menu

Overig / Algemeen / Favoriete YouTube Channels

zoeken in:
avatar van shimahero
Ik zie dat reaction/review channels nogal trendy zijn op YouTube.
Ik vroeg me af of jullie dit volgen en wat jullie favorieten zijn of alsook of er goeie channels zijn om muziek te ontdekken?

avatar van Bruno_6
Niet pers se om iets te ontdekken, maar ik ben wel altijd benieuwd naar wat theneedledrop - YouTube te zeggen heeft over albums die ik fijn vind.

avatar van B.Robertson
Voor het op de hoogte blijven van de nieuwste grindcore kijk ik geregeld bij Death, Gore & Grindcore en Gore Grinder waarvan de 1e meer voor kwaliteit gaat. Is al een tijdje rustig op zijn channel helaas. Voor de enorme underground collectie van sickphoque heb ik bewondering.

avatar van Jelle78
Ik vind Lost In Vegas - YouTube een erg tof kanaal. Twee hip-hop fans die besloten hun muzikale horizon te verbreden en naar metal/rock te gaan luisteren. En daar dus reactie video's van te maken.
Inmiddels is er behoorlijk wat voorbij gekomen en hoewel ze lang niet alles goed vinden, is er ook heel veel dat ze wel goed vinden. Zoals Metallica, Megadeth, Opeth, Black Sabbath, Van Halen en Rush, om er een paar te noemen. Zelfs Mercyful Fate/King Diamond konden ze redelijk waarderen. Ze posten ook regelmatig reacties op hip-hop nummers (die kijk ik eigenlijk nauwelijks) en soms ook country.

avatar van tnf
tnf
ARTV - YouTube en zusteraccount Beyond ARTV - YouTube worden leuk aan elkaar gepraat; vooral als die jongen iets juist helemaal niks aan vindt.

Al ken ik lang niet alles wat 'ie bespreekt, en deelt 'ie in z'n video's ook maar weinig van die muziek. Zal wel een rechten-dingetje zijn.

Ook een leuke: Holistic Songwriting - YouTube

avatar van MRDammann
Ik ben heel erg into de video-essays en op het gebied van muziek kan ik erg genieten van de youtubekanalen van Middle 8 en Polyphonic. Heel informatief en visueel allemaal uitgelegd. De video's gaan over de verhalen achter de muziek.

avatar van Don Cappuccino
Ja, die vind ik ook interessant. In dezelfde hoek is Trash Theory ook een aanrader.

avatar van tnf
tnf
MRDammann schreef:
Ik ben heel erg into de video-essays en op het gebied van muziek kan ik erg genieten van de youtubekanalen van Middle 8 en Polyphonic. Heel informatief en visueel allemaal uitgelegd. De video's gaan over de verhalen achter de muziek.


Op die eerste heb ik me nu geabonneerd.

avatar van starbright boy
Twee muziekgerlateerde kanalen die ik heel fijn vind Tastes Like Music : Drie Amerikaanse muziekvrienden die elke week een hele discografie doorspitten en ranken. Soms van een artiest die ze goed kennen en soms ook niet. Op vrijdag hebben ze nu de serie met hun favoriete liedjes per jaar. Deze week is Massive Attack de artiest van de week en ook Arcade Fire, Don Henley, Gene Clark, The Jam en U2 zijn kort geleden geweest en Todd In The Shadows die vooral heel goed geschreven video's maakt. Met name zijn twee vaste rubrieken, One Hit Wonderland (over eendagsvliegen vanuit Amerikaans perspectief, bijvvoorbeeld Bobby McFerrin, Dexy's Midnight Runners, Rednex en Mungo Jerry) en TrainWreckChords over albums die dusdanig flopten of zo slecht waren dat carrières er flink onder leden of die het lelijke eendje in een dicografie zijn. American Life van Madonna bijvoorbeeld of St Anger van Metallica of Cut The Crap van The Clash, zijn allebei geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:28 uur

geplaatst: vandaag om 13:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.