MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
sxesven
Begrijpelijk (jammer dat hospital ze niet meer heeft ) maar het resultaat is netjes hoor

Hospital is toch pisduur, zeker nu Dom half in de geldcrisis zit, zoals hij het doet voorkomen. Heb geen medelijden met die man, denk dat ie meer geld heeft dan ik. De popqueen van noise, Merzbow? Ik denk dat Dom die titel heeft afgepakt en strijdt erom met Ramirez.

sxesven
Om het label geef ik verder geen reet, alleen de shirts en vesten die toen een tijdje via Shogun verkocht werden waren geweldig. Echt spijt dat ik niet meer dan een (te klein ) Incapacitants-vest heb gekocht destijds. had graag zo'n Stupid Is Stupid shirt gehad, of eentje van Quietus. Dom is stom. En Richard, tja, sorry, voor zijn businesspraktijken heb ik echt geen goed woord over, wat je schijnbaar niet mag zeggen trouwens, en ook niet dat z'n hoesjes lelijk zijn.

(afbeelding)

is ook heel mooi

Ik breng nog mooiere releases uit, ook met brief. Vraag er vervolgens niet zo veel geld voor.

sxesven
Voodoofag zag er nog aanzienlijk beter uit. En kostte inderdaad geen $45.

Wat me zo irriteert is de pretentie dat het allemaal heel fancy is en dan vervolgens gewoon bedrukte envelopjes voor woekerprijzen en lelijke kut-CDrs en dan nog verontwaardigd gaan zijn als mensen je troep troep noemen. Elliott/In Cat Hat Pants kocht toen bovenstaande Torturing Nurse comp en ik herinner me zijn deceptie nog. Denk je een mooie 'box' te kopen krijg je deze shit. Ik snap sowieso de status niet. Ja, van vroeger. Maar in het huidige landschap is het mij een raadsel. Betreurenswaardig dat je op deze manier onbetwist een leidend figuur in de HNW kan zijn.

sxesven
Dan zo. Ik heb me al eerder eens zo zuur uitgelaten over de slappe verneukerigheid die de noisescene hier en daar wordt en natuurlijk voel ik me dan opeens dogfart, maar tegelijkertijd is het toch ook huilen met de pet op.

Zonder dat ik het ooit meegemaakt heb ben ik weleens nostalgisch naar die 'goeie ouwe tijd' waarin CDrs en netreleases nog niet bestonden en er (naar mijn idee - tuurlijk bestonden er toen ook tapes die volgedonderd werden met shit) wat meer quality control was. Ik browse voor de 'lol' weleens door de discografieën van Shit Noise en Trashfuck bijvoorbeeld. Toch te deprimerend voor woorden? Baggerlelijk 'artwork' waar geen halve seconde werk aan is besteed en betekenisloze release na betekenisloze release vol met (at best!) middelmatige poepnoise. Ik heb helemaal niks tegen CDrs of veel dingen uitbrengen, want ten eerste kan ook dat met liefde worden gedaan (genoeg voorbeelden al in onze kleine gemeenschap) en ten tweede ben ik van mening dat een discografie een statement kan zijn, waarin de individuele releases 'inwisselbaar' (tot op zekere hoogte) zijn en de volledige output het werk is. Maar tegelijkertijd zie ik zoveel (ogenschijnlijk) liefdeloze rotzooi. Ethervervuiling. Misschien wel de ultieme noise?

Als een oude viezerik vergrijp ik me aan sexy releases, CDs, met boekjes, in jewelcases, in normale oplages, soms (zie boven!) zoveel jaar na dato gewoon nog voor een tientje aan te schaffen. Ben ik nou out of tutsj ofzo?

