MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Gezocht: Site met overzichten van BPM

zoeken in:
Vraagje, ik wil op al mijn hoezen van platen de BPM per track eropzetten.. Voordat ik alles zelf moet berekenen, weet er iemand een site die er een soort databse van heeft???? Zou enorm welkom zijn .... Specifiek: Hardcore & Drum & Bass. Bij voorbaat dank...

Beatport. Staat zelfs nog de key bij tegenwoordig, mocht je daar ook nog iets mee willen doen.

Super !!! Bedankt !!!

Heb net even gekeken, maar op Beatport is hetzelfde geval als bij Junodownload. Het klopt niet allemaal. Heb gecheckt bij dit album en de laatste drie tracks kloppen in ieder geval niet, de rest wel ongeveer.
Altijd wel een nadeel bij webshops, je kunt er nooit echt vanuit gaan dat de info klopt. Met genres ook redelijk vaak het geval, maar dat is minder problematisch lijkt me.

Wellicht klopt het als je de bpm verdubbelt? Als er een afterbeat in zit kan het zijn dat de bpm gehalveerd is namelijk.

Nu je het zegt... Is heel goed mogelijk inderdaad.

Beatport heeft ook niet alles helaas.. Heb ook wel een BPM counter op men mobiel maar die zit dan ook altijd op de helft ... die is ook niet exact ...

Heeft Discogs ook niet zoiets vermeld staan bij verschillende releases van singles en EP's?

Enkele maar klopt maar dus lang niet alles , maar bedankt !!!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.