Overig / Algemeen / Just a joke
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 20:04 uur
Die column van Nico Dijkshoorn ken ik in de Engelse variant, maar dan met iemand die een bank wil verkopen. Niet heel origineel, maar wel om je te bescheuren.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 20:39 uur
27bslash6 wel briljant! Missing Missy, heb hard moeten lachen toen ie met die lost poster op de proppen kwam.
Hans Teeuwen belt is ook sterk, ook leuk om de stukjes van Poelmo terug te zien die op z'n site staan.
Hans Teeuwen belt is ook sterk, ook leuk om de stukjes van Poelmo terug te zien die op z'n site staan.
0
The Oath
geplaatst: 25 augustus 2010, 23:21 uur
Toen dit filmpje op TV kwam dacht ik nog zo in mezelf: "hier is het laatste niet over gezegd".
Het was toen eigenlijk zo grappig omdat het zo gedurfd was.
Man bijt hond' bracht het naar aanleiding van de rel over de uitspraken van Vlaams minister Bert Anciaux afgelopen week en eerdere incidenten zoals de forel van Hitler.
Stijn Meuris, de maker van de Man Bijt Hond-rubriek 'Het gesproken dagblad' begrijpt de reactie van de Joodse gemeenschap niet.
'In 'Het gesproken dagblad' belichten we op duidelijk satirische wijze het nieuws van de afgelopen week. Het ontgaat de Joden misschien, maar daarin lachen we met alle godsdiensten, politici en gebeurtenissen, zonder uitzondering.'
Meuris blijft achter het filmpje staan. 'Het was bijna lachwekkend hoe de Joodse gemeenschap de afgelopen weken bijna alles op de korrel nam. Wij dienen er in zo'n situaties gewoon voor om op zulke dingen te reageren.'
Mogelijk klacht
Volgens Claude Marinower (Open VLD), zelf van joodse afkomst, was het filmpje er zwaar over. 'En ik behoor helemaal niet tot de categorie van de lange tenen', stelt hij.
Vooral de beelden die gebruikt werden stuitten hem tegen de borst. 'Het allereerste beeld van die bijdrage van vorige vrijdag is treffend, is tekenend. Het aantal stereotypen dat gehanteerd wordt, kris kras, is ook treffend', zegt hij.
De zaak wordt besproken op de volgende raad van bestuur van de VRT. 'Dit is het vijfde incident in drie maanden tijd', aldus Claude Marinower, Jood en lid van de raad van bestuur. 'Mogelijk wordt er een klacht ingediend.'
De vier vorige incidenten
- De forel van Hitler in het Canvas-programma 'Plat Préféré' van Jeroen Meus.
- Een filmpje in Man Bijt Hond over de annulatie van de forel van Hitler
- Advertentie voor het reisprogramma 'Weg met De Soete' waarbij Canvas claimde dat een Hitlerprentr het eerste is wat je vindt als je 'Duitser' intikt op Google.
- Philippe Guebels die zich op de radio afvraagt 'of de Joden bij een gaslek in Antwerpen klacht zullen indienen wegens provocatie' en stelt 'dat ze de Joden niet meer zo makkelijk op de trein zullen krijgen omdat de meeste naar de VS verhuisd zijn'.
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 15:44 uur
Germ schreef:
Marktplaats treiteren door Nico Dijkshoorn
Mijn vraag is of ik er ook lemmingen in kan doen. Ik zit hier thuis door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, met 3000 lemmingen in huis. Dat geeft wat onrust. Mijn vraag is, heb jij een idee hoeveel lemmingen er in 1 kratje passen?
Om je een idee te geven: enkele jaren geleden kreeg ik, met flink wat aandrukken en de hiel van mijn schoen er in drukken, 90 hamsters in een vergelijkbare krat. Dat was tijdens de actie Hamsters voor Algerije. Als jij mij garandeert dat ik ze er in kan proppen, 3000 lemmingen, dan kom ik morgen even langs. Weet je wat, ik kom gewoon sowieso even langs. Gezellig. Tot morgen!!
Marktplaats treiteren door Nico Dijkshoorn
Mijn vraag is of ik er ook lemmingen in kan doen. Ik zit hier thuis door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, met 3000 lemmingen in huis. Dat geeft wat onrust. Mijn vraag is, heb jij een idee hoeveel lemmingen er in 1 kratje passen?
Om je een idee te geven: enkele jaren geleden kreeg ik, met flink wat aandrukken en de hiel van mijn schoen er in drukken, 90 hamsters in een vergelijkbare krat. Dat was tijdens de actie Hamsters voor Algerije. Als jij mij garandeert dat ik ze er in kan proppen, 3000 lemmingen, dan kom ik morgen even langs. Weet je wat, ik kom gewoon sowieso even langs. Gezellig. Tot morgen!!
Wel grappig, maar deed mij wel meteen denken aan het volgende stukje:
De komende twee weken ja, maar daarna zullen we op een houtje moeten bijten en bovendien heb ik mijn verplichtingen tegenover de huiseigenaar,%uFEFF het gemeentelijk energiebedrijf en PTT Telecommunicatie en dat ben jij gemakshalve vergeten. Zodat wij de tweede helft van de maand rotte aubergines zullen moeten eten, terwijl het licht is afgesloten. Kijk en daarin stel je mij als gelijkwaardige geslachtspartner teleur.