Ik begin langzaamaan wel een beetje een hekel te krijgen aan de geslotenheid die de scene heeft. Ben geen forum beest en dat is ook deels mijn fout. Echter als je gewoon random wat labels gaat mailen, krijg je 3 kwart van de tijd niets terug. Zo mailde ik al meermaals met Toxic Industries en Shit Music For Shit People, maar krijg ik gewoon niets terug,

Nee, ik ben niet zo bekend, maar beide eigenaren achter de labels kennen mijn spul en hebben (soms via via) ook aangegeven dat ze t ook vet vinden. Leigh Stench is dan wel erg open daarin, maar miscommunicatie zit bij hem in een klein hoekje.
Gewoon jammer dat je zo moet profileren, wil je echt wat bereiken. Via via komt mijn muziek toch wel bij de mensen die ik waardeer, maar makkelijk is het niet.
Zal me eens bij Troniks aanmelden, dat is sowieso wel een goed idee. Het HNW forum heb ik eens voor "gesolliciteerd" maar die is ook gewoon niet behandeld, na 2 herinneringen niets terug gehoord. Ach, ik til er maar niet zo zwaar aan.

sxesven
ThirdEyedCitizen schreef:
Ik begin langzaamaan wel een beetje een hekel te krijgen aan de geslotenheid die de scene heeft.

Is irritant inderdaad. Realiteit is natuurlijk dat je de scene feitelijk in twee kanten kunt opdelen: mensen type 'oude garde', die alleen (pro-printed) LP/CD/tape behoeven, van een beperkt aantal namen en labels, voor wie 'kleine' releases totaal onbelangrijk zijn en waar ze dus ook geen aandacht aan besteden. Anderzijds heb je het type 'nieuwe garde', een gemeenschap vormend waarin zogezegd alles kan en iedereen kan, maar waar het blijkens je eigen bericht alvast ook lastig is om binnen te komen. Bovendien is 'de release' in deze gemeenschap vaak ook niets meer dan een wegwerpproduct. Als je materiaal al wordt geluisterd is dat waarschijnlijk één keer tijdens het afwassen. Las hier pas op Special Interests een aardige discussie over waarin iemand hedendaags releasen beschreef als je materiaal 'in the great void' storten. Je doet ergens je best op, flikkert het de wereld in en je hoort of ziet er nooit meer wat van terug. Geen idee of iemand het heeft gedraaid. Of iemand het waardevol genoeg vond om het nogmaals te draaien. Om het te leren kennen.

Tenzij je Een Grote Naam bent is noisen welbeschouwd een hopeloze bezigheid, Doe het voor jezelf.

sxesven
Echter als je gewoon random wat labels gaat mailen, krijg je 3 kwart van de tijd niets terug.

Beste advies wat je overigens in deze kunt krijgen is je puur en alleen te richten op labels waarmee je daadwerkelijk iets hebt (en waar je bijvoorbeeld ook weleens zaken mee hebt gedaan). Wat ik zelf trouwens heel irritant vind is als ik van een of ander project waarvan ik nog nooit heb gehoord een duidelijk algemeen mailtje (oftewel niet eens specifiek geschreven) krijg met een verzoek om een fysieke release. Mensen die niet weten wat je doet (of dat je het uberhaupt nog doet) en gewoon Release de la Tourette hebben. Mensen die nooit de moeite of interesse hebben genomen of gehad om maar een miezerig tapeje van je te kopen maar die je wel vriendelijk maar onpersoonlijk verzoeken om even €50 in een release van hun kutproject te steken. Contacten leggen is heel wat anders, natuurlijk, en dat waarderen veel mensen ook heel erg (alleen dan sneu dat sommige mensen niks terugsturen).

