MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / an Anthropological Introduction to You Tube

zoeken in:
We maken er allemaal gebruik van ; Internet, en dan in dit geval speciaal You Tube.

We sort of take it for granted, maar is dit fenomeen wel zo vanzelfsprekend?

Via de website van David Byrne kwam ik op deze boeiende anthropologische kijk op wat het net, en specifiek You Tube is, en hoe hierdoor communicatie en onze kijk op identiteit verandert:

an anthropological introduc...

Waarom post ik eigenlijk op het net, of op Music Meter?
Waar komt die behoefte vandaan?

Waarom noem ik mezelf anders?
Ben ik op het net (MuMe) wie ik werkelijk ben?
Of doe ik mezelf anders voor?

Durf ik hier meer dan ik mijn dagelijkse werkelijke leven?
Lopen daarom de emoties soms zo hoog op?

Het valt me op dat op het net, en Music Meter is daarop geen uitzondering, en in die zin ‘niets bijzonders’ , communicatie totaal anders verloopt dan bijvoorbeeld op mijn werk of privé.
Deze verhandeling geeft m.i. een aardig inzicht wat daar de achtergronden van zouden kunnen zijn.

Boeiend, verhelderend en deels verklarend….

godlydevil7
Ik vind het opzich wel een leuk filmpje, ik zit zelf alleen niet zo vaak op youtube...

Dank voor de link, Oldfart. Dit is inderdaad buitengewoon interessant.

Vind ik ook........

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.