MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Klimaat bepaalt koop- en stemgedrag

zoeken in:
Het valt mij op dat bepaalde albums het bij mij beter doen tijdens een bepaald klimaat.

Zo waardeer ik tijdens een druilerige herfstdag Disintegration van The Cure of October van U2 hoog.
Tijdens een koude winterdag Talk Talk met It's My Life.
En als de eerste zonnestralen komen The Colour Of Spring van laatst genoemde en New Gold Dream van Simple Minds.
Dit is dan ook terug te zien in mijn stemgedrag.

Vandaag is het een heerlijke dag, lekker wezen winkelen, en mijn keuze viel onbewust op werk van Doe Maar en Madness.

Herkennen jullie dit ook?

Nee. Doe Maar en Madness zijn sowieso niet mijn kop thee.

We hebben in nederland toch altijd een zeeklimaat?

Rhythm & Poetry schreef:
Nee. Doe Maar en Madness zijn sowieso niet mijn kop thee.

Jij draait met dit weer niet eerder Arrested Development dan Public Enemy?

Beide draai ik sowieso zelden.

Maar even serieus, ik draai ook met regelmaat platen die het voor mij goed doen tijdens bepaalde jaargetijden. Ook overdag en s'nachts kan al een verschil maken. Op mijn koopgedrag heeft het nauwelijks tot geen invloed.

deric raven schreef:
Het valt mij op dat bepaalde albums het bij mij beter doen tijdens een bepaald klimaat.

Bij mij ook hoor . En dan vooral bij dance-albums omdat ik die bij de zomer vind horen, ik draai ze zelden tot nooit in de winter.

Draaigedrag wel, heel erg zelf. Qua kopen en stemmen niet, dan kijk ik er wat minder eerste emotie tegenaan..

Behalve voor R&P, die blijkbaar in een donkere afgesloten ruimte de hele dag achter het beeldscherm te vinden is( of zich slechts beperkt tot 1 genre) , lijkt het mij heel normaal dat het weer je 'draaigedrag' beinvloedt.
Op de mooiste dag van het jaar is de kans klein dat ik mijn meest favoriete bandje draai.
Wanneer de sneeuw de voordeur versperd zal ik nauwelijks afrikaanse muziek draaien.

Muziek is emotie/gevoel, het klimaat heeft daar invloed op, dus mijn antwoord luidt : Ja

Oldfart schreef:
Op de mooiste dag van het jaar is de kans klein dat ik mijn meest favoriete bandje draai.

Als ik op de mooiste dag van het jaar aan het hardlopen ben, is de kans heel groot dat ik jouw meest favoriete bandje draai

The Scientist schreef:
We hebben in nederland toch altijd een zeeklimaat?

Ik dacht inderdaad dat iedereen behalve Richard de Mos wel het verschil tussen weer en klimaat begreep.

Lukas schreef:
Als ik op de mooiste dag van het jaar aan het hardlopen ben, is de kans heel groot dat ik jouw meest favoriete bandje draai
...mooi, maar zou voor mij nooit opgaan want:

-ik loop niet hard ( hoogstens van stapel)
-op de mooiste dag van het jaar doe ik andere dingen

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat met een ritmesectie als van bedoelt favoriet bandje het lekker hardlopen is; goed in tempo en een kadans die doorgaat , en doorgaat , en doorgaat....

Oldfart schreef:
Lukas schreef:
(quote)
...mooi, maar zou voor mij nooit opgaan want:

-ik loop niet hard ( hoogstens van stapel)
-op de mooiste dag van het jaar doe ik andere dingen

Mooie dubbele ontkenning

Stijn_Slayer
Het bepaalt zeker niet mijn koop- en stemgedrag, maar ik merk wel dat ik bijv. in de zomer veel meer psychedelica en vrolijke muziek zoals The Byrds draai.

Hoewel, vorig jaar was Animals de soundtrack van de zomer. Toch meer een album voor de herfst.

Ik draai vooral het hele jaar door herfstmuziek en dat bevalt eigenlijk prima. Echte zomerse muziek heb ik sowieso weinig mee. Of ik de herfstalbums in de herfst hoger waardeer weet ik eigenlijk niet,

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.