Genres / Overigen / folk pareltjes als Bon Iver/ Angus & Julia Stone / Nick Drake?
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2014, 22:41 uur
Oké, ik weet dat ik nu een aantal namen achter elkaar zet waarvan velen zullen zeggen dat ze niet vergelijkbaar zijn.
En dan vraag ik ook nog lukraak naar tips uit een zeer ruim genre, maar toch waag ik het er op.
Het kan zomaar één of twee artiesten opleveren waar ik anders nooit tegen aan zou lopen.
Ik kan erg genieten van:
- Bon Iver
- Angus & Julia Stone
- Nick Drake
- Iron & Wine
- Jonathan Jeremiah
- Jose González
- Junip
- Tracy Chapman (ja ik weet het.. dat is weer totaal anders..)
- Joni Mitchell (Blue). Wellicht ook iets te uniek in haar soort om hier te noemen..
- Agnes Obel
- De cover albums van Cat Power
deels:
- City and Color
- Alexi Murdoch
- Damien Rice
- Josh Rouse
- Het meest rustige en dromerige werk van Eels
Folk/ singer-songwriter, maar de typische folk met country invloeden ligt mij niet zo, en het zingen van een Bob Dylan of bijvoorbeeld Johnny Cash ook niet. Ook niet te alternatief, maar het andere uiterste (het hele gepolijste) ook zeker niet!
Wel: Ingetogen, misschien wat kaal begeleid (gitaar/ piano), mag best wat droevig of juist mysterieus of dromerig zijn.
Wie weet er nog mooie albums die hier bij zouden kunnen passen?
Bedankt alvast.
En dan vraag ik ook nog lukraak naar tips uit een zeer ruim genre, maar toch waag ik het er op.
Het kan zomaar één of twee artiesten opleveren waar ik anders nooit tegen aan zou lopen.
Ik kan erg genieten van:
- Bon Iver
- Angus & Julia Stone
- Nick Drake
- Iron & Wine
- Jonathan Jeremiah
- Jose González
- Junip
- Tracy Chapman (ja ik weet het.. dat is weer totaal anders..)
- Joni Mitchell (Blue). Wellicht ook iets te uniek in haar soort om hier te noemen..
- Agnes Obel
- De cover albums van Cat Power
deels:
- City and Color
- Alexi Murdoch
- Damien Rice
- Josh Rouse
- Het meest rustige en dromerige werk van Eels
Folk/ singer-songwriter, maar de typische folk met country invloeden ligt mij niet zo, en het zingen van een Bob Dylan of bijvoorbeeld Johnny Cash ook niet. Ook niet te alternatief, maar het andere uiterste (het hele gepolijste) ook zeker niet!
Wel: Ingetogen, misschien wat kaal begeleid (gitaar/ piano), mag best wat droevig of juist mysterieus of dromerig zijn.
Wie weet er nog mooie albums die hier bij zouden kunnen passen?
Bedankt alvast.
0
geplaatst: 14 juli 2014, 22:56 uur
Eefje de Visser - Het Is (2013)
Van eigen bodem, in lijn met Angus & Julia Stone, vind ik.
Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities (2013)
Nog 1 van Nederlandse bodem, ontspannen sfeertje.
Beach House - Teen Dream (2010)
Prachtig album.
Elsiane - Hybrid (2007)
Onbekender, meer triphop, maar een persoonlijke favoriet.
Van eigen bodem, in lijn met Angus & Julia Stone, vind ik.
Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities (2013)
Nog 1 van Nederlandse bodem, ontspannen sfeertje.
Beach House - Teen Dream (2010)
Prachtig album.
Elsiane - Hybrid (2007)
Onbekender, meer triphop, maar een persoonlijke favoriet.
0
geplaatst: 14 juli 2014, 22:58 uur
CocoRosie - La Maison de Mon Rêve (2004)
Tip, kijk op www.last.fm bij Similar Artists, kun je vanaf 1 artiest een jarenlange ontdekkingsreis mee starten.
Tip, kijk op www.last.fm bij Similar Artists, kun je vanaf 1 artiest een jarenlange ontdekkingsreis mee starten.
0
geplaatst: 14 juli 2014, 23:05 uur
Terry Callier - The New Folk Sound
Past goed in het Nick Drake straatje. En Tracy Chapman komt er ook wel in terug
Ásgeir - In the Silence
Als je Bon Iver leuk vindt..... (er is ook een versie in het IJslands gezongen die ik zelf nog leuker vind)
Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
Folk/singer-songwriter met een warme gloed
William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
Prachtige fluisterstem, heerlijke muziek.
Scott Walker - Scott 4
Vanwege Jonathan Jeremiah wellicht?! Gewoon een schitterend album.
Philip Selway - Familial
Rustige muziek die goed binnen het door jou gewenste straatje past en we hebben het hier over de drummer van Radiohead!
Glen Hansard & Markéta Irglová - The Swell Season
Mooie samenzang tussen deze 2 artiesten. Zanger-zangeres..... broer en zus Stone...
En ik kan nog wel even doorgaan
Past goed in het Nick Drake straatje. En Tracy Chapman komt er ook wel in terug

