Muziek / MusicMeter Live! / DEEP PURPLE in Vorst Nationaal (25/01): Fenomenaal Goed!
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2006, 11:40 uur
Gisteren, Vorst Nationaal....
DEEP PURPLE WAS GEWOON FANTASTISCH
Vermits ik uiteindelijk niet met iemand kon meerijden, zoals eerst afgesproken... eerst nog bijna een uur verloren met uit te puzzelen op de MIVB site welke metro van zuid te nemen, tot ik de inval kreeg op b-rail naar een "Vorst" te zoeken, in combinatie met een kaartje dat ik op de MIVB-site vond bleek het station VORST OOST op nog geen 7 minuten wandelafstand van Vorst Nationaal te liggen!!! Een ontdekking
In Mechelen de trein naar Nijvel nemen, die stopt in Vorst Oost. Laatste trein in vorst Oost is om 23.04. Dat laatste bleek uiteindelik niet nodig, zodat ik ook de laatste bis kon meemaken!
Toeval was wéér aan mijn kant: tijdens het weinig inspirerende voorprogramma raakte ik aan de praat met een koppel Dirk & Inge uit Haacht en hun dochterje die mij nà het optreden keurig thuis afzetten...
)
Tjonge, tjonge... WAT EEN CONCERT ZEG !!!!
Wat een schitterende setlist!!! Wat een Power!!!
17 nummers op de setlist, Paice Drumsolo, Airey Keyboardsolo en vooral gitaarsoli van Steve Morse om duimen en vingers bij af te likken.. En een Ian Gillan die misschien wel niet meer de hoge noten aan kan maar rockt als de be(e)sten !!!
Op de setlijst:
[de nummers van "Rapture of the Deep" merkte ik met een sterretje*]
1. PICTURES OF HOME
2. THINGS I NEVER SAID
3. WRONG MAN*
4. TED, THE MECHANIC
5. LIVING WRECK
6. RAPTURE OF THE DEEP*
7. BEFORE TIME BEGAN*
*Steve Morse gitaarsolo
8. WELL DRESSED GUITAR
9. LAZY
*Don Airey Keyboard Solo (met Star Wars theme, Imperial March... erin!)
10. PERFECT STRANGERS
11. YUNKYARD BLUES*
12. KISS TOMORROW GOODBYE*
13. SPACE TRUCKING
14. HIGHWAY STAR
15. SMOKE ON THE WATER
## encores ##
16. HUSH/ SPEED KING/ Hello Marylou/ It's Now Or Never (!)+ Drumsolo + Morse Gitaarsolo
17. BLACK NIGHT
De band had er duidelijk heel veel zin in, het spelplezier droop er van af... de nummers van de nieuwe plaat komen live heel erg goed tot hun recht vind ik !!!
Hoogtepunten:
* Perfect strangers !!!
* Wrong Man - dat ik al evengoed kon meebrullen als de klassiekers
* Rapture of The Deep
* Space Trucking!!!
* Highway Star!!
* Smoke On The Water
* Speed King !!!!!
SCHITTERENDE PRESTATIE van het Purperen Gezelschap!!!
Een meer dan tevreden Purple Fan!
DEEP PURPLE WAS GEWOON FANTASTISCH

Vermits ik uiteindelijk niet met iemand kon meerijden, zoals eerst afgesproken... eerst nog bijna een uur verloren met uit te puzzelen op de MIVB site welke metro van zuid te nemen, tot ik de inval kreeg op b-rail naar een "Vorst" te zoeken, in combinatie met een kaartje dat ik op de MIVB-site vond bleek het station VORST OOST op nog geen 7 minuten wandelafstand van Vorst Nationaal te liggen!!! Een ontdekking

