Genres / Overigen / Russische muziek
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2011, 21:00 uur
Heb een voorliefde voor Russische muziek. Kent iemand nog goede Russische nummers zoals het nummer hieronder:
Laat het even weten
.
Laat het even weten
.
0
geplaatst: 25 juli 2011, 21:05 uur
Vladimir Semjonovitsj Vijsotskij (Russisch: Владимир Семёнович Высоцкий) (Moskou, 25 januari 1938 – aldaar, 25 juli 1980) was een Russische zanger, acteur en dichter, immens populair in de voormalige Sovjet-Unie.
Hij heeft meer dan 600 liederen geschreven over onderwerpen als alcoholisme, de oorlog, sport, het gekkenhuis, de ochtendgymnastiek, prostitutie, geruchten en politie. Een enkel nummer is uit naam van een voorwerp geschreven, zoals de belevenissen van een microfoon of een oorlogsvliegtuig.
Hij hoorde bij geen enkele vereniging en was derhalve officieel geen dichter en geen zanger. Zichzelf noemde hij een dichter die zijn gedichten met een gitaar opvoerde. Hij onderscheidde serieuze liederen en de zgn. "grapliederen", die overigens vaak een moraal bevatten.
Kenmerkend is zijn gespannen manier van zingen, zijn gewoonte om klanken te rekken en zijn ruige stem.
Hij heeft meer dan 600 liederen geschreven over onderwerpen als alcoholisme, de oorlog, sport, het gekkenhuis, de ochtendgymnastiek, prostitutie, geruchten en politie. Een enkel nummer is uit naam van een voorwerp geschreven, zoals de belevenissen van een microfoon of een oorlogsvliegtuig.
Hij hoorde bij geen enkele vereniging en was derhalve officieel geen dichter en geen zanger. Zichzelf noemde hij een dichter die zijn gedichten met een gitaar opvoerde. Hij onderscheidde serieuze liederen en de zgn. "grapliederen", die overigens vaak een moraal bevatten.
Kenmerkend is zijn gespannen manier van zingen, zijn gewoonte om klanken te rekken en zijn ruige stem.
Tekst gejat van Wikipedia.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juli 2011, 21:12 uur
Hm, mijn Russische muziekkennis begint en eindigt hier: The Five - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 26 juli 2011, 14:40 uur
Mijn kennis van Russische muziek gaat niet verder dan die knakkert die Paul ook noemt, plus deze:
0
Sectumsempra
geplaatst: 26 juli 2011, 14:47 uur
Hou niet zo van Russische muziek, al is mijn vriendje voor een kwart Russisch... Ben ooit op een familiefeest geweest en zijn oma begon heel enthousiast Russisch met me te praten.
Ik vind het wel mooi hoor, al is de wodka die ze hebben leuker
@ Slowgaze:
Dat is niet echt wat ik noem mooie muziek

Ik vind het wel mooi hoor, al is de wodka die ze hebben leuker

@ Slowgaze:
Dat is niet echt wat ik noem mooie muziek

0
geplaatst: 18 september 2011, 15:17 uur
Heb je al in de toplijsten gezocht? Je kan daar het land selecteren.
0
geplaatst: 12 november 2013, 17:49 uur
Populaire band uit Rusland die al sinds 1983 bestaat.
Nautilus Pompilius
Boris Grebenshchikov was de zanger van Akvarium. Erg populair.
Aquarium of Akvarium
De volgende is een Thrash/Punk band die de laatste 15 jaar helaas te nationalistische trekjes vertoond. Dit nummer is uit de goede periode.
Korrozia Metalla
De zanger van E.S.T. is twee jaar geleden onder verdachte omstandigheden door aangetroffen, hangend aan zijn plafond.
E.S.T.
Pagan Metal band uit Kazan. Alleen eerste twee albums zijn interessant.
Alkonost
De Iron maiden van Rusland (ook qua grootte), eerste is een cover van Golden Earring. Was een grote hit in Rusland.
Aria
Wat oldschool Thrash uit Rusland.
Kremator
Bijna naam genoten maar een totaal ander genre.
Krematory
Elisa
De oervaders van de Sovjet punk beweging uit de jaren'70 bestaan ook nog steeds.
KINO
DDT
Zemfira
Uit de sterke film Brat 2.
BI 2
Agata Kristi
Verder nog wat Russisch pop geneuzel, niet onaardig.
Linda
zhanna dobrovolskaja
Nautilus Pompilius
Boris Grebenshchikov was de zanger van Akvarium. Erg populair.
Aquarium of Akvarium
De volgende is een Thrash/Punk band die de laatste 15 jaar helaas te nationalistische trekjes vertoond. Dit nummer is uit de goede periode.
Korrozia Metalla
De zanger van E.S.T. is twee jaar geleden onder verdachte omstandigheden door aangetroffen, hangend aan zijn plafond.
E.S.T.
Pagan Metal band uit Kazan. Alleen eerste twee albums zijn interessant.
Alkonost
De Iron maiden van Rusland (ook qua grootte), eerste is een cover van Golden Earring. Was een grote hit in Rusland.
Aria
Wat oldschool Thrash uit Rusland.
Kremator
Bijna naam genoten maar een totaal ander genre.
Krematory
Elisa
De oervaders van de Sovjet punk beweging uit de jaren'70 bestaan ook nog steeds.
KINO
DDT
Zemfira
Uit de sterke film Brat 2.
BI 2
Agata Kristi
Verder nog wat Russisch pop geneuzel, niet onaardig.
Linda
zhanna dobrovolskaja
0
geplaatst: 12 november 2013, 23:52 uur
Er zijn best wat leuke Russische bands te vinden, heb cd's van deze bv...
Ukraine....nou ja, mag nog...
Ukraine....nou ja, mag nog...
* denotes required fields.