MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Just a joke

zoeken in:
Ik trek bij deze de beerput der potentieel racisme maar weer los...

Het aantal mensen dat geen echte hekel aan Joden heeft, maar er ook niet dol op is, is in de afgelopen tien jaar schrikbarend toegenomen. Dit meldt het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) in een vandaag verschenen rapport.

Zelf over de Holocaust beginnen, zoals in de eerste vijftig jaar na de Tweede Oorlog nog behoorlijk salonfähig was, is tegenwoordig uit den boze. ‘Liever heeft men het over iets anders’, concludeert het CIDI.

De Speld

Wat hij zegt over de Holocaust is wel waar. Tegenwoordig mag het niet dat men spreekt of discussieert over de Holocaust, mensen (vooral de oudere generatie en de idealisten) verplichten ons om onze muil te houden over de Tweede Wereldoolog. Dat terwijl die oorlog wel het begin was van alles wat er nu gebeurt en niet gebeurt. Amerika is niet voor niets terughoudend om troepen te sturen naar Syrië met potentiële vijand Iran als bondgenoot van dat regime. En de vijandigheid van beide landen kent zijn oorsprong in de Koude Oorlog die zijn oorsprong dan weer kent in de Tweede Wereldoorlog. En het is trouwens niet enkel die reden waarom Amerika niet overgaat tot oorlog, ook omdat een oorlog beginnen in deze tijden net als geld verbranden is, het nutteloos is om een olieloos land te helpen (Amerika visie, niet de mijne) en het niet de bedoeling is om een regime te laten vallen als dit er eventueel voor zou kunnen zorgen dat Amerika in de toekomst een mes in de rug geplant krijgt. De vorige gevallen Arabische regimes waar de radicale moslims de macht bijna tot volledig hebben zijn het ultieme bewijs dat die kans bestaat.

Maar we glijden af.

"Daarop ontstond een discussie waarin de andere machinist opmerkte dat ‘die Palestijnen ergens misschien wel een punt hebben.’"
Ben ik een antisemiet als ik doe? Verder is het hele stuk uitstekend; men staat tegenwoordig wel heel snel klaar om met het vingertje te wijzen en 'antisemiet' te roepen. Zie ook de Günter Grass-discussie, terwijl de beste man gewoon gelijk heeft als het op Israëls kernwapens aankomt.

Assurancetourix

(afbeelding)

2MY
wacht effe...

nee, toch ni

Ik lag hier dubbel om.

dix
Stalin schreef:
Ik trek bij deze de beerput der potentieel racisme maar weer los...

Waar blijft de clou ?

Improvision

Niet leuk. Wel op Dangerdoom.

panjoe (moderator)
Stalin schreef:
(afbeelding)

Ulfat-e-Zulmat

(afbeelding)

(afbeelding)

Speciaal voor de hiphoppers onder ons. Ik heb er hard aan gewerkt vanmiddag, dus niet haten.

Misterfool
@ Stalin

Rhythm & Poetry schreef:
(afbeelding)

Speciaal voor de hiphoppers onder ons. Ik heb er hard aan gewerkt vanmiddag, dus niet haten.

hahahhha rob

Rhythm & Poetry schreef:
Plaatje

Ik blijf deze twee leuk vinden.

Jeroom is 24u van FB geband omwille van deze cartoon:

(afbeelding)

Misterfool
Blijft grappig

Improvision

(afbeelding)

(afbeelding)

Haha, baas.

En Jeroom ook, natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.