In Mechelen de trein naar Nijvel nemen, die stopt in Vorst Oost. Laatste trein in vorst Oost is om 23.04. Dat laatste bleek uiteindelik niet nodig, zodat ik ook de laatste bis kon meemaken!
Toeval was wéér aan mijn kant: tijdens het weinig inspirerende voorprogramma raakte ik aan de praat met een koppel Dirk & Inge uit Haacht en hun dochterje die mij nà het optreden keurig thuis afzetten...
)Tjonge, tjonge... WAT EEN CONCERT ZEG !!!!
Wat een schitterende setlist!!! Wat een Power!!!
17 nummers op de setlist, Paice Drumsolo, Airey Keyboardsolo en vooral gitaarsoli van Steve Morse om duimen en vingers bij af te likken.. En een Ian Gillan die misschien wel niet meer de hoge noten aan kan maar rockt als de be(e)sten !!!
Op de setlijst:
[de nummers van "Rapture of the Deep" merkte ik met een sterretje*]
1. PICTURES OF HOME
2. THINGS I NEVER SAID
3. WRONG MAN*
4. TED, THE MECHANIC
5. LIVING WRECK
6. RAPTURE OF THE DEEP*
7. BEFORE TIME BEGAN*
*Steve Morse gitaarsolo
8. WELL DRESSED GUITAR
9. LAZY
*Don Airey Keyboard Solo (met Star Wars theme, Imperial March... erin!)
10. PERFECT STRANGERS
11. YUNKYARD BLUES*
12. KISS TOMORROW GOODBYE*
13. SPACE TRUCKING
14. HIGHWAY STAR
15. SMOKE ON THE WATER
## encores ##
16. HUSH/ SPEED KING/ Hello Marylou/ It's Now Or Never (!)+ Drumsolo + Morse Gitaarsolo
17. BLACK NIGHT
De band had er duidelijk heel veel zin in, het spelplezier droop er van af... de nummers van de nieuwe plaat komen live heel erg goed tot hun recht vind ik !!!
Hoogtepunten:
* Perfect strangers !!!
* Wrong Man - dat ik al evengoed kon meebrullen als de klassiekers
* Rapture of The Deep
* Space Trucking!!!
* Highway Star!!
* Smoke On The Water
* Speed King !!!!!
SCHITTERENDE PRESTATIE van het Purperen Gezelschap!!!
Een meer dan tevreden Purple Fan!
0
geplaatst: 26 januari 2006, 11:43 uur
Nou C-Moon dat belooft wat voor vanavond dan in de HMH
Ik kijk er naar uit
Ik kijk er naar uit
0
geplaatst: 26 januari 2006, 11:59 uur
Veel plezier, VanDeGriend!!
De heren zijn -echt waar- in topform!!!
De heren zijn -echt waar- in topform!!!
0
geplaatst: 28 januari 2006, 12:25 uur
Even kort: prima prima vermaakt. Stond helemaal vooraan samen met een aantal vrienden die, anders dan ik, die-hard fans zijn. Zal nog wel een uitgebreider verslagje plaatsen maar moet nu met vrouw en dochter op pad om de nieuwe cd van K3 te soren. Ook daar zal ik verslag van doen 

0
geplaatst: 28 januari 2006, 12:36 uur
Ah.. VanDeGriend, goed! 
Wat K3 betreft: het Hoéft niet hoor!!! ;-p

