MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Pitchfork

zoeken in:
Maartenn (crew)
Pitchfork heeft zojuist aangekondigd dat ze publiek stemmen willen gaan toevoegen en becommertarieren van albums: A New Era for Pitchfork: Introducing Reader Scores and Commenting | Pitchfork. Ook hebben ze een blog gemaakt ook hoe je tot een beoordeling kan komen wanneer het Pitchfork scoresysteem wordt gebruikt: How to Rate Albums Using Pitchfork Scores | Pitchfork.

Om te kunnen stemmen en commentaar te leveren op albums moeten gebruikers zich inschrijven en $5 betalen. Waar ik benieuwd naar ben, is wat de mening van de gebruikers hier is over een betaald abonnement om je mening te mogen ventileren en wat kunnen leren we als musicmeter leren van de manier waarop zij hun manier van participatie hebben georganiseerd?

Als gratis gebruiker kan je ook nog maar 4 reviews/scores per maand zien. Maar vooralsnog werkt een incognito tab prima

Kan je beter RYM gebruiken toch?

Maartenn (crew)
Het bereik van PF is dan wel weer verder strekkend dan RYM. En je praat mee met hun (betaalde) journalisten.

Maartenn (crew)
CrossProduct schreef:
Als gratis gebruiker kan je ook nog maar 4 reviews/scores per maand zien. Maar vooralsnog werkt een incognito tab prima
Gek verhaal dit. Maar ik snap dat ze moeten monetizen op een manier om te overleven.

Wat MusicMeter hiervan kan leren is helaas wel een heel hypothetische vraag. Anders zou een kleine structurele vergoeding in ruil voor wat extra functionaliteiten niet zo gek zijn.

Persoonlijk zie ik de meerwaarde van nog een platform om op te stemmen niet zo, met RYM, MuMe en Vijfsterren. Betalen om met journalisten te kunnen discussiëren vind ik ook een beetje interessantdoenerij eigenlijk. Maar goed, ze moeten iets verzinnen om inkomsten te genereren.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:32 uur

geplaatst: vandaag om 17:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.