Muziek / MusicMeter Live! / Popronde
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 november 2017, 10:33 uur
Vandaag is weer de laatste officiele dag van de popronde. Het festivial om nieuwe bandjes te ontdekken waarvan je later spijt hebt dat je ze niet bent gaan zien in je plaatselijke kroeg.
Ik heb er dit jaar 3 bezocht, Zutphen Venray en gisteren Oss.
Op voorhand al weer duidelijk dat er weer veel talent aanwezig is in Nederland. Bands die mij heel erg goed bevielen zijn Cookhouse (denk aan goeie popmuziek in de stijl van Mumford & Sons), Jagd (stevige portie rock met een energieke frontvrouw en een erg goeie band erom heen), Grim Tim (Blues rock met een knipoog naar de 70's), Lghtnng (electropop uit Groningen, denk aan Chvrches), Eut (klein maar fijne zangeres met een ongelooflijk bereik, hier ga je meer van horen), Korfbal (met leden uit o.a. The Homesick en Yuka Yuka, indie rockband die volgend jaar zo op BKS kan staan), PEER (denk Arctic Monkeys, strakke band met goeie nummers), The Muff (psychedelische rock strak en vol overgave) Amber Gomaa (soul zangeres met een dijk van een stem die gaan we ook vaker zien en horen) en natuurlijk Fata Boom (M.I.A. meets Die Antwoord, aanstekelijke hiphop pop die een hele tent op zijn kop kan zetten.
Hieronder alle bands die ik in 2017 heb gezien.
Beaux
PEER
Lisa Nora
Maurice van Hoek
Yasmine
KIMONOMANDEM
Sean Gascoigne
Batobe
Forever Saturday
Flecha Moon
Lghtnng
Cookhouse
Frank Valenza
Tom Tukker
Dakota
Korfbal
Eut
Amber Gomaa
Okke Punt
Blue Marble,
Writist,
Dooxs,
Gus
The Muff
Foes
Grim Tim
The Howlin'
Jan Terlouw junior and the nightclub,
jagd
Traudes
Inge van Kalkar
Kauw,
Fata boom
Ik heb er dit jaar 3 bezocht, Zutphen Venray en gisteren Oss.
Op voorhand al weer duidelijk dat er weer veel talent aanwezig is in Nederland. Bands die mij heel erg goed bevielen zijn Cookhouse (denk aan goeie popmuziek in de stijl van Mumford & Sons), Jagd (stevige portie rock met een energieke frontvrouw en een erg goeie band erom heen), Grim Tim (Blues rock met een knipoog naar de 70's), Lghtnng (electropop uit Groningen, denk aan Chvrches), Eut (klein maar fijne zangeres met een ongelooflijk bereik, hier ga je meer van horen), Korfbal (met leden uit o.a. The Homesick en Yuka Yuka, indie rockband die volgend jaar zo op BKS kan staan), PEER (denk Arctic Monkeys, strakke band met goeie nummers), The Muff (psychedelische rock strak en vol overgave) Amber Gomaa (soul zangeres met een dijk van een stem die gaan we ook vaker zien en horen) en natuurlijk Fata Boom (M.I.A. meets Die Antwoord, aanstekelijke hiphop pop die een hele tent op zijn kop kan zetten.
Hieronder alle bands die ik in 2017 heb gezien.
Beaux
PEER
Lisa Nora
Maurice van Hoek
Yasmine
KIMONOMANDEM
Sean Gascoigne
Batobe
Forever Saturday
Flecha Moon
Lghtnng
Cookhouse
Frank Valenza
Tom Tukker
Dakota
Korfbal
Eut
Amber Gomaa
Okke Punt
Blue Marble,
Writist,
Dooxs,
Gus
The Muff
Foes
Grim Tim
The Howlin'
Jan Terlouw junior and the nightclub,
jagd
Traudes
Inge van Kalkar
Kauw,
Fata boom
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 november 2017, 18:24 uur
Op BKS dit jaar trouwens 4 oude popronde acts.
The Homesick
Iguna Death Cult
Jo Goes Hunting
Amber Arcades
The Homesick
Iguna Death Cult
Jo Goes Hunting
Amber Arcades
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2023, 16:21 uur
Popronde 2023 heeft ook weer goeie acts.
Gisteren zag Ioana Iorgu, Femme Fugazi, Cloud Cukkoo en Aloyse bijvoorbeeld die indruk maakte, maar ik wil ook nog een Thames zien.
Gisteren zag Ioana Iorgu, Femme Fugazi, Cloud Cukkoo en Aloyse bijvoorbeeld die indruk maakte, maar ik wil ook nog een Thames zien.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2023, 17:24 uur
Enkele parels uit de popronde, in November nog te zien
Shoegaze
Hiqpy
Postpunk
Thames - Tea
Postpunk
ioana Iorgu
Rock
Seewolf
Shoegaze
Hiqpy
Postpunk
Thames - Tea
Postpunk
ioana Iorgu
Rock
Seewolf
3
geplaatst: 27 september 2024, 15:18 uur
Prima topic dit. De Popronde heeft altijd genoeg goede acts te bieden! Morgen ga ik Amersfoort aan doen.
Sets die sowieso op mijn programma staan zijn hardcore band State Power, emo band 32elephants en de hiphop groep Zwartewater. Verder een hoop opties, wellicht ontdek ik nog iets moois.