Ásgeir - In the Silence
Als je Bon Iver leuk vindt..... (er is ook een versie in het IJslands gezongen die ik zelf nog leuker vind)
Ray LaMontagne - Till the Sun Turns Black
Folk/singer-songwriter met een warme gloed
William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
Prachtige fluisterstem, heerlijke muziek.
Scott Walker - Scott 4
Vanwege Jonathan Jeremiah wellicht?! Gewoon een schitterend album.
Philip Selway - Familial
Rustige muziek die goed binnen het door jou gewenste straatje past en we hebben het hier over de drummer van Radiohead!
Glen Hansard & Markéta Irglová - The Swell Season
Mooie samenzang tussen deze 2 artiesten. Zanger-zangeres..... broer en zus Stone...
En ik kan nog wel even doorgaan

0
sxesven
geplaatst: 14 juli 2014, 23:07 uur
Ongetwijfeld kun je wel wat moois vinden in het rijke (maar let op, soms wat rootisige/alt country-ige) oeuvre van Will Oldham/Palace/Bonnie Prince Billy.
Joanna Newsom weleens geprobeerd? Haar stem is natuurlijk voor velen onoverkomelijk, maar die Julia Stone kan er ook wat van, dus waarom niet
Smog/Bill Callahan
smog, let me see the colts on Vimeo
Oude Devendra:
Enneh, Little Wings, Marissa Nadler, Angels of Light, etcetera
Joanna Newsom weleens geprobeerd? Haar stem is natuurlijk voor velen onoverkomelijk, maar die Julia Stone kan er ook wat van, dus waarom niet

Smog/Bill Callahan
smog, let me see the colts on Vimeo
Oude Devendra:
Enneh, Little Wings, Marissa Nadler, Angels of Light, etcetera

0
geplaatst: 14 juli 2014, 23:18 uur
zo.. die tips stromen snel binnen!
Bedankt tot dusver.
@SprayIt:
Hoewel ik niet echt naar Nederlands op zoek was, moet ik zeggen dat ik Eefje Visser (3 nummers globaal geluisterd) erg mooi vind klinken. Het gitaargeluid is prachtig, en ik houd ook heel erg van die de elektronische elementjes.
En Elsiane.. apart, maar wel interessant vermoed ik. Toffe sound.
Over last.fm en dergelijke, en zoeken op "similar artists": ik weet het, en dt kan flink uit de hand lopen bij mij.
Als ik eenmaal ergens mee bezig ben, dan wil ik ook "alles" gehoord hebben, en dat kan natuurlijk niet.
Een aantal artiesten uit het lijstje heb ik zo ook gevonden.
Ik heb alleen de eersten pas een beetje kunnen luisteren, op de rest (aERodynamIC, sxesven) reageer ik later.
Bedankt tot dusver.

@SprayIt:
Hoewel ik niet echt naar Nederlands op zoek was, moet ik zeggen dat ik Eefje Visser (3 nummers globaal geluisterd) erg mooi vind klinken. Het gitaargeluid is prachtig, en ik houd ook heel erg van die de elektronische elementjes.
En Elsiane.. apart, maar wel interessant vermoed ik. Toffe sound.
Over last.fm en dergelijke, en zoeken op "similar artists": ik weet het, en dt kan flink uit de hand lopen bij mij.
Als ik eenmaal ergens mee bezig ben, dan wil ik ook "alles" gehoord hebben, en dat kan natuurlijk niet.

