MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Niet Goed Geld Terug Concert

zoeken in:
De Haagse popzaal Paard van Troje brengt in 2006 het zogenoemde No Risk Ticket op de markt. Als bezoekers een popconcert niet te pruimen vinden, kunnen ze tot vijftien minuten na aanvang hun geld bij de kassa terug krijgen.
Niet bij alle optredens worden dergelijke kaartjes verkocht, alleen bij shows waarvan de organisatoren vooraf verwachten dat er minder animo voor is. Om het bezoek aan dat soort concerten te stimuleren is de regeling bedacht, aldus een woordvoerster dinsdag. 'Het initiatief is een extra motivatie om mensen over de streep te trekken naar een concert te gaan.'
Klok
Als een concert dat onder de regeling valt is begonnen, meldt de podiumbaas dat aan de kassa. Op dat moment gaat de klok lopen en hebben ontevreden bezoekers een kwartier de tijd om hun ticket in te wisselen. 'We zullen niet kinderachtig doen. Als er na een kwartier nog een rij staat voor de kassa zullen ook die mensen geholpen worden', schetste de zegsvrouw.

Gisteravond was de primeur.

Wat vinden jullie van deze zaak???

Een kwartier vind ik toch wat kort voor een beoordeling

SelmaDuim
De meeste bands treden ongeveer een uur op, dus je kunt moeilijk nog na een half concert geld gaan teruggeven, vind ik. Dus een kwartier vind ik niet verkeerd.

Je zal altijd mensen hebben die gewoon hun geld terug willen. Ook al vinden ze het best goed.

Ik denk dat het toch wat lastig is. Je gaat niet helemaal ergens naartoe las je er rekening mee houdt dat je na een kwartier weer weg kan lijkt mij. Dit zou dus alleen van pas komen als je toch al in de buurt bent en even wil kijken of het wat is (en dat gebeurt mij niet zo vaak)

Kos
Typisch Nederlands zoiets, wat voor een kneus ben je als je een tientje terug gaat vragen als je er niets aan vind .

Vooral omdat dit kleine, sympathieke bandjes zijn die wel wat steun kunnen gebruiken. Als ze dit nu bij een weet-ik-veel Bon Jovi concert van 55 euro per kaartje deden: oke

Tsja, laten ze dat doen wanneer bijvoorbeeld een Bon Jovi of Metallica vind dat een uurtje spelen voor 80 euro per kaartje genoeg is. Dat je dan je geld terug kunt krijgen. Maar ik vind de insteek iig niet verkeert.

Maar voor die 10 piek neem je toch het risico, en dan nog een concert is vaak ook net zo leuk als je het zelf maakt.

Yak
Ik heb hier volgens mij geen mening over. Aan de ene kant kunnen mensen die een concert maar saai vinden het behoorlijk verpesten voor de anderen door te gaan staan kletsen, en die peren 'm natuurlijk gelijk als ze hun geld kunnen terugkrijgen. Aan de andere kant kunnen concerten met de geld-terug-optie ook wel eens juist mensen aantrekken die niet in de eerste plaats voor de muziek komen.

Het trekt de mensen aan die ook altijd zo happig zijn op de Tellsell-''thirty days money back''-guarantee Je bedoelt met ''de muziek'' wellicht de specifieke band van die avond Het is wel zeker dat in bepaalde mate meer mensen zullen komen die minder zeker zijn dat ze de band willen horen, anders zou het hele concept niet werken.

Inderdaad behoorlijk sneu als je je geld terug gaat vragen.

moviefreak#1
Buiten het feit dat het gewoon respectloos tegenover de band is
Staat er dadelijk een band de set van hun leven te geven en zien ze na een kwartier ineens de halve zaal leegstromen om nog 5 euro terug te krijgen Een beetje schandelijk als je het mij vraagt.

Ik ben het helemaal eens met moviefreak#1, wat maken die paar euro nou uit.

Gisteravond was de primeur.

Da's al een paar dagen geleden inmiddels. Enig idee hoe het is verlopen?

Ik weet nog niet zo goed wat ik van dit initiatief vind (ik neig ook naar respectloos). Denk dat het sowieso zijn doel voorbij zal schieten.

Volgens het journaal vroegen 7 van de ongeveer 180 bezoekers hun geld terug.

Wat een losers. Dat soort mensen kunnen beter overal maar wegblijven.

starbright boy schreef:
Volgens het journaal vroegen 7 van de ongeveer 180 bezoekers hun geld terug.

Dat valt nog wel mee.

moviefreak#1
De vraag is dan : Zouden die personen normaal gesproken ook weg zijn gegaan ?

Ik sluit het overigens niet uit dat er één of twee weg zijn gegaan om het weggaan en om te kunnen zeggen dat zij de allereerste waren (er waren wel verschillende media aanwezig natuurlijk).

Ik vind het wel een leuk initiatief. Ik werk zelf in een theatercafé waar ook een zaal is. Er komen meestal 2 bandjes in een weekend. Soms wat grotere namen als Racoon, Spinvis. Maar heel vaak zijn er wat onbekendere bandjes waar dan ook veel minder mensen naartoe komen. Ik denk dat dat best goed zal lopen. Al is het niet veel geld wat je hoeft te betalen, bedragen varieren ongeveer van 8 tot 15 euro, denk ik dat het meer mensen zal trekken. Meer jongeren en mensen die veel in ons café komen. Dus ja, ik vind het een goed initiatief en het lijkt me wel wat als dat bij ons ook wordt ingevoerd.

Best goede deal, zo krijg je veel mensen naar een concert want uiteindelijk zijn er dus relatief weinig aanstellers die hun geld terug vragen. (7 op 180) Beetje gratis reclame erbij via het nieuws en hoppa, je zaal zit waarschijnlijk ook bij kleine optredens vrij vol. En als het echt een rukband is kun je nog altijd weggaan.

fastpulseboy
nee echt compleet suf.
je gaat toch gezellig naar een bandje kijken? Als het dan niet zo cool is moet je volgens mij gewoon blijven kijken omdat ten eerste: na een kwartier het hoogtepunt nog moet komen, ten tweede je een beetje respect moet hebben voor de mensen die staan te spelen. ten derde je in dat eerste kwartier net je eerste biertje op hebt en dan wil je toch altijd meer. ten vierde; er misschien nog een band komt, ten vijfde dat je ws met vrienden bent die het misschien wel willen zien en het ook nog gezellig kan worden na het optreden.
wat wil je dan; een kwartier kijken en dan weer de kou in....
nee dit is echt super dom.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:45 uur

geplaatst: vandaag om 06:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.