MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Fabchannel.com

zoeken in:
Ik wil graag weten wat jullie mening is over fabchannel.com? (Ze verzorgen live-stream video registraties van concerten in Paradiso en Melkweg. Ze hebben bovendien een archief dat ruim 400 live concerten bevat.)

Ziet er leuk uit. Eerst maar eens wat beter bekijken.

Ik heb op school een opdracht voor fabchannel en weet zelf nog niet echt hoe ik fabchannel moet zien. Vandaar dat ik me afvraag hoe anderen hier naar kijken en of er überhaupt mensen naar kijken.

Ik ga er zeker mijn tijd voor nemen.

Zeker weten van wel dat ik er naar kijk. Ik vind het een tof bedacht. Zo kan ik toch nog vaak de leuke concerten zien.
Kijk regelmatig naar een concertje. Kwaliteit en geluid zijn ook prima.

In Muziek > Algemeen > Fabchannel:

Nederlandse site die een soort Oscar (webby ofso) heeft gekregen voor muziekwebsite. Laat in redelijke beeldkwaliteit en fantastische geluidskwaliteit, volledige concerten uit de Melkweg en Paradiso zien.

Post hier je ontdekkingen.

Eigen ontdekkingen.

Grolsch Grote Prijs 2005 (Jawat, Jiggy Djé, Ninthe, Flinke Namen en MOD the Black Marvel)
Bloc Party
Pete Philly and Perquisite
The Arcade Fire

In De Site > Algemeen > rippen van Fabchannel.com:

Ik wil een video/filmpje van Fabchannel rippen/saven,
Iemand enig idee hoe?
Zo dat het bijvoorbeeld op me mp3 speler kan.

Ik heb geprobeert te het te googlen, maar ik kom er niet achter wat of hoe dat het gemakkelijkst kan.

Het is me nog niet gelukt.

BVD
glurp

Glurp schreef:
Ik wil een video/filmpje van Fabchannel rippen/saven,
Iemand enig idee hoe?
Zo dat het bijvoorbeeld op me mp3 speler kan.

Ik heb geprobeert te het te googlen, maar ik kom er niet achter wat of hoe dat het gemakkelijkst kan.

Het is me nog niet gelukt.

BVD
glurp

Volgens mij kan het gewoon niet.

Audacity gebruiken. gratis. Gewoon je Stereo Mix opnemen daarmee.

Ik heb het net even geprobeerd met Goldwave voor de audio en dat werkt. Het levert ook behoorlijk goed geluid op.

Bekroonde muzieksite Fabchannel stopt

Gepubliceerd: 7 maart 2009 12:05 | Gewijzigd: 7 maart 2009 12:59

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 7 maart. De Amsterdamse muzieksite Fabchannel, die concertregistraties via internet uitzendt, stopt ermee. Dat heeft de website gisteren bekendgemaakt.

Door de slechte economische vooruitzichten in de muziek en online reclamemarkt ziet de site zich genoodzaakt om te stoppen. Daarnaast gaf een groot deel van de platenmaatschappijen geen toestemming om concerten van hun artiesten op te nemen.

Fabchannel zond negen jaar lang gratis concertregistraties van bekende binnenlandse en buitenlandse artiesten uit via internet. De site, één van de grootste concertarchieven ter wereld, werd bekroond met meerdere prijzen. Zo kreeg Fabchannel in 2006 een Webby Award, een prijs die wordt gezien als de Oscar voor websites, voor beste muzieksite.

Deze week zond Fabchannel nog integraal de persconferentie van popfestival Pinkpop, waarvan de kaarten vanochtend in de verkoop gingen, uit.

Tot vrijdag 13 maart zijn de concerten, waarvan de meeste werden opgenomen in de Amsterdamse concertzalen Paradiso en Melkweg, uit het online-archief nog op de site te bekijken.

Fabchannel sloot vorig jaar nog een overeenkomst met Universal Music Netherlands over het online zetten van concerten van artiesten van de platenmaatschappij. Ook ging de site onlangs samenwerkingen aan met nieuwssites Nu.nl, spiegel.de en internetwinkel Bol.com.

nrc.nl - Kunst & Film - Bekroonde muzieksite Fabchannel stopt

-

Wel erg jammer, heb best wel 's een concert zitten kijken via Fabchannel. Hopelijk kan iemand anders hun diensten overnemen.

Ik heb het altijd een mooi idee gevonden, maar in de praktijk blijk ik nog nooit een concert bekeken te hebben (langer dan 5 minuten). Dus ik lig er niet zo wakker van.

Wel jammer dat ze stoppen. Al keek ik er niet zo vaak op, ik ga liever naar een concert dan dat ik dat op mijn laptopje ga bekijken.

Nog 1 dag fabchannel. Heb toch vandaag nog even het concert van Iron & Wine zitten kijken. Jammer dat ze stoppen maar er komen al een tijd weinig boeiende nieuwe concertjes bij.

Helaas is het nu niet meer mogelijk. Jammer van zo'n prachtig concept dat hier niet meer uit te halen is.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.