Een aantal artiesten uit het lijstje heb ik zo ook gevonden.
Ik heb alleen de eersten pas een beetje kunnen luisteren, op de rest (aERodynamIC, sxesven) reageer ik later.
0
geplaatst: 14 juli 2014, 23:55 uur
@aERodynamIC: Terry Callier ken ik van prachtige nummers als Love Theme From Spartacus, Ordinary Joe, Brother To Brother, In a Heartbeat, Tokyo Moon en Les Courants d Air.
Maar misschien moet ik ook nog eens naar zijn oude werk luisteren.
Van Ray LaMontagne heb ik in het verleden veel geluisterd, maar het was het net niet voor me.
William Fitzsimmons en Philip Selway zijn helemaal nieuw voor me, en deze 2 spraken mij het meeste aan van jouw tips.
Het enige waar ik bang voor ben is dat het misschien iets te makkelijk klinkt, maar ik ga deze albums zeker luisteren.
Het laatste clipje ken ik van "Once". Leuke film.
Bedankt voor je tips. Ik heb wat te luisteren.
@sxesven: Bedankt weer (na je leuke ideeën eerder in het andere topic!)
Op het eerste gehoor vind ik de heren iets te veel country-folk klinken (ik weet niet hoe ik dit anders moet noemen).
Maar die Marissa Nadler.. Ik heb nog wat meer van haar geluisterd, en ik denk dat er heel wat moois van haar te vinden is. Ik krijg bij haar hetzelfde vredige winterse gevoel als bij Susanne Sundfør en Agnes Obel.
Ook jij bedankt!
Maar misschien moet ik ook nog eens naar zijn oude werk luisteren.
Van Ray LaMontagne heb ik in het verleden veel geluisterd, maar het was het net niet voor me.
William Fitzsimmons en Philip Selway zijn helemaal nieuw voor me, en deze 2 spraken mij het meeste aan van jouw tips.
Het enige waar ik bang voor ben is dat het misschien iets te makkelijk klinkt, maar ik ga deze albums zeker luisteren.
Het laatste clipje ken ik van "Once". Leuke film.
Bedankt voor je tips. Ik heb wat te luisteren.
@sxesven: Bedankt weer (na je leuke ideeën eerder in het andere topic!)
Op het eerste gehoor vind ik de heren iets te veel country-folk klinken (ik weet niet hoe ik dit anders moet noemen).
Maar die Marissa Nadler.. Ik heb nog wat meer van haar geluisterd, en ik denk dat er heel wat moois van haar te vinden is. Ik krijg bij haar hetzelfde vredige winterse gevoel als bij Susanne Sundfør en Agnes Obel.
Ook jij bedankt!
1
geplaatst: 15 juli 2014, 00:36 uur
Minneapolis schreef:
Yeah, linkdump!

Quintet uit Newcastle-Upon-Tyne (VK). Verrassend genoeg nog geen albums op MusicMeter.
Lotte Kestner is het solo project van Anna-Lynne Williams (Trespassers William).
Amerikaanse chamber pop duo uit Somerville, Massachusetts.
Eén van de oprichters van de formatie Slowdive. Inmiddels ook een aantal soloalbums op zijn naam.
Duo uit Wisconsin, nu woonachtig in Nashville.
Alias van Sean Carey, de drummer van Bon Iver.
Tsja.
Folky ambient uit Ann Arbor, Michigan.
Minimalistisch én enkel instrumentaal.
Etc, etc, etc.
0
geplaatst: 15 juli 2014, 01:15 uur
@L_T_B: vanwege het tijdstip ben ik er veel te snel doorheen gevolgen, maar mijn reactie in één woord.. WAUW!
Ik vind het bijna allemaal mooi.
Precies wat ik bedoel met droevig, sfeervol, mysterieus, en ik zou er nog filmisch aan toe kunnen voegen.
Al heb ik m'n twijfels bij die bootylicius, maar misschien komt dat door het clipje
Natuurlijk moet ik nog verder luisteren, maar ik denk dat ik nog heel lang plezier ga hebben van de tips.
Mocht je nog eens tijd en ideeën over hebben, doe dan gerust een tweede worp, maar dit is al erg mooi.
Ik ben heel blij met de ideeën (van jullie allen). Fijne site is dit toch.
Ik vind het bijna allemaal mooi.
Precies wat ik bedoel met droevig, sfeervol, mysterieus, en ik zou er nog filmisch aan toe kunnen voegen.
Al heb ik m'n twijfels bij die bootylicius, maar misschien komt dat door het clipje

Natuurlijk moet ik nog verder luisteren, maar ik denk dat ik nog heel lang plezier ga hebben van de tips.
Mocht je nog eens tijd en ideeën over hebben, doe dan gerust een tweede worp, maar dit is al erg mooi.
Ik ben heel blij met de ideeën (van jullie allen). Fijne site is dit toch.
0
geplaatst: 15 juli 2014, 01:27 uur
Minneapolis schreef:
Je hebt door dat dat een cover is van Destiny's Child?

