menu

Overig / Algemeen / De beste Adressen voor Goed Eten, Drinken en Goede Muziek

zoeken in:
avatar van Oldfart
Music Meter gebruikers zitten verspreid over het heel Nederland en door geheel Belgie.
Stel je gaat naar een concert in een plaats waar je nog nooit bent geweest,

dan kan het handig zijn als je een goed adres weet om een goed te kunnen eten en drinken, en ook niet onbelangrijk , waar ze ook nog fatsoenlijke muziek draaien.
Misschien kunnen we met elkaar een MuMe lijst samenstellen van restaurants, eethuisjes e.d. die aan deze kriteria voldoen.

Als we het in een vaste vorm gieten kun je in 1 oogopslag zien waar het is en hoe je het waardeert.

Zoiets als dit:

Naam: spreekt voor zich
Waar: adres, centrum, daarbuiten, dicht bij station etc.
Eten: iets over de keuken, mediterraan, oosters etc + een cijfer van 1 tot 10
Drinken: welke bieren, aanraders, bijzondere wijn of gedistilleerd? + een cijfer van 1 tot 10
Muziek: welk genres, te zacht, te hard, eigenzinnig etc. + een cijfer van 1 tot 10
Bediening: vakkundig, goed advies, mooi, nog blonder dan het bier, een cijfer van 1 tot 10
Sfeer: bij moeders thuis, modern, gezellig, etc.
In de buurt van concertzaal/ club: spreekt voor zich.

Dus niet alleen het eten en drinken moet goed zijn, ook de muziek telt mee.

Ik zal de "inzendingen" per provincie of streek bij elkaar zetten.
Zodat we over een tijd weten waar we heen kunnen

avatar van Oldfart
Ik zal als voorbeeld er 1 doen:

Naam: Degust
Waar: Hoogeveen; Hoofdstraat 38 / 0528-233475
Maandag en dinsdag dicht.
Reserveren: in het weekend wel.

Eten: fusion keuken met mediterrane invloed. Ingredienten zoveel mogelijk uit de streek. Alles zelf gemaakt, ook de toetjes en het ijs. Heel lekker. Aanrader de Proefgerechtjes als voorgerecht!!

Drinken: laat je adviseren welk bier bij het door jou gekozen gerecht past! Zeer veel keuze: top in nederland op dit gebied! Zeer mooie wijnkaart.

Muziek: de eigenaars hadden MuMe users kunnen zijn; van de Waterboys tot de Drive-By Truckers, van Blue Grass tot Miles Davis. Mag wat harder.

Bediening: door de eigenaars zelf, of door goed getraind personeel. Zeer vakkundig, vriendelijk; je bent echt gast.

Sfeer: beetje huiskamer maar wel modern
In de buurt van: recht tegenover theater De Tamboer, 10 minuten lopen van lokale poppodium.

Prijs: voor €35,- heb je drie gangen plus een drankje.

eten:9
drinken: 10
muziek : 8,5
bediening: 9
sfeer: 9

avatar van herman
Ik ben wel benieuwd naar eettips in de buurt van het Leidseplein in A'dam. Er zitten daar natuurlijk honderdduizend restaurantjes en ik heb er ook best wat geprobeerd, maar daar zat nog geen topper tussen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
herman schreef:
Ik ben wel benieuwd naar eettips in de buurt van het Leidseplein in A'dam.

Ik vind Belgisch Bierproeflokaal De Zotte (je kunt er ook eten) wel een prettige gelegenheid. En die zit om de hoek...

Moet wel zeggen dat de eisen en de uiteenzetting van Oldfart de lat vrij hoog leggen.

avatar van herman
Toch handig, zo'n website zonder adresgegevens. Gelukkig is er Google.

avatar van GrafGantz
Dat zijn natuurlijk weer Belgen

avatar van Oldfart
Moet wel zeggen dat de eisen en de uiteenzetting van Oldfart de lat vrij hoog leggen.
...dan leg je die lat zelf toch ergens anders, je kunt toch bijvoorbeeld ook volstaan met:

Naam v/h Restaurant/ Eethuis:
eten: van 1tot 10 punten
drinken: ,,
muziek : ,,
bediening: ,,
sfeer: ,,
prijs:

of een beschrijving, als wij, de anderen, maar weten of het een aanrader is of niet.

buizen
Wel een leuk topic dit. Jammer dat het zo weinig actief is. Misschien door de hoge eisen, zoals dat er ook nog eens goede muziek moet worden gedraaid in een eet-uitspanning.

Anyway:
Als u eens in Dusseldorf naar een concert gaat, plak er dan tevoren een middagje Dusseldorf aan vast of blijf overnachten in een van de vele hotels en ga de volgende dag even de stad in.
De Japanse wijk in Dusseldorf is de moeite van een bezoekje waard en uiteraard zijn er talloze eetgelegenheden..

Een leuke 'alternatieve' club in de muziekscene is ZAKK, aan de Fichtenstraße 40. Die tent heeft zelf diverse eetprojecten (is ooit opgezet door twee broers waarvan een jaren chefkok was en die ook "eten' een plek wilde geven in ZAKK). Zo hebben ze daar een Biofrühstück elke woensdag, voor 1,50.
De Fichtenstraße is een zijstraat van de centrumring en in diezelfde straat is er een goed Italiaans restaurant papadellapasta, op nr. 2.
Wij hebben daar niet gegeten maar het zag er verzorgd, proper en lekker uit allemaal. Op de woensdag hebben ze daar een "all you can eat" voor 13,-. Misschien handig voorafgaande aan een concert (ons concert was toevallig op woensdag). Even binnen gekeken daar en je kreeg er een 'goed gevoel'.
Toevallig toen wij daar waren zeulde een studentikose jongeman een aan zijn arm mee strompelende clochard mee, om even te zitten aan een bankje buiten. De clochard bedankte de student en mompelde iets over water om medicijnen in te nemen. De student ging naar binnen om dit te vragen en even later zat de clochard op een stoel in de hal bij de bali om rustig zijn medicijnen in te kunnen nemen en even op adem te komen.
Nu ik vandaag de site even opzocht, viel m'n oog op de spijskaart waarop o.a. staat "Suspended Meal € 5.00. Spende ein Essen für einen Menschen in Not."
De prijzen zijn heel redelijk. Electronische muziek maar zag er ook een vleugel staan.
Het is een strakke moderne tent met een restaurantgedeelte en een all-you-can-eat gedeelte. Niet met van die roodwit geblokte stoffen tafelkleedjes maar behoorlijk hip. En toch goedkoop.
Als iemand er ooit eens gaat eten hoor ik graag de smaakervaringen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:12 uur

geplaatst: vandaag om 14:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.