menu

Mijn Updates +
Genres / Overigen / Krautrock

zoeken in:
Guitars & Wings
De afgelopen drie zondagen (-avonden) was er een driedelige serie over de geschiedenis van de duitse psychedelische/ prog /kraut rock op Rockpalast (Die Deutschrock-Nacht: "die Anfänge deutscher Rockmusik") . Met scorpions, amon duul, lucifers friend, frumpy, jane, eloy , kraftwerk en vele anderen. Leuk om te zien.

Misterfool
De vroege elektronische muziek binnen de krautrockstroming(Klaus Schulze, Ash ra Temple, Oude tangerine Dream) vind de weg naar mijn oren, de afgelopen tijd, steeds vaker. Het heeft iets onbestemd en claustrofobisch. Klanktapijten die de gehele ruimte vullen. Mooi voorbeeldje: Klaus Schulze- Satz Ebene.
Sowieso mag Klaus Schulze tot een van mijn muziekhelden rekenen.

Misterfool schreef:
De vroege elektronische muziek binnen de krautrockstroming vind de weg naar mijn oren, de afgelopen tijd, steeds vaker.

Goed bezig, Luke. Voor meer tips mag je me altijd eens lastigvallen.
Kun je die platen nog gemakkelijk vinden? Ikzelf heb er jaren geleden een hele hoop van het net gehaald.

Misterfool
BeatHoven schreef:
Goed bezig, Luke. Voor meer tips mag je me altijd eens lastigvallen.
Kun je die platen nog gemakkelijk vinden? Ikzelf heb er jaren geleden een hele hoop van het net gehaald.

Als het gaat om beluisteren, maak ik meestal gebruik van Youtube. Simpelweg omdat ik te lui ben om te downloaden. . Als het gaat om aanschaffen; het e.e.a heb ik op vinyl gevonden bij de Waaghals en het vinyl-archief. Niet alles is even makkelijk meer nieuw te halen en als het wel in de schappen staat is het erg duur(+- 18 euro of zo). Tweede hands is het vaak wel nog voor een redelijke prijs te krijgen.(denk aan +- 5-10 euro). Ik sta altijd open voor tips .

Gast
geplaatst: vandaag om 14:21 uur

geplaatst: vandaag om 14:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.