menu

Genres / Overigen / Neoklassiek (Darkwave/ambient)...

zoeken in:
avatar van Bakema NL
Nog liefhebbers van dit genre hier? Ik houd niet zo van hokjes en weet sowieso steeds minder waar ik sommige bands in moet plaatsen. Het meeste is nogal schatplichtig aan Dead can dance, dat veel mensen waarschijnlijk beter kennen dan onderstaand spul.

Waar ik nogal wat cd's van heb is bv. van Dark sanctuary, uit Frankrijk. Prachtig mooie muziek, onheilspellend, beetje duister, het hele sfeertje bevalt me erg goed. Neoklassiek..........maar ik heb het ook wel eens Darkwave genoemd zien worden, of met elementen van ambient....zeg het maar.

L'autre monde....hele nummer geplaatst. Het begint met een intro van op 2 seconden na 5 minuten en dan komt de zang en muziek er pas in. Het was mijn eerste kennismaking met deze groep en daarna heb ik alles van hen gekocht wat ik te pakken kon krijgen. Muziek om bij te gaan zitten en even helemaal van de aardbodem te verdwijnen.










En Arcana.....heerlijke muziek waardoor ik me haast in de Middeleeuwen zou wanen.....zweverig...tja, maar ik bespeur wel vaker dat ik "wat" heb met zweverige muziek....wordt ook wel weer medieval ambient (say what !?!?!) genoemd.....hokjes...pfff.


March of loss.













Dargaard......nog zo'n sfeervol muzikaal geheel, ik mag het graag horen als ik in de stemming ben.







Artesia







Aythis.







Stoa.







Muziek waar ik wel wat mee kan en andere aanbevelingen zijn altijd welkom.

avatar van herman
Bij neoklassiek denk ik toch meer aan muzikanten als Nils Frahm en Peter Broderick eigenlijk..

Dan krijg je dit soort muziek:



avatar van Bakema NL
Hmmmm, ok....duidelijke overeenkomsten, maar mijn genoemde bands hebben er goed naar geluisterd en aan toegevoegd, hangt dus wel nauw samen, maar net even andere invloeden er bij. Klinkt zeker niet verkeerd trouwens.

avatar van Luminal
Ik weet niet of het 100% Neoclalalala of Dark-huppeldepup is maar voor mij past het gevoelsmatig wel bij de al geplaatste video's Ik wil in in genres luisteren...iets spreek me aan of juist niet ongeacht welk genre...gewoon lekker luisteren en genieten!









avatar van MAS
MAS
Hmm ik heb van alle 3 de posts hierboven 1 of 2 nummers een kans gegeven maar ik vind het allemaal niks. Misschien leuk om te samplen maar mijn muziek zal dit (voorlopig) niet worden.

avatar van Gretz
trebremmit schreef:
Eerder vandaag hier al gemeld, maar we hebben er een nieuw genre bij.


Vanaf nu hebben we het genre neoklassiek erbij, dit genre is bedoeld voor artiesten zoals Nils Frahm, Olafur Arnalds, Kronos Quartet en anderen. Deze staan nu vaak onder avant-garde terwijl dat niet klopt.

Het is niet de bedoeling om nu echte klassiek te gaan toevoegen, dat mag er nog steeds niet op.

Er zijn nog behoorlijk veel vergelijkbare neoklassieke artiesten op MusicMeter die nu nog met hun albums onder andere genres vermeld staan. Zouden jullie kunnen helpen om zoveel mogelijk albums van het juiste genre te voorzien? RateYourMusic, All Music en Wikipedia zijn evt. goede richtlijnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:54 uur

geplaatst: vandaag om 09:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.