0
geplaatst: 28 augustus 2010, 22:19 uur
Even inpikken op de actualiteit:
Nog steeds de beste sketchshow ooit in België (naar mijn bescheiden mening), nl. Het Peulengaleis. Hier in zijn vroegere radiovorm: Het Leugenpaleis (met Bart Peeters & Hugo Matthysen).
Voorbeeld van Clement Peerens (_O_), die o.m. ook albums heeft uitgebracht.
Nog steeds de beste sketchshow ooit in België (naar mijn bescheiden mening), nl. Het Peulengaleis. Hier in zijn vroegere radiovorm: Het Leugenpaleis (met Bart Peeters & Hugo Matthysen).
Voorbeeld van Clement Peerens (_O_), die o.m. ook albums heeft uitgebracht.
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 11:35 uur
Die van Hans Teeuwen is echt geweldig, dat is mijn favoriete cabaratier, al zijn shows op DVD gezien en me echt doodgelachen! 

0
geplaatst: 29 augustus 2010, 11:40 uur
The Oath schreef:
[]
Toen dit filmpje op TV kwam dacht ik nog zo in mezelf: "hier is het laatste niet over gezegd".
- Philippe Guebels die zich op de radio afvraagt 'of de Joden bij een gaslek in Antwerpen klacht zullen indienen wegens provocatie' en stelt 'dat ze de Joden niet meer zo makkelijk op de trein zullen krijgen omdat de meeste naar de VS verhuisd zijn'.
[]
(de spoiler) oei, steek onder de gordel hahaha!

0
geplaatst: 29 augustus 2010, 19:31 uur
Don Cappuccino schreef:
Die van Hans Teeuwen is echt geweldig, dat is mijn favoriete cabaratier, al zijn shows op DVD gezien en me echt doodgelachen!
Die is erg goed inderdaad, hij doet me qua uiterlijk altijd enorm denken aan Nick Cave Die van Hans Teeuwen is echt geweldig, dat is mijn favoriete cabaratier, al zijn shows op DVD gezien en me echt doodgelachen!

0
geplaatst: 30 augustus 2010, 10:25 uur
Bertus schreef:
Daar zit meer dan een kern van waarheid in!
Daar zit meer dan een kern van waarheid in!
Jawel, maar ga jij het de platenmaatschappijen even uitleggen?
De volgende stap dient zich overigens al aan: je hoort een song - weet niet wat je hoort (hoeft niet te luisteren naar de tekst), pakt je telefoon, laat 10 - 30 sec. horen en activeert een app om ernaar te zoeken. In eerste instantie zal dat nog wel betaald zijn (niet zozeer de app, de gedownloade song).
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 11:53 uur
Dank je Herman. Alle koffie en lunch over mijn beeldscherm nu. 

0
geplaatst: 30 augustus 2010, 11:55 uur
Zie ook Y.M.C.A. (song) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org , Stijn. 
Een van de bekendste dansjes uit de pophistorie.

Een van de bekendste dansjes uit de pophistorie.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 11:59 uur
Zijn er serieus nog steeds mensen die dat plaatje de afgelopen 5 jaar ofzo nog niet ergens langs hebben zien komen? 

0
geplaatst: 30 augustus 2010, 19:17 uur
^Heb ik onlangs nog gezien op tv, daar vond ik anders niets grappig aan. 

0
geplaatst: 31 augustus 2010, 14:18 uur
Beeswax schreef:
sommigen zeggen scheidsrechter bas nijhuis maar dat vind ik persoonlijk eigenlijk niet echt.(quote)
Die is erg goed inderdaad, hij doet me qua uiterlijk altijd enorm denken aan Nick Cave
die nick cave klopt op zich wel
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.