MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst bekeken film

zoeken in:

Gisteravond:

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1127000/1127550.jpg?cb=1597639380

Heel aangrijpende film met sterke symboliek en een schitterende vertolking van Hopkins.

Lichte teleurstelling. Wel uitermate geschikt voor mensen die wat drama bij hun drama wensen, met daarnaast nog wat drama.

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11465.jpg?cb=1364907715

Vraagje voor de filmfreaks hier. Zie op MoMe 2 versies van Dogville genoemd worden, waar qua tijdsduur nogal een verschil tussen zit (138 vs. 178 minuten). Zo te zien is de lange de originele en die andere een latere ingekorte versie? Hier iemand enig idee welke versie te prefereren valt?

Antwoord staat wellicht ergens in de vele reacties op MoMe, maar ben altijd bang voor spoilers als ik daar vele pagina's door ga lezen

Als filmfreak lijkt het me raar om een ingekorte versie te verkiezen. Destijds in de cinema speelde de lange versie en op dvd is de film ook zo verschenen. Maar als Kronos zou ik je de korte versie aanraden. Of beter nog, een andere film waar je wel van gaat genieten.

GrafGantz schreef:
Vraagje voor de filmfreaks hier. Zie op MoMe 2 versies van Dogville genoemd worden, waar qua tijdsduur nogal een verschil tussen zit (138 vs. 178 minuten). Zo te zien is de lange de originele en die andere een latere ingekorte versie? Hier iemand enig idee welke versie te prefereren valt?

Antwoord staat wellicht ergens in de vele reacties op MoMe, maar ben altijd bang voor spoilers als ik daar vele pagina's door ga lezen

Ik heb alleen de lange versie gezien, en dat is volgens mij ook de versie zoals Lars von Trier het bedoeld heeft. Als je liefhebber bent van het werk van von Trier zou ik je ook de lange, originele versie aanraden.

Kronos schreef:
Maar als Kronos zou ik je de korte versie aanraden. Of beter nog, een andere film waar je wel van gaat genieten.

GrafGantz schreef:

Ik heb enkel de lange versie gezien. De korte versie is destijds gemaakt op aanvraag van enkele Europese distributeurs omdat ze vonden dat de film dan wat makkelijker uit te brengen was in de filmhuizen (in Nederland heeft wel de lange versie gedraaid, maar in enkele andere landen niet.) Ik weet niet wat er geknipt is voor de ingekorte versie, maar ik kan me niet voorstellen dat de film er beter van wordt. Wellicht wel behapbaarder.

Ik ben geen grote Von Trier liefhebber, ik vind z'n werk en uitgangspunten vaak wel intrigerend, maar de uitwerking vaak (te) belerend en enigzsinds vermoeiend / drammerig. Dat gezegd hebbende, Dogville is wel mijn favoriete Von Trier, met enige afstand.

Zou ook voor de lange versie van Dogville gaan ja. The Antichrist en The House That Jack Built zijn hier de Trierfavorieten.

Gisteravond:

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1110000/1110845.jpg?cb=1643714647

Indrukwekkende beelden uit de rauwe natuur, maar ik had er wat meer van verwacht. Kwam maar moeilijk in het verhaal (al kan dat deels met vermoeidheid te maken hebben gehad).

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.