Overig / Algemeen / Conservatorium
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2008, 16:54 uur
Hey,
Wie van de gebruikers studeert aan het conservatorium of heeft er gestudeerd?
Ik ben zelf van plan om iets te gaan doen in die richting maar ik vroeg me af of het wel een goed idee is vermits ik hier nog niet al te veel steun heb in gekregen.
Dus aan diegene die er meer over weten: Is dit een vestandige keuze? Heb ik er voldoende werkzekerheid mee? Is er veel keuze tussen de verschillende beroepen die ik erdoor kan uitvoeren?Verdien ik er genoeg mee?
Kortweg; Wat kan ik er mee bereiken?
Wie van de gebruikers studeert aan het conservatorium of heeft er gestudeerd?
Ik ben zelf van plan om iets te gaan doen in die richting maar ik vroeg me af of het wel een goed idee is vermits ik hier nog niet al te veel steun heb in gekregen.
Dus aan diegene die er meer over weten: Is dit een vestandige keuze? Heb ik er voldoende werkzekerheid mee? Is er veel keuze tussen de verschillende beroepen die ik erdoor kan uitvoeren?Verdien ik er genoeg mee?
Kortweg; Wat kan ik er mee bereiken?
0
edris.
geplaatst: 21 september 2008, 17:21 uur
Waarom zijn er geen mensen meer die een opleiding gaan doen, omdat ze simpelweg die kennis willen?
0
Improvision
geplaatst: 21 september 2008, 22:36 uur
edris. schreef:
Waarom zijn er geen mensen meer die een opleiding gaan doen, omdat ze simpelweg die kennis willen?
Omdat de huidige maatschappij voornamelijk gericht is op geld verdienen en uitgeven? En omdat werk hebben hierbij kan helpen?
Kennis op zich is wel leuk, maar niet genoeg. Een man met enkel kennis bereikt niets, je moet natuurlijk iets doen waarmee je die kennis gebruikt.
De vraag is net of er genoeg opties zijn om die kennis mee te gebruiken.
0
edris.
geplaatst: 22 september 2008, 09:39 uur
Een man met enkel kennis bereikt niets
Dat ligt aan je doelen. (Het was een retorische vraag btw.)
Verder weet ik overigens niet wat je kunt gaan doen na het conservatorium te hebben afgerond. Sorry.
0
Sietse
geplaatst: 22 september 2008, 11:58 uur
Conservatorium is denk ik heel erg leuk en je moet vooral gaan doen wat je leuk vindt en niet waar je veel geld mee kunt verdienen (of dat moet hetzelfde zijn). Liever gelukkig met iets leuks dan ongelukkig met een goed betaalde baan die kut is.
Verder ben ik wel van mening dat je ook muzikant kunt zijn zonder conservatorium opleiding. Muzikant zijn is een vorm van creatief zijn en als je dat niet hebt wordt het ook niets op het conservatorium. En als je het wel hebt moet je oppassen dat ze het op het conservatorium niet vakkundig naar de vernieling helpen.
Ik heb toen ik al student was ook getwijfeld om over te stappen van mijn studie geologie naar iets met geluidskunst, maar heb dat niet gedaan om bovenstaande redenen. Geologie vond (en vind) ik erg leuk en dat kon ik niet doen zonder de studie, muzikant zijn lukt me vooralsnog erg goed zonder daarvoor een gepaste studie te hebben gedaan.
Verder ben ik wel van mening dat je ook muzikant kunt zijn zonder conservatorium opleiding. Muzikant zijn is een vorm van creatief zijn en als je dat niet hebt wordt het ook niets op het conservatorium. En als je het wel hebt moet je oppassen dat ze het op het conservatorium niet vakkundig naar de vernieling helpen.
Ik heb toen ik al student was ook getwijfeld om over te stappen van mijn studie geologie naar iets met geluidskunst, maar heb dat niet gedaan om bovenstaande redenen. Geologie vond (en vind) ik erg leuk en dat kon ik niet doen zonder de studie, muzikant zijn lukt me vooralsnog erg goed zonder daarvoor een gepaste studie te hebben gedaan.
0
geplaatst: 23 september 2008, 01:18 uur
Sietse schreef:
Dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat voor soort muziek je wilt gaan maken of zelfs wat voor soort instrument je wilt gaan bespelen. (Bijvoorbeeld piano of viool) Je kan je op zo'n opleiding, klassiek laten scholen en indien je veel talent bezit veel bereiken. Overigens moet je goed beseffen dat conservatorium niet lekker muziek maken is maar je bijvoorbeeld 6 uur per dag de viool moet spelen; het zelfde stuk, tot je het in de perfectie beheerst. maar zoals Sietse al zegt; je hebt geen opleiding nodig om een creatief muzikant te worden. Je zal er technisch wel beter van worden.
* denotes required fields.