MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / The Undertow Orchestra: David Bazan, Vic Chesnutt, Mark Eitzel en Will Johnson

zoeken in:
De americana liefhebbers hier (waaronder ik zelf) sprongen ongetwijfeld van enthousiasme uit hun stoel toen bekend werd dat David Bazan, Vic Chesnutt, Mark Eitzel en Will Johnson onder de naam The Undertow Orchestra zouden gaan touren. Want wat een geweldige line-up is dat!

Om vervolgens weer teleurgesteld te gaan zitten, aangezien deze maand lange tour hun jammer genoeg niet buiten de Amerikaanse grenzen zou brengen.... Zul je altijd zien!

Gelukkig kunnen we nu stiekem toch nog een beetje meegenieten! Bradley's Almanac (wat overigens een uitstekende muziek blog is) heeft de gehele set van dit collectief, opgenomen op 14 februari, geplaatst!

The Undertow Orchestra, Live at the Museum of Fine Arts, Boston, MA

Ik ben zelf niet iemand die snel een bootleg opzet, maar in dit geval maak ik toch graag een uitzondering. Grote aanrader!

HOLY CRAP!!!

Een tijdje geleden hadden we het hier al over de natte droom van iedere liefhebber van de indierockkant van het Americanaspectrum. Het Undertow Orchestra, oftewel het tijdelijk samenwerkingsverband van Mark Eitzel, Vic Chesnutt, Will Johnston (Centro-Matic) en Dave Bazan (Pedro the Lion). Toen spraken we al de hoop uit dat ze ooit naar de Lage landen zouden komen. Die droom komt nu uit:
7 juni, Haarlem, Patronaat
8 juni Utrecht, Tivoli/De Helling
9 juni, Brussel AB Club
Er lijkt maar geen einde aan dit fantastische live-seizoen te komen!

Overigens is het nummer Iraq van Vic Chesnutt waanzinnig! Geweldige metafoor.

dutch2
Even naar Iraq van mijn grote held Chesnutt geluisterd. Prachtig inderdaad. Volgens mij voor het eerst dat Vic met een politiek getinte tekst komt. Trouwens ook een van de weinige keren dat een tekst van hem makkelijk te doorgronden is. Normaal zijn ze altijd erg poetisch, maar nauwelijks te begrijpen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.