Sets die sowieso op mijn programma staan zijn hardcore band State Power, emo band 32elephants en de hiphop groep Zwartewater. Verder een hoop opties, wellicht ontdek ik nog iets moois.
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 september 2024, 20:31 uur
Gisteren in Woerden geweest. Toffe dingen gezien.
Cardigan Inn en
Lorem Ipsum mijn favorieten.
Blackbeach was ook een fijne afsluiter.
Venray en Zutphen staan nog op mijn agenda
Cardigan Inn en
Lorem Ipsum mijn favorieten.
Blackbeach was ook een fijne afsluiter.
Venray en Zutphen staan nog op mijn agenda
1
geplaatst: 1 oktober 2024, 16:52 uur
Cardigan Inn heb ik ook gezien zaterdag, die speelden aan het eind van de middag in de platenzaak Velvet. Leuke postpunk band! State Power en 32elephants bliezen me volledig omver, en Zwartewater was ook goed de moeite. Verder vond ik Parker Fans erg vermakelijk. Een soort elektro pop met een hele energieke en grappige frontman. Wellicht pak ik nog een andere editie mee de komende tijd.
3
geplaatst: 2 oktober 2024, 14:01 uur
Morgenavond Popronde Wageningen. Ik ga meestal voor de wat hardere bandjes. Genre aanduidingen volgens de Popronde-site:
Outahead (punk/garage)
RØyking (rock/punk)
Mikki Wood (rock/garage)
Taxitaxi (nederlandstalig/punk)
Bug (punk/hip-hop)
Outahead (punk/garage)
RØyking (rock/punk)
Mikki Wood (rock/garage)
Taxitaxi (nederlandstalig/punk)
Bug (punk/hip-hop)
2
geplaatst: 4 oktober 2024, 22:59 uur
Druk... en dan kom je sommige kroegen niet meer in. Outahead is een fijne grungy-punk band, lekker energiek. Opener van de avond en uiteindelijk ook mijn favoriet gebleken. Album komt er aan. Zal deze in de toekomst nog wel eens vaker gaan zien. Benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Røyking uit Den Haag maakt nederlandstalige rock. Deed me af en toe aan Spliff Radio Show (zonder toetsen) denken. Zangeres was expressief, naar geen Nina Hagen. Jammer van de onnodige foute outfit van de gitarist, maakt het een beetje knullig/ongeloofwaardig. Mikki Wood gemist door een veel te volle kroeg. Ene geosy speelde even verderop. Het programmaboekje: "Hij noemt het zelf ook wel een ontmoeting tussen de ‘Suzan & Freek’- en rock-liefhebbers". Dat maakte nieuwgierig
. Jaren 90 rock met "gevoelige" nederlandstalige teksten. Trok voornamelijk de jongere meisjes. Als laatste naar TAXITAXI. Ze noemen zichzelf een Punk Rock Boyband. Ook foute outfits en nederlandse teksten. Hier werkt het echter wel. Nummers over VWO diploma, teamleiders, vuilniswagen en literatuur knallen lekker de hossende zaal in. Geen idee of dit op plaat werkt, maar live toch wel een Popronde-aanrader. Bug overgeslagen, begon pas om 00:30 uur.
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 07:47 uur
Helemaal langs me heen gegaan vanwege mijn verhuizing.
Hengelo | Popronde 2024
Hengelo | Popronde 2024
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2024, 11:18 uur
4 poprondes gezien. Woerden, Venray, Venlo en Zutphen.
Hierbij zaten enkele hele goeie bands, Heath, Zuster Zonnebloem, Cardigan Inn en Sonic Whip
Ook Olaf Putker, Flora, Lorem Ipsem en Min Taka vind ik erg goed.
Degene met de mooiste stem absoluut Sky Feliz.
Bij de zangers Will Knox en Olaf Putker.
2024 was weer een geslaagde editie.
Hierbij zaten enkele hele goeie bands, Heath, Zuster Zonnebloem, Cardigan Inn en Sonic Whip
Ook Olaf Putker, Flora, Lorem Ipsem en Min Taka vind ik erg goed.
Degene met de mooiste stem absoluut Sky Feliz.
Bij de zangers Will Knox en Olaf Putker.
2024 was weer een geslaagde editie.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2024, 11:45 uur
Acts die ik heb gezien:
Jacob Drescher, Mathilde Bloom, Lorem Ipsum, Cardigan Inn, Future Husband, Zo Lief, RÊVERIE, Blackbeach, Elsa Bekman, Heath, Sol Power, Hunk, Half Cab, Dreamer, Julia Tan, Isabel van Gelder, Sky Feliz, Henk Johannes, Loen, Will Knox, Nienke Leone, MinTaka, Parker Fans, Howen Justin, Flora, Djerra Joan, TaxiTaxi, Zuster Zonnebloem, Olaf Putker, Sonic Whip, State Power, Changing Tides.
Jacob Drescher, Mathilde Bloom, Lorem Ipsum, Cardigan Inn, Future Husband, Zo Lief, RÊVERIE, Blackbeach, Elsa Bekman, Heath, Sol Power, Hunk, Half Cab, Dreamer, Julia Tan, Isabel van Gelder, Sky Feliz, Henk Johannes, Loen, Will Knox, Nienke Leone, MinTaka, Parker Fans, Howen Justin, Flora, Djerra Joan, TaxiTaxi, Zuster Zonnebloem, Olaf Putker, Sonic Whip, State Power, Changing Tides.
* denotes required fields.