Ik heb zelf ooit één label aangeschreven (Soundo Maso, omdat ik het een geweldig label vind/vond - volgens mij soort van dood nu?) en toen ook groen licht gekregen (uiteindelijk alsnog zelf uitgebracht overigens - de horsing/Zebra Mu split). Was ook de eerste en laatste keer - ik houd er niet van. Echt gevleid ben ik als ik een verzoek krijg van een label dat ik waardeer, en zo is eigenlijk alles wat ik nu niet zelf heb uitgebracht tot stand gekomen. Daar zitten er bij waar ik echt trots op ben (Muzikaal Kabaal - omdat Jelle!, Vagary (voorheen Sweet Solutide), fantastisch label; en Monolithische Aktion, één van mijn lievelingslabels - staat er eentje op stapel voor geen idee wanneer overigens - en voor mijn anonieme projecten nog wel meer). Als ik zo'n verzoek krijg en ik kan me vinden in de labelesthetiek ga ik ervoor, de rest release ik zelf. En als ik het label kut vind doe ik het dus ook niet (dus hoe een 'eer' het ook zou zijn op Deadline te releasen, al kreeg ik het verzoek dan deed ik het niet).

Zoiets ja haha. Zal af en toe nog wel eens wat mensen blijven aanschrijven. Wie weet valt het een keer wel op haha. Verder moet je blij zijn met elke release die ergens terecht komt denk ik en met elk compliment dat je krijgt haha.
Ik heb zo mijn kleine ruikringetje, dus zal altijd wel toffe noise terugkrijgen en dat is natuurlijk het leukste spelletje.

Sietse
sxesven schreef:
(quote)

Beste advies wat je overigens in deze kunt krijgen is je puur en alleen te richten op labels waarmee je daadwerkelijk iets hebt (en waar je bijvoorbeeld ook weleens zaken mee hebt gedaan). Wat ik zelf trouwens heel irritant vind is als ik van een of ander project waarvan ik nog nooit heb gehoord een duidelijk algemeen mailtje (oftewel niet eens specifiek geschreven) krijg met een verzoek om een fysieke release. Mensen die niet weten wat je doet (of dat je het uberhaupt nog doet) en gewoon Release de la Tourette hebben. Mensen die nooit de moeite of interesse hebben genomen of gehad om maar een miezerig tapeje van je te kopen maar die je wel vriendelijk maar onpersoonlijk verzoeken om even €50 in een release van hun kutproject te steken. Contacten leggen is heel wat anders, natuurlijk, en dat waarderen veel mensen ook heel erg (alleen dan sneu dat sommige mensen niks terugsturen).

Dit is heel gangbaar in elke scene. Je wil niet weten hoe vaak ik verzoeken krijg toegestuurd voor techno, house en meer van dat soort spul met als tekst erbij "je hebt zulke toffe muziek uitgebracht, ik denk dat dit er wel bij past" (en dan zijn mijn releases over het algemeen geen 50 euro, maar toch ietsje meer).

Wat betreft zelf dingen op sturen is het ook gewoon moeilijk...momenteel zijn er zoveel mensen die dingen naar labels sturen dat het soms niet eens meer mogelijk is om als klein label om alles nog te luisteren. Ik weet niet hoe dat in de noise scene is, maar uit de drone en ambient scene weet ik dat het vrij veel voorkomt dat de mensen achter de labels gek worden van de demos...

jeko
Werd af en toe ook een beetje gestoord van sommige die zonder affiniteit met m'n label het liefst morgen nog hun spul door mij wilden releasen.
Heb nu met koeienletters I DO NOT ACCEPT RELEASE REQUESTS AT THE MOMENT,
SO DON'T ASK ME PLEASE! op m'n blog gezet. Helpt wel moet ik zeggen.

sxesven schreef:
net trouwens door de usb-kant van voodoofag heen en is weer een leuk dingetje frank de lange track is errug fijn. afsluiter is natuurlijk heel gezellig hoewel het natuurlijk nog genialer was geweest als je de hele 2gb van de usb-stick vol had gelooped

Ook net kant A geluisterd op recycled tape! Heerlijk werkje
Morgen kant B luisteren.

sendotsklin
Vet shirt Jelle!

En wat het hele verhaal over het vinden van labels, ik blijf toch liever zelf mijn spulletjes uitbrengen
hoewel er nog wel een tape op stront in de planning staat.

