MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst bekeken film

zoeken in:
À bout de souffle is ook geweldig, maar zo gekend dat ik het niet nodig vond die te vermelden.

Weekend vind ik iets minder dan zijn meeste 60s films, maar nog steeds prima uiteraard. Une femme mariée en Le petit soldat zijn ook nog aanraders.

Koenr schreef:
À bout de souffle is ook geweldig, maar zo gekend dat ik het niet nodig vond die te vermelden.

Weekend vind ik iets minder dan zijn meeste 60s films, maar nog steeds prima uiteraard. Une femme mariée en Le petit soldat zijn ook nog aanraders.

Als je gestudeerd hebt met/tijdens de new wave was de nouvelle vague om de hoek. Destijds - opa vertelt - had je twee bijzondere cinematografische vertoningsplaatsen in Utrecht: Palace en Studio/Camera. De eerste kon je continue binnenlopen (ook tijdens de voorstellingen) en daar werden met name 'Tiroler' films e.d vertoond (al was het relatief bleu gedoe); in de laatste kon je voor 2,25 (nekloge) - 3,00 gulden goede art-house films zien; heel veel gezien destijds.

Van de nouvelle vague vind ik zelf L'année derniere a Mariebad een van de fraaiste.

Mjuman schreef:
(quote)

Als je gestudeerd hebt met/tijdens de new wave was de nouvelle vague om de hoek. Destijds - opa vertelt - had je twee bijzondere cinematografische vertoningsplaatsen in Utrecht: Palace en Studio/Camera. De eerste kon je continue binnenlopen (ook tijdens de voorstellingen) en daar werden met name 'Tiroler' films e.d vertoond (al was het relatief bleu gedoe); in de laatste kon je voor 2,25 (nekloge) - 3,00 gulden goede art-house films zien; heel veel gezien destijds.

Van de nouvelle vague vind ik zelf L'année derniere a Mariebad een van de fraaiste.
De enige vraag is dan nog: wat was de beste Tiroler film?

Mjuman schreef:
(quote)

Dat klinkt als een heerlijke tijd, al denk ik niet dat de huidige generatie iets te klagen heeft qua aanbod met diensten als Cineville en Mubi, maar absoluut wel wat betreft het aantal fatsoenlijke bioscopen in Utrecht.

L'année derniere a Mariebad is hier ook een all-time favoriet. ❤️

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114971.jpg?cb=1503055706

Krijgt erg hoge beoordelingen, maar absoluut niet mijn ding. Ik vond hem vooral emotioneel manipulatief en ik vraag me ook af of sommige momenten in deze documentaire in scène zijn gezet en hoe natuurlijk je kan handelen met een paar camera's om je heen.

MRDammann schreef:
(afbeelding)

Boek staat hier in de kast, hoe is de film?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.