0
geplaatst: 15 juli 2014, 01:35 uur
0
geplaatst: 15 juli 2014, 23:51 uur
Mariecke Borger:
Of broer Johan Borger:
Sofia Talvik:
Micah P Hinson:
Graciela Maria:
Hannah Cohen:
Melanie de Biasio:
Of broer Johan Borger:
Sofia Talvik:
Micah P Hinson:
Graciela Maria:
Hannah Cohen:
Melanie de Biasio:
0
geplaatst: 16 juli 2014, 00:37 uur
aERodynamIC, leuk dat je nog een keer de moeite neemt.
Ik moet zeggen dat ik sommigen toch een beetje te country achtig vind klinken. Ik zoek het meer in de hoek van mysterieus (misschien wat ambient of electro invloeden), dromerig.. Maar ook een mooie sobere cello, piano, gitaar begeleiding doet het vaak goed bij mij. Het is moeilijk om in woorden te duiden.
Maar in elk geval was het niet voor niks, want je laatste clip... Dat is weer een iets andere hoek (jazzy), maar prachtig!
Ik had nog nooit gehoord van Melanie de Biasio. Ik heb inmiddels wat meer van haar opgezocht. Haar stem, de sfeer, de instrumentatie.. Ik weet niet hoe een heel album het doet, maar hier luister ik graag naar. Ze doet mij een beetje aan Patricia Barber denken, al is die misschien iets experimenteler.
Grappig trouwens dat ik jouw naam bij alle albums die hier getipt worden wel tegen kom.
En ik eerst maar denken dat je alleen een Prince fanaat was.:)
Ik moet zeggen dat ik sommigen toch een beetje te country achtig vind klinken. Ik zoek het meer in de hoek van mysterieus (misschien wat ambient of electro invloeden), dromerig.. Maar ook een mooie sobere cello, piano, gitaar begeleiding doet het vaak goed bij mij. Het is moeilijk om in woorden te duiden.
Maar in elk geval was het niet voor niks, want je laatste clip... Dat is weer een iets andere hoek (jazzy), maar prachtig!
Ik had nog nooit gehoord van Melanie de Biasio. Ik heb inmiddels wat meer van haar opgezocht. Haar stem, de sfeer, de instrumentatie.. Ik weet niet hoe een heel album het doet, maar hier luister ik graag naar. Ze doet mij een beetje aan Patricia Barber denken, al is die misschien iets experimenteler.
Grappig trouwens dat ik jouw naam bij alle albums die hier getipt worden wel tegen kom.
0
geplaatst: 16 juli 2014, 12:02 uur
Jongens dit is ondertussen niet meer te laden op een PC met 8 gb geheugen - kunnen we voortaan alleen linkjes posten en minder embedden?
Tip Sumie - Sumie (2013) clips (ook live) op de GluurBuis! zoals SUMIE - Show Talked Windows - YouTube
Lisa Ekdahl - Öppna upp dit fönster - YouTube
van haar debuut uit 1994; Lisa doet trouwens ook heel verdienstelijk jazz: Lisa Ekdahl & Peter Nordahl Trio - Back to Earth (1998) (beetje stijl Silje Nergaard, Torun Eriksen)
Tip Sumie - Sumie (2013) clips (ook live) op de GluurBuis! zoals SUMIE - Show Talked Windows - YouTube
Lisa Ekdahl - Öppna upp dit fönster - YouTube
van haar debuut uit 1994; Lisa doet trouwens ook heel verdienstelijk jazz: Lisa Ekdahl & Peter Nordahl Trio - Back to Earth (1998) (beetje stijl Silje Nergaard, Torun Eriksen)
0
geplaatst: 16 juli 2014, 12:26 uur
De volgende songs zullen je sowieso wel bevallen vermoed ik
The Tallest Man on Earth - Love Is All.
JBM - Cleo's Song
Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones
Red House Painters - Katy Song
The Tallest Man on Earth - Love Is All.
JBM - Cleo's Song
Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones
Red House Painters - Katy Song
0
geplaatst: 16 juli 2014, 15:53 uur
Minneapolis schreef:
Nee dus

Misschien kun je hier nog wat mee (en ik zal braaf naar mjuman luisteren)

