menu

Overig / Algemeen / LP hoezen

zoeken in:
avatar van MichelDumoulin
Ik verzorg mijn nieuw gekochte LP's graag goed en wil ze meteen na aankoop in sterke en mooie opberghoezen schuiven.
Ik hou ervan als de hoezen niet korrelig zijn en niet te nauw zijn.
Voor dubbel-LP's en voor enkele LP's heb ik een tijd terug deze besteld (klik op de dikgedrukte woorden).
Zijn hier goedkopere oplossingen voor te vinden?
Wat gebruiken jullie?

buizen
MichelDumoulin schreef:
Ik verzorg mijn nieuw gekochte LP's graag goed ...
I...k hou ervan als de hoezen niet korrelig zijn en niet te nauw zijn...
...een tijd terug deze besteld ..
Zijn hier goedkopere oplossingen voor te vinden?
Wat gebruiken jullie?


Het valt of staat denk ik met de maatvoering van de beschermhoezen, het komt op mm's aan.
Het moet fijn, veilig en vertrouwd aanvoelen om er je dubbelaar of elpee in te hebben zitten, en 'm af en toe er eens bij te pakken, op te zetten, terug te doen in de hoes.
Vinylliefhebbers kennen de rituelen.
En of een goede hoes nu ergens via Ali Baba voor 0,19 cent incl. verzendkosten op de kop kan worden getikt of dat je ze in een platenzaak voor 1,- p stuk koopt... ligt ook een beetje aan hoeveel vinyl je hebt.
Mooi dat je zo goed met je verzameling om gaat. Hoop dat er hier concrete tips komen, eerlijk gezegd staan hier (ook nog) teveel papieren hoezen onbeschermd in de kast.

avatar van Mjuman
MichelDumoulin schreef:
Ik verzorg mijn nieuw gekochte LP's graag goed en wil ze meteen na aankoop in sterke en mooie opberghoezen schuiven.
Ik hou ervan als de hoezen niet korrelig zijn en niet te nauw zijn.
Voor dubbel-LP's en voor enkele LP's heb ik een tijd terug deze besteld (klik op de dikgedrukte woorden).
Zijn hier goedkopere oplossingen voor te vinden?
Wat gebruiken jullie?


Die zijn er zeker. Bedenk PVC kan gaan verharden op den duur en gaat dan scheuren of barsten; er springen stukjes af - voelt bovendien niet fijn aan als je het beetpakt. PE is dunner, soepeler en beduidend goedkoper. PE zit vaak al om de lp bij platenhandelaars (beurs of tweedehands winkels). PE- hoezen worden verkocht per 100 stuks voor 10 - 15 euro oid. PVC is 3-4 * zo duur.

Enige nadeel van PE; als je lp's strak naast elkaar hebt staan schuiven er wel eens meerdere tegelijk uit/in als 1 lp wilt pakken/terugzetten - beetje gedoe, maar het went wel. Te koop op de beurs (nov Utrecht) en via o..m.

Grammofoonplatenhoezen | Walvis Products - walvisproducts.nl

en: Plastic Platenhoezen | Who's Your Daddy Records - wydr.nl

avatar van Stalin
Bij mijn lokale platenboer zit er praktisch altijd een mooi plastic hoesje om het vinyl heen.
Zelfs om het tweedehands...dat scheelt weer los plastic kopen

buizen
In deze tijd van nog steeds wel een beetje crisis en hoge concurrentie moet een bedrijf zich altijd op het gebied van service en attentie onderscheiden. Met grote inkoop hoeft zo'n transparante beschermhoes nog geen 0,08 euro p/stuk te kosten. Een beetje platenzaak levert daarom inderdaad standaard een vinylalbum met beschermhoes af.
En een beetje beursstandhouder dan natuurlijk ook.
Tweedehands inkopers treffen echter vaak nog puur kartonnen albums, en zullen zelf een partij beschermhoezen moeten aanschaffen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.