MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Afstudeeronderzoek OOR

zoeken in:
Hallo Musicmeter mensen,

OOR kennen jullie misschien als tijdschrift en/of online muzieknieuwsvoorziening. Binnenkort komt OOR met een nieuw concept: de Membercard. Hiermee kunnen leden gratis naar concerten en krijgen ze korting op muziek en aanverwante artikelen.

Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik benieuwd wat nu het beeld is dat je hebt bij OOR en wat je denkt over de introductie van zo'n Membercard. Met het invullen doe je niet alleen ons een plezier: uit de inzendingen wordt de komende 2 weken elke dag (ja, echt) een halfjaarabonnement (6 nummers) van het (recent vernieuwde) OOR magazine verloot!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dat moet gewoon hier in het topic? Of mis ik een linkje naar een survey of zo?

Maar goed, OOR heb ik tot een jaartje terug bijna maandelijks gekocht omdat ik het altijd wel vermakelijk vond wat recensies door te bladeren als ik niets te doen had. En zo nu en dan lees je nog eens iets wat via internet nog niet ontdekt was wat dan wel weer aardig is natuurlijk. Verder natuurlijk de leuke rubrieken zoals rewind en de interviews met artiesten. OOR is een modern blad dat vooral de focus legt bij indie releases en de obvious grote namen.

Membercard klinkt goed overigens, al ligt het er aan wat voor concerten natuurlijk. Maar ik heb wel al een paar keer middels de gastenlijst van OOR die indievloot avonden bezocht en dat beviel goed.

Het is een telepathische enquête.

We zullen er over nadenken.

DjFrankie (moderator)
Ik ben lid van Oor, en haal er erg veel informatie uit.

Membercard lijkt me okay mits het ook voor centra bij mij in de buurt is, Doornroosje, Effenaar want Amsterdam is erg ver van hier.

Korting op muziek is altijd meegenomen.

Oor koop ik wel eens, met name omwille van wat leesvoer in de trein te hebben. Soms hebben ze erg goede interviews, maar in de praktijk sla ik meestal de helft over, omdat er werkelijk niks boeiends in staat (ligt soms ook aan de artiest). Ook hebben ze een enorme overfocus op poprockbandjes, en met name die uit Nederland. Ik wordt zelden echt verrast door de keuze van artiesten.

Wat betreft zo'n membercard hangt het er puur vanaf hoe er invulling aan gegeven wordt. Als je er alleen naar door Oor bepaalde concerten gratis kan, mogen ze mijn portie aan Fikkie geven.

Schnee
Oor was ooit goed, met een onafhankelijke inslag en goeie stukken en recensies. Ik geloof dat het vanaf eind jaren 90 ongeveer mis ging. Alleen maar grote namen op de cover (de platenmaatschappij bepaald) en goeie resensies voor overbetaalde lelijke acts... De geloofwaardigheid is ver te zoeken. Misschien is het weer verbeterd, geen idee maar ik ben er verder ver uit de buurt gebleven.

Woops ik ben de link vergeten inderdaad, tosti die ik ben. Nou ja, enquête is inmiddels afgelopen, alsnog bedankt voor jullie reacties.

venderkets schreef:
Woops ik ben de link vergeten inderdaad, tosti die ik ben. Nou ja, enquête is inmiddels afgelopen, alsnog bedankt voor jullie reacties.

Ik had de enquête al ingevuld via de site van OOR. Leuk initiatief!

Had hem ook via Oor ingevuld, werd op Twitter tenslotte met linkjes te over gespamd

Wacht even. Je kunt een abonnement winnen? Lekker onafhankelijk onderzoek hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:11 uur

geplaatst: vandaag om 16:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.