Ik moet zeggen dat ik op het moment een beetje HNW moe ben, gierende harsh noise platen zet ik de laatste tijd met een grote glimlach op, binnenkort onder de naam night is morning weer eens wat harsh/freakdom opnemen

sendotsklin
Nu ik toch even een traitors pauze heb ingelast, ben ik maar begonnen om alle sendot sklin releases op bandcamp te gooien, en ben ondertussen al een tijdje bezig aan een nieuwe sendot sklin full length

Voor ik alle tracks heb geupload voor alle albums zal nog even duren, mijn internet verbinding is niet zo snel.
Sendot Sklin Bandcamp

sxesven
Nice

Via troniksbordje:

(afbeelding)

jeko

Net in een keer 20 Muka releases verkocht!
Dat zijn mooie dealtjes

jeko
leuk ruiltje gedaan met als tegenruil o.a. FâLX çèrêbRi ‎– Rite 64 (cdr)
en Gerogerigegege ‎– Hell Driver.

sendotsklin
Wow dat is zeker een leuke deal

Hell Driver is geweldig

demo | Fyarl - fyarl.bandcamp.com demootje. Ben er nog niet zo heel blij mee. Ik hoor graag wat er anders/beter kan.

sxesven
Straks ff checken!

Mooi ruiltje, Jelle! Jij trouwens je spul van iDeal al binnen? Ik wacht nog steeds

jeko
Die cassettes? Nee nog steeds niet

En gisteren de vette pech om over een pakketje meer als 20 euro invoerrechten te betalen
Zal jullie ook wel eens overkomen zijn gok ik?

sendotsklin schreef:

Ik moet zeggen dat ik op het moment een beetje HNW moe ben, gierende harsh noise platen zet ik de laatste tijd met een grote glimlach op, binnenkort onder de naam night is morning weer eens wat harsh/freakdom opnemen

Ben momenteel een beetje HNW moe! Draai de laatste tijd voornamelijk klassiek.

sxesven
Ha, zo kan die ook HNW draai ik al een tijdje niet meer intensief (en heb buiten DRL al maanden niks meer gekocht), sinds ik Modern aangeschaft heb toch vooral gewoon good ol' schurende HN! Daar kan toch niks tegenop uiteindelijk. Daarbuiten op het menu dingen als Balam Acab en aanverwanten, en World's End Girlfriend. Jpop en Kpop in de auto.^O^

En balen, alweer 5 weken geleden die bestelling. Van de week eens mailen dus...

jeko
sxesven schreef:

En balen, alweer 5 weken geleden die bestelling. Van de week eens mailen dus...

Net m'n pakketje binnen gekregen!

sxesven
Ha, ik ook, met een extra CD"tje erbij

jeko
Same here Helaas Sewer Election een beetje beschadigd!

sxesven
Hmm, balen welke had jij erbij btw? Ik Altar Of Flies

sxesven
Begin van de zomer die nieuwe Incapacitants 12" gekocht op Cold Spring, dat ding doet nu al $80 op Discogs

sendotsklin
Haha ja bizar is dat he, ik ben een groot deel van mn collectie aan het wegdoen (ik kon geen vast contract krijgen dus zit op het moment zonder werk ) ik heb op discogs nu ook al wat cd's gezet die ik voor 10 euro heb gekocht en aangeboden worden tussen de 20 en 50 euro
Maar het ruimt lekker op..ik heb simpelweg veel te veel releases..zowel noise als "normale" muziek, en het is leuk bijverdienen

sxesven
Mooi, hoop dat het een beetje goed loopt voor je balen van je werk

Even deze klassieker er maar doorheen gooien in oude en nieuwe versie:

jeko
Haha, die is wel erg grappig!

sxesven schreef:
Hmm, balen welke had jij erbij btw? Ik Altar Of Flies

Die ja!

sendotsklin schreef:
zit op het moment zonder werk )

En balen idd van je werk

Gast
geplaatst: vandaag om 04:36 uur

geplaatst: vandaag om 04:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.