MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst bekeken film

zoeken in:

GrafGantz schreef:
Beetje matig...
(afbeelding)
Echt niet. Classic komedie! Hanks en Long lekker op dreef.

Afgelopen week veel kung fu-flicks en Shaw Bros. producties gekeken. Vanavond spaghetti verorberd.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26352.jpg?cb=1407664585

Mssr Renard
Gisteravond NomadLand gezien. Een absolute aanbeveler!

madmadder schreef:
Die laatste toch wel een flinke tegenvaller.
Jammer. Ik vind 'm zeer de moeite.

madmadder schreef:

Die vond ik juist een flinke meevaller.

Ha, die staat bij mij ook klaar, Ataloona. De moeite?

AOVV schreef:

Prachtfilm. Mijn favo Kusturica.

AOVV schreef:

Jawel. Een beetje een Fellini-esque take op het zigeunerleven en straatcriminaliteit in de Balkan. Al vind ik 'm ook lichtjes overgewaardeerd (zeker ten opzichte van Kusturica's meesterwerk Underground). Zo vond ik het aantal mooie shots voornamelijk in de eerste (meer surrealistische) helft van de film naar voren komen, waarbij vooral de combinatie met de prachtige accordeonmuziek heel goed werkt. Daarna kakt ie toch wat in wat mij betreft (en verslapte mijn aandacht ook), want de nadruk komt zeer op het plot en drama te liggen. En dat plot is vrij standaard. Kleine 7 ofzo.

madmadder schreef:
(afbeelding)

Geweldig juist.
En allerbeste laatste secondes + eindcreditmuziek ooit!

https://i.redd.it/r9h9acgcto071.jpg

Cultfilmpje dat ik helemaal geweldig vond toen ik een jaar of 8 was.
Deze week voor de tweede keer gezien met vrouwlief en het is warempel écht gewoon een goeie.
Beetje pulperig, maar zit vol met sterke ideeën, mooi geschoten scènes en een best aardige twist.

Speciale vermelding voor schrijver Dan O'Bannon (RIP) die ook verantwoordelijk was voor Return Of The Living Dead en diverse andere toppers voor de kenners.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.