Hallo hallo hallo,
Van mijn verjaardag heb ik een museumjaarkaart gekregen, en om vaker naar musea te gaan (mooie schop onder de kont om op pad te gaan) dacht ik dat het een leuk idee is om er een topic over te maken. Musea, exposities, voorstellingen, bezichtigingen, dat soort dingen. Beetje om inspiratie op te doen, en wellicht tips.
Aangezien ik in 2023 welgeteld 0 keer naar het museum ben geweest, dus wat tips kan ik altijd gebruiken! Natuurlijk staan die ook op de website van de museumjaarkaart, maar persoonlijke aanbevelingen zijn altijd beter. Daarnaast ook wel gezellig om er een beetje over te kletsen, althans, als er interesse is that is.
Het eerste museumbezoek is waarschijnlijk Huis Marseille (blijkbaar in Amsterdam) met de expositie van Eddo Hartmann: The Sacrifice Zone.
Ontdek het nieuwste multimediaproject van fotograaf Eddo Hartmann, The Sacrifice Zone, waarin hij de verborgen geschiedenis van Kazachstan onthult. Gewapend met camera en geigerteller verkent hij een gebied dat lange tijd het toneel was van nucleaire testen.
Kazachstan
Kazachstan stond lang buiten de schijnwerpers, maar daar is recent verandering in gekomen door de oorlog in Oekraïne en de herontwikkeling van de befaamde zijderoute tussen China en West-Rusland, die de spanningen in het gebied hebben doen oplaaien.
Nucleair
Gewapend met zijn camera en geigerteller betreedt Hartmann The Polygon, een nucleair testgebied met een intense geschiedenis. De Kazachse steppe, met zijn extreme klimaat en uitdagende levensomstandigheden, komt tot leven door Hartmanns lens. Ondanks modernisering en verstedelijking blijven sommige gemeenschappen trouw aan hun nomadische erfgoed, ondanks de ecologische vernietiging tijdens de Sovjet-overheersing.
Bron: Museum.nl
Ken er niks van, maar ben benieuwd.
.