Wat K3 betreft: het Hoéft niet hoor!!! ;-p
0
geplaatst: 2 februari 2006, 17:04 uur
c-moon schreef:
Op de setlijst:
Op de setlijst:
Is het niet vreemd dat ze Child in time niet speelden?
0
miloz
geplaatst: 2 februari 2006, 19:43 uur
Nee want Ian Gillan kan die hoge tonen niet meer aan, als hij dat doet dan moet hij 3 dagen herstellen.
Optreden in HMH was geniaal. Het optreden begon meteen al met Pictures of Home! En dat is natuurlijk een klassieker. Meteen al was te zien dat de heren er zin in hadden. De Bas solo van Roger Clover werd door het publiek met veel gejoel ontvangen. Daarna ging de band door met de wat recentere nummers. Vooral Wrongman beukte lekker. Alleen de zang van Ian Gillan was op het begin van dat nummer een beetje vals. Het publiek leek het weinig te deren en ging helemaal uit zijn dak.
Tussen de nieuwere nummers door werd "oudje" Living Wreck met veel plezier gebracht. Before time began vind ik persoonlijk het beste nummer van de nieuwe cd. Ik had me ook al verheugd op de live uitvoering. Het leuke was dat het nummer lekker uitgerekt werd met improvisaties.
Na het lekkere Mary Long mocht Steve Vai laten zien wat hij kon. Ongeloofelijk hoe die gast kan spelen met zijn vingers en effecten. Op een paar missers na was dit echt geniaal. Hierna was de band helemaal los. Na Lazy kwam Don Airey met een geniale solo. Tussen door speelde hij even de "Klassieker" "Tulpen uit Amsterdam". Deze solo werd gevolgd door het geniale Perfect Strangers.
Na Junkyard blues en Kiss Tomorrow Goodbye van Rapture of the Deep was het tijd voor de Grand Finale! Dit begon met Space Truckin. Bij Highway star was het gitaargeluid erg hard waardoor de zang van Gillan amper te verstaan was. Het onsterfelijke Smoke on the water maakte dit echter in een klap weer goed. Hierna verlieten de heren het podium. Na het gebruikelijke "We Want More" geroep kwam DP terug met de aankonding: This is a brand new song, Written in 1900. Waarna het stok oude "Hush" gespeeld werd. Deze uitvoering bevatte een geweldige drum solo van Ian Paice. Paice was de gehele avond al behoorlijk op dreef en bewees met deze solo dat hij nog steeds een meesterlijke drummer is. Na Hush verlieten Ian Gillan en Steve Morse het podium waarna Glover en Paice even een aangename jam te gehoor brachten. Dit ging over in Black Night. Na deze geweldige afsluiter verliet DP het podium en kon zo terug kijken op een geweldige show. Dat echte hard rock van alle tijden èn van alle leeftijden is.
Setlist:
1/ Pictures of Home 2/ Things I Never Said 3/ Wrong Man 4/ Ted the Mechanic 5/ Living Wreck 6/ Rapture of the Deep 7/ Before Time Began 8/ Mary Long 9/ Contact lost~Steve's solo~ Well Dressed Guitar 10/ Lazy 11/Don's solo~Perfect Strangers 12/ Junkyard Blues 13/ Kiss Tomorrow Goodbye 14/ Space Truckin' 15/ Highway Star 16/ Smoke on the Water 17/ Hush 18/ Black night
Optreden in HMH was geniaal. Het optreden begon meteen al met Pictures of Home! En dat is natuurlijk een klassieker. Meteen al was te zien dat de heren er zin in hadden. De Bas solo van Roger Clover werd door het publiek met veel gejoel ontvangen. Daarna ging de band door met de wat recentere nummers. Vooral Wrongman beukte lekker. Alleen de zang van Ian Gillan was op het begin van dat nummer een beetje vals. Het publiek leek het weinig te deren en ging helemaal uit zijn dak.
Tussen de nieuwere nummers door werd "oudje" Living Wreck met veel plezier gebracht. Before time began vind ik persoonlijk het beste nummer van de nieuwe cd. Ik had me ook al verheugd op de live uitvoering. Het leuke was dat het nummer lekker uitgerekt werd met improvisaties.
Na het lekkere Mary Long mocht Steve Vai laten zien wat hij kon. Ongeloofelijk hoe die gast kan spelen met zijn vingers en effecten. Op een paar missers na was dit echt geniaal. Hierna was de band helemaal los. Na Lazy kwam Don Airey met een geniale solo. Tussen door speelde hij even de "Klassieker" "Tulpen uit Amsterdam". Deze solo werd gevolgd door het geniale Perfect Strangers.
Na Junkyard blues en Kiss Tomorrow Goodbye van Rapture of the Deep was het tijd voor de Grand Finale! Dit begon met Space Truckin. Bij Highway star was het gitaargeluid erg hard waardoor de zang van Gillan amper te verstaan was. Het onsterfelijke Smoke on the water maakte dit echter in een klap weer goed. Hierna verlieten de heren het podium. Na het gebruikelijke "We Want More" geroep kwam DP terug met de aankonding: This is a brand new song, Written in 1900. Waarna het stok oude "Hush" gespeeld werd. Deze uitvoering bevatte een geweldige drum solo van Ian Paice. Paice was de gehele avond al behoorlijk op dreef en bewees met deze solo dat hij nog steeds een meesterlijke drummer is. Na Hush verlieten Ian Gillan en Steve Morse het podium waarna Glover en Paice even een aangename jam te gehoor brachten. Dit ging over in Black Night. Na deze geweldige afsluiter verliet DP het podium en kon zo terug kijken op een geweldige show. Dat echte hard rock van alle tijden èn van alle leeftijden is.
Setlist:
1/ Pictures of Home 2/ Things I Never Said 3/ Wrong Man 4/ Ted the Mechanic 5/ Living Wreck 6/ Rapture of the Deep 7/ Before Time Began 8/ Mary Long 9/ Contact lost~Steve's solo~ Well Dressed Guitar 10/ Lazy 11/Don's solo~Perfect Strangers 12/ Junkyard Blues 13/ Kiss Tomorrow Goodbye 14/ Space Truckin' 15/ Highway Star 16/ Smoke on the Water 17/ Hush 18/ Black night
0
geplaatst: 6 februari 2006, 16:40 uur
Ik heb gehoord dat de hoge tonen nog niet echtzo,n problemen waren, maar dat hij door het nummer Child in time 5 shows had moeten cancelen wegens eeninfectie in z,n keel door dat nummer.
0
geplaatst: 12 november 2006, 08:41 uur
miloz schreef:
.
Na het lekkere Mary Long mocht Steve Vai laten zien wat hij kon. Ongeloofelijk hoe die gast kan spelen met zijn vingers en effecten.
.
Na het lekkere Mary Long mocht Steve Vai laten zien wat hij kon. Ongeloofelijk hoe die gast kan spelen met zijn vingers en effecten.
ik denk dat steve morse bedoeld??

0
geplaatst: 10 september 2007, 03:56 uur
Halloween schreef:
Ik heb gehoord dat de hoge tonen nog niet echtzo,n problemen waren, maar dat hij door het nummer Child in time 5 shows had moeten cancelen wegens eeninfectie in z,n keel door dat nummer.
Het gegil op Child in Time eist nogal wat van de stembanden. Hier spelen twee zaken een rol: leeftijd (na het 50e levensjaar gaat de stem hoe dan ook achteruit) en alcoholmisbruik (waardoor de achteruitgang vervroegd en versneld wordt). Nee, ik geloof graag, dat Gillan Child in Time niet meer kan zingen.
0
LocoHermano
geplaatst: 11 september 2007, 08:25 uur
Ik heb ze in augustus in het Warfield Theatre in San Francisco zien spelen (was daar op vakantie). Steve Morse was fantastisch, net als drummer Paice, maar Gillan is duidelijk een paar kilometer over the hill. Child In Time kwam ook hier niet voorbij en dat is maar goed ook. Gillan mag ook wel wat aan zijn presentatie doen. Hij stond met blote voeten op het podium en gehuld in een suf streepjes-shirt. Hij zag eruit als die leraar van vroeger die je nooit meer had willen ontmoeten. 

* denotes required fields.