Overig / Algemeen / Just a joke
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2012, 18:33 uur
Ik trek bij deze de beerput der potentieel racisme maar weer los...
De Speld
Het aantal mensen dat geen echte hekel aan Joden heeft, maar er ook niet dol op is, is in de afgelopen tien jaar schrikbarend toegenomen. Dit meldt het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) in een vandaag verschenen rapport.
Zelf over de Holocaust beginnen, zoals in de eerste vijftig jaar na de Tweede Oorlog nog behoorlijk salonfähig was, is tegenwoordig uit den boze. ‘Liever heeft men het over iets anders’, concludeert het CIDI.
De Speld
0
geplaatst: 5 september 2012, 18:56 uur
Wat hij zegt over de Holocaust is wel waar. Tegenwoordig mag het niet dat men spreekt of discussieert over de Holocaust, mensen (vooral de oudere generatie en de idealisten) verplichten ons om onze muil te houden over de Tweede Wereldoolog. Dat terwijl die oorlog wel het begin was van alles wat er nu gebeurt en niet gebeurt. Amerika is niet voor niets terughoudend om troepen te sturen naar Syrië met potentiële vijand Iran als bondgenoot van dat regime. En de vijandigheid van beide landen kent zijn oorsprong in de Koude Oorlog die zijn oorsprong dan weer kent in de Tweede Wereldoorlog. En het is trouwens niet enkel die reden waarom Amerika niet overgaat tot oorlog, ook omdat een oorlog beginnen in deze tijden net als geld verbranden is, het nutteloos is om een olieloos land te helpen (Amerika visie, niet de mijne) en het niet de bedoeling is om een regime te laten vallen als dit er eventueel voor zou kunnen zorgen dat Amerika in de toekomst een mes in de rug geplant krijgt. De vorige gevallen Arabische regimes waar de radicale moslims de macht bijna tot volledig hebben zijn het ultieme bewijs dat die kans bestaat.
Maar we glijden af.
Maar we glijden af.
0
geplaatst: 5 september 2012, 19:28 uur
"Daarop ontstond een discussie waarin de andere machinist opmerkte dat ‘die Palestijnen ergens misschien wel een punt hebben.’"
Ben ik een antisemiet als ik
doe? Verder is het hele stuk uitstekend; men staat tegenwoordig wel heel snel klaar om met het vingertje te wijzen en 'antisemiet' te roepen. Zie ook de Günter Grass-discussie, terwijl de beste man gewoon gelijk heeft als het op Israëls kernwapens aankomt.
Ben ik een antisemiet als ik
doe? Verder is het hele stuk uitstekend; men staat tegenwoordig wel heel snel klaar om met het vingertje te wijzen en 'antisemiet' te roepen. Zie ook de Günter Grass-discussie, terwijl de beste man gewoon gelijk heeft als het op Israëls kernwapens aankomt.
0
geplaatst: 6 september 2012, 19:32 uur

Speciaal voor de hiphoppers onder ons. Ik heb er hard aan gewerkt vanmiddag, dus niet haten.

0
geplaatst: 6 september 2012, 19:47 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(afbeelding)
Speciaal voor de hiphoppers onder ons. Ik heb er hard aan gewerkt vanmiddag, dus niet haten.
(afbeelding)

0
geplaatst: 6 september 2012, 20:42 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Plaatje
Plaatje

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.