor deze:

Ik ben een introvert en rustig persoon. Ik moet het niet van mijn uitspattingen en spontanitieit hebben. Ik ben nuchter, maar alles behalve simpel en gewoontjes. Ik ben geen ego, maar juist bereid om anderen te helpen door iets voor ze te doen of door mezelf weg te cijferen. Ik ben hoog opgeleid (of beter gezegd: ik ben bezig om hoog opgeleid te worden). En ik ben een echte beta-leerling. Ten slotte sta ik open voor alles (in het Engels hebben ze er een goed woord voor: open-minded).
Nu de gelijkenissen met deze plaat. Een rustige introverte plaat. Moet het niet van de uitspatting hebben. Het album draait gewoon om de muziek zelf, niets meer en niets minder. Een heel erg nuchtere plaat, zonder pretenties. Het egoïsme van vele anderen artiesten is hier totaal niet te vinden en alles staat in dienst van de muziek. De muziek is best complex en soms doet het ook een beetje mathematisch aan. Maar het is allesbehalve statisch en kil. Het is juist een warme plaat en de jazz-invloeden maken het ook nog een redelijk swingende plaat. Ten slotte heeft deze plaat schijt aan alle referentiekaders. Ze zijn totaal open-minded over hoe hun muziek moet klinken.
PS: Dank voor Zachary Glass, JonnieBrasco, Dn!S en Gyzzz voor hun prachtige recensies bij deze plaat.

Ik ben een introvert en rustig persoon. Ik moet het niet van mijn uitspattingen en spontanitieit hebben. Ik ben nuchter, maar alles behalve simpel en gewoontjes. Ik ben geen ego, maar juist bereid om anderen te helpen door iets voor ze te doen of door mezelf weg te cijferen. Ik ben hoog opgeleid (of beter gezegd: ik ben bezig om hoog opgeleid te worden). En ik ben een echte beta-leerling. Ten slotte sta ik open voor alles (in het Engels hebben ze er een goed woord voor: open-minded).
Nu de gelijkenissen met deze plaat. Een rustige introverte plaat. Moet het niet van de uitspatting hebben. Het album draait gewoon om de muziek zelf, niets meer en niets minder. Een heel erg nuchtere plaat, zonder pretenties. Het egoïsme van vele anderen artiesten is hier totaal niet te vinden en alles staat in dienst van de muziek. De muziek is best complex en soms doet het ook een beetje mathematisch aan. Maar het is allesbehalve statisch en kil. Het is juist een warme plaat en de jazz-invloeden maken het ook nog een redelijk swingende plaat. Ten slotte heeft deze plaat schijt aan alle referentiekaders. Ze zijn totaal open-minded over hoe hun muziek moet klinken.
PS: Dank voor Zachary Glass, JonnieBrasco, Dn!S en Gyzzz voor hun prachtige recensies bij deze plaat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 oktober 2010, 18:34 uur
The Flying Burrito Brothers - The Gilded Palace of Sin
0
geplaatst: 8 november 2010, 19:09 uur
Leuk topic, wel erg moeilijk vraag. Als geheel zou ik gaan voor het werk van Keane. Zo als album heb ik niet echt een antwoord paraat staan. 

0
Yann Samsa
geplaatst: 8 november 2010, 21:18 uur
Hm, moeilijk om een album als noemer van je persoonlijkheid te definiëren. Er zijn verschillende releases die in mij opkomen, om diverse redenen; sfeer/melancholie, politieke en/of religieuze overtuigingen, muzikale composities, ...
Even kort:
*QUEENSRÿCHE - Operation Mindcrime
(om politieke en religieuze overtuigingen)
Seven years of power
The corporation claw
The rich control the government, the media the law
To make some kind of difference
Then everyone must know
Eradicate the fascists, revolution will grow
The system we learn says we're equal under law
But the streets are reality, the weak and poor will fall
Let's tip the power balance and tear down their crown
Educate the masses, We'll burn the White House down
(Speak)
Religion and sex are powerplays
Manipulate the people for the money they pay
Selling skin, selling God
The numbers look the same on their credit cards
Politicians say no to drugs
While we pay for wars in South America
Fighting fire with empty words
While the banks get fat
And the poor stay poor
And the rich get rich
And the cops get paid
To look away
As the one percent rules America
(Spreading The Disease)
=> Ook alle releases van System Of A Down zijn daarom behoorlijk linkbaar aan mijn ideologieën...
*ANATHEMA-Judgement
Die melancholie, dat verdriet, de verwoording... Niet voor niets mijn nummer één.
Even kort:
*QUEENSRÿCHE - Operation Mindcrime
(om politieke en religieuze overtuigingen)
Seven years of power
The corporation claw
The rich control the government, the media the law
To make some kind of difference
Then everyone must know
Eradicate the fascists, revolution will grow
The system we learn says we're equal under law
But the streets are reality, the weak and poor will fall
Let's tip the power balance and tear down their crown
Educate the masses, We'll burn the White House down
(Speak)
Religion and sex are powerplays
Manipulate the people for the money they pay
Selling skin, selling God
The numbers look the same on their credit cards
Politicians say no to drugs
While we pay for wars in South America
Fighting fire with empty words
While the banks get fat
And the poor stay poor
And the rich get rich
And the cops get paid
To look away
As the one percent rules America
(Spreading The Disease)
=> Ook alle releases van System Of A Down zijn daarom behoorlijk linkbaar aan mijn ideologieën...
*ANATHEMA-Judgement
Die melancholie, dat verdriet, de verwoording... Niet voor niets mijn nummer één.
0
Germ Stoned
geplaatst: 5 augustus 2011, 13:52 uur
Wow dit is écht een moeilijke vraag. Na even denken toch dit album:
Portishead - Dummy
Portishead - Dummy
0
vengo10
geplaatst: 25 augustus 2011, 08:52 uur
David sylvian,de verzamel cd,everything and nothing,is favoriet!
* denotes required fields.