MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Just a joke

zoeken in:

Ik mis alleen nog de rode neus.

Alleen krijg ik nooit zulk soort post.

Onweerwolf
Teunnis schreef:

Alleen krijg ik nooit zulk soort post.

Ik steeds minder. Een paar jaar geleden heb ik een standaard brief getikt voor zulke post (loterijen, providers die niet snappen dat ik na overstappen naar een andere aanbieder geen zin meer heb om terug te komen, digitale TV aanbieders, verzekeraars, etc.) en telkens die brief geniet aan het poststuk en teruggeflikkerd in de brievenbus met retour afzender er op. In de brief staat dat ik de reclame niet wens te ontvangen en tevens uit hun bestand wil worden gehaald.

Dat werkt dus.

Ik ken het verschijnsel, heb dat ook geprobeerd en het werkt altijd wel. Eén loterij blijft me desondanks maar post sturen. De laatste keer heb ik de post zelfs geretourneerd met daarop de boodschap "bewoner overleden" (raar om over jezelf te schrijven, maar ik had gelezen dat dat wel werkte), maar helaas...

Onweerwolf
herman schreef:
Ik ken het verschijnsel, heb dat ook geprobeerd en het werkt altijd wel. Eén loterij blijft me desondanks maar post sturen. De laatste keer heb ik de post zelfs geretourneerd met daarop de boodschap "bewoner overleden" (raar om over jezelf te schrijven, maar ik had gelezen dat dat wel werkte), maar helaas...

Dan zou ik die doos met stenen eens proberen als ik jou was.

Die vragen dan ook echt om een doos vol stenen.

Onweerwolf
Ik moet ook nog eens iets gaan verzinnen voor pizzeria en shoarmatenten die hun folders ondanks mijn duidelijke NEE / NEE sticker toch door mijn brievenbus gooien.

Onweerwolf schreef:
Ik moet ook nog eens iets gaan verzinnen voor pizzeria en shoarmatenten die hun folders ondanks mijn duidelijke NEE / NEE sticker toch door mijn brievenbus gooien.

Stuur ze spam terug. Gooi een zooi oude kranten bij hun naar binnen, kijken of ze dat leuk vinden.

Improvision

Onweerwolf schreef:

Is dat niet eerder de schuld van de bezorger, i plaats van de pizzeria of shoarmatent?

Onweerwolf
rock-rick schreef:
(quote)

Is dat niet eerder de schuld van de bezorger, i plaats van de pizzeria of shoarmatent?

Nee, want de bezorger is werknemer van de eigenaar van de pizzeria of shoarmatent en die is verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van zijn werknemers.

Antrax schijnt ook te helpen bij dergelijke situaties. Alleen heb ik het nog niet zelf geprobeerd.

Onweerwolf schreef:

Ga werken als vrijwilliger in een alfabetiseringsproject gericht op allochtonen. Blijkbaar valt Nederlands lezen hen zwaar

Je kunt het ook ruimer nemen en POSTNL-bezorgers met nummerdisoriëntatie meenemen in je workshops.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee, want de bezorger is werknemer van de eigenaar van de pizzeria of shoarmatent en die is verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van zijn werknemers.
Denk je echt dat zo'n bezorger er ook maar iets om geeft dat jij zo'n stickertje erop hebt staan? Ik vraag me überhaupt af.. kunnen bedrijven daar boetes o.i.d. voor krijgen? Anders zou ik ook zeggen, flikker d'r maar in.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Denk je echt dat zo'n bezorger er ook maar iets om geeft dat jij zo'n stickertje erop hebt staan?

Tsja, de meeste mensen die iets kwijt willen doen er wel wat mee. Maar ja, sommige mensen zijn nou eenmaal gewoon kut. En blijkbaar concentreert dat soort volk zich hier bij pizzeria's en shoarmatenten.

Ik vraag me überhaupt af.. kunnen bedrijven daar boetes o.i.d. voor krijgen?

Nee.

Anders zou ik ook zeggen, flikker d'r maar in.

Is dat een gebrek aan opvoeding of ben je zelfbewust aso?

Niks met aso te maken, is gewoon marketing.

Maar verder:
Wat kan ik doen tegen ongewenste reclame en folders in mijn brievenbus? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Klacht ongeadresseerde reclame

Heeft u een sticker geplakt op uw brievenbus en ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. De adverteerder of verspreider van het reclamedrukwerk is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen 4 weken te beantwoorden. Is uw klacht niet op tijd of niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen 4 weken een externe link: klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

Wel slechte marketing. Overigens gebeurt dat me dan weer nooit, folders van eettenten.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Niks met aso te maken, is gewoon marketing.