Broken Twin: Broken Twin - "Glimpse of a Time" - YouTube
Nadine Shah: Nadine Shah - Dreary Town - YouTube
Stuart Warwick: STUART WARWICK: SAILORS (2014) - YouTube
The Irrepressibles: The Irrepressibles - Two Men In Love - YouTube
Douglas Dare: Douglas Dare - Swim (Official Audio) - YouTube
Biggi Hilmars: Biggi Hilmars - Fool's Mate (Official Video) - YouTube
Susanne Sundfør: Susanne Sundfør - The Silicone Veil - YouTube
Cloud Boat: Cloud Boat - Youthern (Official Video) - YouTube
0
geplaatst: 16 juli 2014, 19:42 uur
Moddi Moddi - House By The Sea - YouTube Prachtsong van een prachtartiest
0
geplaatst: 17 juli 2014, 07:37 uur
Niet zo bekend, maar wel erg goed :
Joanna Chapman-Smith - Open Fire (Bath/UK 2011) - YouTube
Joanna Chapman-Smith - Open Fire (Bath/UK 2011) - YouTube
0
geplaatst: 17 juli 2014, 07:40 uur
Ook mooi, Josienne Clarke & Ben Walker, Kirsty McGee, Colleen Raney, Lucy Kitchen, Grant Campbell, Diane Cluck, Patsy Matheson, Niamh Parsons etc.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 10:04 uur
Lura schreef:
Ook mooi.
Ook mooi.
Klopt, maar waarschijnlijk te "country" voor zijn smaak.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 13:24 uur
??? Ben je wel bekend met het werk van de genoemde artiesten, LTB?
0
geplaatst: 17 juli 2014, 18:09 uur
Dacht dat Coco Rosie en Devandra Banhart - beide bekend onder de aanduiding "Freak-folk" hier al zijn genoemd.
Pagan Folk is een ander sub-genre, dat in sommige gevallen wel raakvlakken heeft met gothic, zoals bijv Omnia - Pagan Folk Lore - YouTube
Musici zijn over het zeer regelmatig multi-instrumentalisten. Af en toe kan het wat zwaarder klinken, maar de muzikaliteit leidt geen twijfel; zo was ik zeer onder de indruk van een akoestische set van Faun - die o.m. speelden met o.m een klaroen, een bazuin en een gaita - tijdens Summer Darkness in de Leeuwenbergkerk in Utrecht. Ik vind de instrumentatie erg fraai, net als de harmoniezang. Faun - Eden (Full Album) (HD) - YouTube
Qntal (regelmatig synths) is af en toe donkerder: Qntal - Am morgen fruo - YouTube
Niet te snel opgeven
Pagan Folk is een ander sub-genre, dat in sommige gevallen wel raakvlakken heeft met gothic, zoals bijv Omnia - Pagan Folk Lore - YouTube
Musici zijn over het zeer regelmatig multi-instrumentalisten. Af en toe kan het wat zwaarder klinken, maar de muzikaliteit leidt geen twijfel; zo was ik zeer onder de indruk van een akoestische set van Faun - die o.m. speelden met o.m een klaroen, een bazuin en een gaita - tijdens Summer Darkness in de Leeuwenbergkerk in Utrecht. Ik vind de instrumentatie erg fraai, net als de harmoniezang. Faun - Eden (Full Album) (HD) - YouTube
Qntal (regelmatig synths) is af en toe donkerder: Qntal - Am morgen fruo - YouTube
Niet te snel opgeven

