Genres / Overigen / P-Funk
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2010, 19:44 uur
Raar dat hier nog geen topic over is. Nou ik had een vraagje ik ben redelijk bekent bij de P-Funk door mijn vader en door G-Funk ik houd heel erg van G-Funk en daarom vind ik P-Funk ook automatisch goed
. Toen ik klein was heb ik veel van Bootsy Collins en Parliament gehoord
. Maar nu was mijn vraag ik wil nu is echte P-Funk albums gaan luisteren. ik ken zo de bekende tracks maar weet niet waar ik moet beginnen. ik heb 2 P-Funk albums (Mothership Connection, The Hardcore Jollies) that's it. Tips graag
.
. Toen ik klein was heb ik veel van Bootsy Collins en Parliament gehoord
. Maar nu was mijn vraag ik wil nu is echte P-Funk albums gaan luisteren. ik ken zo de bekende tracks maar weet niet waar ik moet beginnen. ik heb 2 P-Funk albums (Mothership Connection, The Hardcore Jollies) that's it. Tips graag
.
0
geplaatst: 20 september 2010, 20:28 uur
Enkele namen die je zeker moet 'youtuben':
Bernie Worrell
Maceo Parker
Eddie Hazel
Fred Wesley (& The Horney Horns)
The JB's
The Gap Band
Bar-Kays (70's albums)
Zapp
Dazz
The Fatback Band
Johnnie 'Guitar' Watson
Vaughan Mason & Crew
Sterling Silver Starship
Ron Dunbar
Jessica Cleaver
Sly Stone
Brides Of Funkenstein
Junnie Morrison
Ron Ford
Bernie Worrell
Maceo Parker
Eddie Hazel
Fred Wesley (& The Horney Horns)
The JB's
The Gap Band
Bar-Kays (70's albums)
Zapp
Dazz
The Fatback Band
Johnnie 'Guitar' Watson
Vaughan Mason & Crew
Sterling Silver Starship
Ron Dunbar
Jessica Cleaver
Sly Stone
Brides Of Funkenstein
Junnie Morrison
Ron Ford
0
geplaatst: 20 september 2010, 20:39 uur
Daar ken ik al het een en ander van: Bernie Worrel, Eddie Hazel, Fred Wesley (heeft een dope plaat form B bob to hip-hop ofzo staat niet op mume), Zapp. Bedankt, Maar eigelijk was ik meer opzoek naar albums. Als ik een keer tijd heb ga ik Googlen
.
.
0
geplaatst: 20 september 2010, 21:06 uur
Albumtips 80´s P funk:
Sweat Band - Sweat Band (1980)
Xavier - Point of Pleasure (1982)
Time Zone - World Destruction ------> Nog niet op de site
..maar eigenlijk staat het beste nummer van Time Zone op geen enkel album:
YouTube - Time Zone The Wildstyle
Sweat Band - Sweat Band (1980)
Xavier - Point of Pleasure (1982)
Time Zone - World Destruction ------> Nog niet op de site

..maar eigenlijk staat het beste nummer van Time Zone op geen enkel album:
YouTube - Time Zone The Wildstyle
0
geplaatst: 20 september 2010, 23:05 uur
0
geplaatst: 22 september 2010, 19:03 uur
0
geplaatst: 25 september 2010, 17:22 uur
0
geplaatst: 24 november 2011, 23:42 uur
Ik ken deze muziek al een lange tijd......maar wel net na 1982 zeg maar. Een vriend van me had een oudere broer die dat allemaal luisterde. En een buurjongen had Computer games van George Clinton met het bekende Atomic dog er op, de track/sample waarmee Snoop bekend werd.
Ik had een enkele lp en cd van Bootsy, de lp van Mico wave (zwaar onbekend en onderschat.....geproduceerd door...tja, wederom Bootsy en behoorlijk beinvloed door Zapp), Zapp. Maar ik ben nu bezig al die cd's bij elkaar te krijgen van Funkadelic, Parliament, Clinton, Bootsy.........van Zapp hoef ik alleen nog maar III te vinden. Blijft heerlijke bij tijd en wijle prettig gestoorde muziek en het kan behoorlijk rocken ook nog.
Ik had een enkele lp en cd van Bootsy, de lp van Mico wave (zwaar onbekend en onderschat.....geproduceerd door...tja, wederom Bootsy en behoorlijk beinvloed door Zapp), Zapp. Maar ik ben nu bezig al die cd's bij elkaar te krijgen van Funkadelic, Parliament, Clinton, Bootsy.........van Zapp hoef ik alleen nog maar III te vinden. Blijft heerlijke bij tijd en wijle prettig gestoorde muziek en het kan behoorlijk rocken ook nog.
* denotes required fields.