Alsof het een het ander zou uitsluiten.

Of je zoiets doet vanuit een economisch oogpunt of omdat je te lam bent om na te gaan of iemand het wel wil hebben of om welke reden dan ook, het blijft asociaal.

Jij valt mij lastig, nadat ik expliciet aan heb gegeven daar niet van gediend te zijn, omdat je denkt daar een voordeel mee te kunnen behalen... lijkt mij perfect passend binnen de definitie van 'asociaal', niet?

Ach, asociaal is het als je examens steelt en daarmee je hele school benadeeld. Dat ene foldertje van die eettent die in jouw brievenbus gegooid wordt. Tja, waar maak je je druk om denk ik dan. Nu is het zelfs nog wel lastig vallen.

Het is natuurlijk niet netjes, je sticker hangt er niet voor niets, maar om er nou termen als asociaal en lastigvallen op te plakken.

herman schreef:
Wel slechte marketing.
Hoezo slecht? Het wordt pas slecht als mensen principieel niet bij die ene eettent gaan eten, omdat je die ene vervelende folder in je brievenbus krijgt. En dat kan ik me niet voorstellen. Andersom bewaart die ene persoon die het eigenlijk liever niet heeft misschien toch wel net jouw pamflet en bestelt die volgende keer wel bij jou. Ik weet zo net nog niet of het slecht is.

Overigens gebeurt dat me dan weer nooit, folders van eettenten.
Dat je ze krijgt? Wij krijgen ze hier wekelijks. Meerdere zelfs. We bewaren de meesten netjes in een map. Hoewel het dan vaak achteraf weer even terugdenken was bij welke pizzeria je ook alweer besteld had.

Ik ben bang dat het inderdaad zo werkt, "verdorie toch nog zo'n folder van ..., maar als je dan honger, een broek nodig hebt of een baan als bezorger zoekt , tja.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Ach, asociaal is het als je examens steelt en daarmee je hele school benadeeld. Dat ene foldertje van die eettent die in jouw brievenbus gegooid wordt. Tja, waar maak je je druk om denk ik dan. Nu is het zelfs nog wel lastig vallen.

Relativering als argument is een drogreden.

Het is natuurlijk niet netjes, je sticker hangt er niet voor niets, maar om er nou termen als asociaal en lastigvallen op te plakken.

Ik vind dat asociaal en een vorm van lastig vallen. Dat jij dat niet vindt is prima.

Dat je ze krijgt? Wij krijgen ze hier wekelijks. Meerdere zelfs. We bewaren de meesten netjes in een map. Hoewel het dan vaak achteraf weer even terugdenken was bij welke pizzeria je ook alweer besteld had.

Ik heb best wel veel eettentjes in de buurt, maar ik krijg alleen (geadresseerde) post van een pizzeria waar ik wel eens wat besteld heb.

Het valt wel mee hoor - heb een NEE / JA sticker en reclame krijg ik niet - behoudens (nog niet eens eenmaal per maand) van de pizza/showarma/Mr Magirus ("bevoegd ziener") Jehova's (gelukkig bellen ze dan niet aan) en kledingreparatie. Men denkt dan vaak: "baat het niet, het schaadt iig niet".

De kotscodeloterij legt daarentegen - net als de bankgiroloterij - een hardnekkigheid aan de dag die uitermate irritant is. Overigens bestaat er zowel voor post als voor telefoon (altijd tussen 18:00 een20:00 uur) een ontspam-voorziening bijv het bel-me-niet-register en ook een spambeller dient je daarop te wijzen

IllumSphere schreef:
Hebben jullie wel opgelet bij biologie? Iedereen weet dat de coïtus van een eenhoorn totaal anders is dan de coïtus van een paard. Bij een eenhoorn komt de ejaculatie uit de hoorn en kan het sperma van een eenhoorn alles bevruchten. Ook al heeft het onderwerp geen baarmoeder en eicellen. Get your facts right, guys.

Bovendien kun je met een foto van een eenhoorn in je paspoort gewoon Turkije binnenkomen...

(afbeelding)
NRC

Die van die post is wel echt geniaal!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:13 uur

geplaatst: vandaag om 15:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.