0
geplaatst: 17 juli 2014, 19:43 uur
Nogmaals.. hartelijk dank allemaal. De tips komen sneller binnen dan ik de muziek kan verwerken (ik ben ook wat druk doordeweeks). Dus sorry dat ik niet meer op alles reageer, maar t.z.t. zal ik zeker alles luisteren, en dan zal ik er op terugkomen.
Bij de eerste helft zat i.i.g. al heel wat moois (zoals eerder aangegeven).
Ik denk dat vroeg of laat anderen ook wel plezier zullen beleven van jullie suggesties.
Bij de eerste helft zat i.i.g. al heel wat moois (zoals eerder aangegeven).
Ik denk dat vroeg of laat anderen ook wel plezier zullen beleven van jullie suggesties.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 21:56 uur
Lura schreef:
Yup. Country staat overigens tussen aanhalingstekens. Minneapolis is blijkbaar niet erg gecharmeerd van country/americana en de door jou genoemde artiesten zijn prachtige (letterlijk én figuurlijk) folkzangeressen, maar ze schurken toch wel enigszins aan tegen de americanakant van de folk.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 23:12 uur
L_T_B schreef:
Yup. Country staat overigens tussen aanhalingstekens. Minneapolis is blijkbaar niet erg gecharmeerd van country/americana en de door jou genoemde artiesten zijn prachtige (letterlijk én figuurlijk) folkzangeressen, maar ze schurken toch wel enigszins aan tegen de americanakant van de folk.
(quote)
Klopt helemaal. Al kan het natuurlijk zijn dat anderen de muziek anders zouden typeren, dus tussen aanhalingstekens is ook een goede keuze.
Excuus voor mijn kort-door-de-bocht omschrijvingen hieronder. Het blijft moeilijk om het gevoel bij bepaalde muziek onder worden te brengen.
Qua gitaarspel ben ik veel meer gecharmeerd van verfijnd tokkel spel dan akkoorden harken, en qua stem hoor ik liever een ingetogen of verfijnd (in het geval van dames) stemgeluid dan alternatief, country of Dylan/ Cash achtig rauw.
Dat betekent zeker niet dat ik van een glad geluid houd, maar wel warm, melancholisch, jazzy.. Al moet fluister zingen (bijvoorbeeld) geen trucje worden dat de hele plaat door wordt toegepast.
Ondanks deze uitleg, besef ik dat die tips waar ik nu het meest enthousiast over ben ook nog wel enige diversiteit hebben. Hieronder een lijstje van artiesten waarvan zeker meer ga luisteren.
mysterieus of richting ambient:
• Balmorhea
• Elsiane
• Gem Club
• Sad souls
sober begeleide mooie dames stemmen:
• Lotte Kestner
• Marissa Nadler (ik hoorde een aantal prachtige winterse nummers waarbij ze haar eigen koortje vormde)
• Eefje Visser (fijne sound)
jazzy:
• Melanie De Biasio
Mooi gitaarspel:
• Neil Halstead (als was het maar vanwege de vele Nick Drake vergelijkingen die ik lees)
mooi ingetogen sfeertje:
• Philip Selway
• S. Carey (klinkt als een mooie productie met veel verschillende invloeden)
• William Fitzsimmons
Waarschijnlijk vallen er nog wel een paar af na beter en meer luisteren, maar ik weet zeker dat er een aantal fijne aanwinsten bij zitten dankzij jullie suggesties.
Mocht het zo zijn dat mijn verhaal enige duidelijkheid schept in mijn smaak, en je hebt nog een goede aanrader. Ik hoor het graag.
Maar deze oogst is ook erg mooi, en ik kan een flinke tijd vooruit.

Zelf vond ik trouwens nog:
• Jono McCleery - There is
0
geplaatst: 18 juli 2014, 00:00 uur
Tja vanuit Halstead kan je simpel doorharken naar Mojave 3 - Spoon and Rafter, Ask Me Tomorrow (my faves) en evt Rachel Goswell - Waves Are Universal. Beiden zijn afkomstig uit het legendarische - ik mis een smiley - onlangs herenigde Slowdive.
Anna Ternheim - Zweedse singer/songwriter, wellicht bekend van de titeldeun van de latere Wallander-serie.
Anna Ternheim - Zweedse singer/songwriter, wellicht bekend van de titeldeun van de latere Wallander-serie.
0
geplaatst: 18 juli 2014, 00:55 uur
Mjuman schreef:
Tja vanuit Halstead kan je simpel doorharken naar Mojave 3 - Spoon and Rafter, Ask Me Tomorrow (my faves) en evt Rachel Goswell - Waves Are Universal. Beiden zijn afkomstig uit het legendarische - ik mis een smiley - onlangs herenigde Slowdive.
"Black sunday afternoon" vind ik wel een mooi nummer van Anna Ternheim, en die paar nummers die ik heb gehoord van Marissa Nadler deden mij inderdaad daar aan denken. Misschien moet ik wat meer van haar horen indien dat de moeite waard is.
Ik kan uit je -ik mis een smiley- opmerking niet opmaken wat je van Slowdive vindt, maar ik zal ze op mijn lijstje zetten.
0
geplaatst: 18 juli 2014, 09:32 uur
Dat was de 'big-acclaim' smiley - Slowdive is een legendarische slowcore/shoegaze-band die onlangs herenigd is.
1
geplaatst: 31 augustus 2018, 22:59 uur
Uit Nederland / Portugal. Een hele andere stijl dan je wellicht naar op zoek was, maar zeer rijke instrumentatie (prachtig gitaarspel) en een mooie warme zangstem.
* denotes required fields.