MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / The OC

zoeken in:
Yak
Ik zou me eigenlijk rot moeten schamen, maar 'The OC' begint zo langzaamaan mijn grootste 'guilty pleasure' aller tijden te worden en ik ken mensen bij wie ik daardoor ontzettend credits aan het verspelen ben . Na het zien van de eerste aflevering van serie 2 (serie 1 heb ik niet gezien) zat ik al met stoom uit de oren klaar om er een ontzettende rant over te schrijven. Hoe dúrven ze een flauwe tienersoap te combineren met muziek waarvan ik al jarenlang liefhebber ben, Paper Thin Walls als achtergrondmuziek bij lamme relatieproblemen, wáááát?!! Maar dat terzijde kieperend is The OC gewoon té leuk en de perfecte effenaar bij al die sikkeneurige programma's die ik normaal gesproken kijk. Vanavond stonden The Thrills op het podium van de Bait Shop. Eigenlijk is het gewoon de perfecte drie kwartier tv: een makkelijk te behappen en erg grappige soap met nog leuke muziek erbij ook. Zak chips erbij en gaan!

Dit is toch een ziekenhuisserie oid? Misschien maar 's een seizoentje van binnenhalen.

Yak
herman schreef:

Dit is toch een ziekenhuisserie oid?

Nee, dit gaat over mooie hippe zongebruinde mensen in zonovergoten Orange County California, die de hele dag op het strand rondlummelen, elkaars vriendinnetje afpakken, stoer lopen te wezen, en meer van dat.

Klinkt vrij vreselijk.

Maar goed, ieder zo zijn guilty pleasures: ik heb bv. erg genoten van het eerste seizoen van Lost.

Ink
ahaaa waren het The Thrills....
Zag een flits van die serie en me de hele avond af zitten vragen hoe heten ze ook weer (en de mIRC chat bood ook al geen uitkomst)
Yak, mijn dank is groot, leuk bandje die thrills

Ik ontzie het OC topic op MovieMeter tot op heden omdat ik niet teveel wil weten, maar een guilty pleasure is het zeker.

Ik zit op 2/3 van seizoen 1 (in een paar dagen). Slecht geacteerd, oppervlakkig, voorspelbaar, matig geschreven... maar ik kan echt niet stoppen met kijken. Wát verslavend.

herman schreef:

ik heb bv. erg genoten van het eerste seizoen van Lost

Vond ik persoonlijk gewoon een erg aardig geschreven, geschoten en geacteerde serie... schaam ik me niet zo voor

Ik vind Lost en The OC allebei best wel verslavend. Dus Yak ik geloof dat jij niet de enige bent met deze guilty pleasure.

Yak
Jamaar, ik ben een indierock-nerd. Ik hoor te roepen dat The OC 'onze' muziek verkracht, dit werk.

Blijft best leuk als Modest Mouse en Death Cab passeren...
Ik vond het ook niet ideaal geacteerd, maar vind deze reeks veel beter dan dawson's creek, minder gezeik!

Willen jullie vanaf nu dan niet meer zeuren over 'veilig', 'commercieel' en 'weinig vernieuwend'

The OC is gewoon een topserie, met goed acteerwerk (Mischa Barton, Kelly Rowan, Ben McKenzie, Rachel Bilson, Melinda Clarke) een geweldige verhaallijn en mooie muziek.

Ik hoorde toen ik voorbijzapte ineens Mazzy star met 'Into dust' langskomen in zo'n afgrijselijke scene zoals die hele serie er vol mee zit. Volgens mij maken die mensen nooit grapjes en gebeuren er iedere dag dingen die hun leven compleet op zijn kop zetten.

Yak
Potver, is The OC van dag verplaatst of zo? Het kwam toch woensdag om half 10 op Net5? Maar daar vond ik afgelopen woensdag niks in de gids staan, en komende woensdag ook niet.

Yak schreef:
Potver, is The OC van dag verplaatst of zo? Het kwam toch woensdag om half 10 op Net5? Maar daar vond ik afgelopen woensdag niks in de gids staan, en komende woensdag ook niet.

Ja, tis nu op zondag vooravond.

Jaja, The O.C., inderdaad een Guilty Pleasure, maar nog meer zijn dat Charmed (Holly/Piper is zo ***** heet) en Will & Grace.

Waarom is The OC een Guilty Pleasure?

Omdat het een tienersoap is?

Dat is het niet toch? Ik vind het niet echt een soap.

Ik heb niet meer dan 2 stukjes gezien, maar dat was wel de indruk die ik kreeg.

Jongetjes die stoer doen en meisjes proberen te versieren, waarschijnlijk gepaard met een beetje drama hier en daar.

Ach, het is de muziek die het hem doet!

Yak
Bloompje schreef:
Dat is het niet toch? Ik vind het niet echt een soap.

The OC is juist een über-soap. Kleine groep mensen, elke aflevering honderdduizend relatieproblemen en ruzies, cliffhangers, ouders die in hun gedrag nauwelijks verschillen van hun kinderen, altijd mooi weer, geen politieke of andere 'moeilijke' boodschappen, enz enz enz.

Ik volg het trouwens niet meer. Volgens mij komt het nu op zondag om een uur of half vijf of zo, da's geen tijd dat hier de tv aanstaat.

Tja, ik kijk geen soaps, echt geen enkele. Maar The OC is dus een uitvergrote soap. Ik volg het trouwens ook al niet meer...

ik heb het ook altijd gekeken. Vindt het best wel leuk maar niets minder dan tijdverdrijf.

niets MINDER? je bedoelt niets MEER?

Koenr schreef:
Omdat het een tienersoap is?

Oké, dan is het voor mij dus geen Guilty Pleasure, het is gewoon heerlijk om te zien...

swoon schreef:
ik heb het ook altijd gekeken. Vindt het best wel leuk maar niets minder dan tijdverdrijf.

mensen, wat een fouten heb ik in dit bericht gemaakt, zeg. Doe ik normaal niet zoveel. Dus het moet zijn:Ik heb het ook altijd gekeken. Vind het best wel leuk maar niets meer dan tijdverdrijf.

The OC is inderdaad een hele foute soap/popi teen drama.
Ik vond er eerst helemaal niets aan...Ik vond het zo neppig, gladjes en ongeloofwaardig...maar toen begon het me toch, bijna onopgemerkt, op een een of andere manier aan te trekken. Als je een zwak hebt voor foute tienersoaps dan kun je best gaan kijken, maar dan ga je het die week daarop ook kijken, en die week daarop ook....en voor je het weet....argh!
Maar het is best aardig tijdverdrijf

Een van mijn favoriete schrijfsters (zo schrijft ze in haar online dagboek)kijkt deze serie ook(en ze schrijft werkelijk hele intelligente, interessante boeken, en zit zelf de hele dag te researchen in historische boekwerken), en schrijft voor december: "Happy Christmas, Hanukkah, Chrismukkah (yes, the O.C. is a guilty pleasure of mine), Yule, Kwanzaa, Solstice, Festivus and Longest Night! "

Het is gewoon leuk, je hoeft toch niet eerst een slim mens te hebben die het kijkt voordat jij het ook leuk gaat vinden?

Er kijken gemiddeld zo'n 6,5 miljoen amerikanen naar The O.C., at least one of them ought to be smart?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:17 uur

geplaatst: vandaag om 14:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.