MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Appelpop

zoeken in:
Ik ga komende september misschien voor het eerst naar Appelpop in Tiel. Als jullie er wel eens eerder zijn geweest, vertel me dan of het de moeite waard is om vanuit Groningen de reis te maken
Er komen in elk geval wel een paar gave gothic/metal bands die ik wel wil zien.

http://www.appelpop.nl/

Hahaha, ja daar ben ik wel eens vaker geweest, ja, hahaha. Ik ben geen festivalganger, maar onder Appelpop kom je hier echt niet onderuit.
Ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dan dat Appelpop bestaat. Heb er al veel leuke dingen gezien. Nadeel is wel dat het steeds drukker wordt. Op zatermiddag valt het wel mee (waarschijnlijk vooral omdat er dan Fruitcorso is), alhoewel de tijd dat er een kleine vijftig man naar Racoon stond te kijken om 12:00 uur (ze hadden toen net een hitje met Feel Like Flying, ontzettend leuk optreden ondanks dat er niet veel mensen waren) toch echt voorbij is. Mocht je 's avonds gaan: zorg ervoor dat je er op tijd bij bent, anders kom je de tent niet eens in (of helemaal achteraan), ondanks dat het van die grote Lowlandstenten zijn. Maar ja, dat krijg je met een gratis festival.
Appelpop is wat mij betreft zeker de moeite waard, leuke sfeer altijd. Maar misschien komt het ook omdat ik dan weer allerlei bekende gezichten zie die ik al een tijd niet meer gezien heb.
Qua bands vind ik dat de organisatie (allemaal vrijwilligers!) dit jaar zichzelf echt heeft overtroffen. Alleen de naam Textures zegt me niets, voor de rest ken ik alle bands die op het Hoofdpodium en Tweede Podium spelen minstens van naam. 'Huisband' Within Temptation schijnt trouwens iets speciaals te gaan doen (extra spectaculaire show, dacht ik), omdat dit het vijfde jaar is dat ze op Appelpop staa. Of het de reis vanuit Groningen waard is, kan ik moeilijk beoordelen. Als ik in Groningen zou studeren en op kamers zou wonen, zou ik er wel voor naar Tiel komen, maar dan speelt het feit dat mijn roots daar liggen wel mee natuurlijk.

Haha oké dat klinkt opzich wel positief! Alleen is het wel jammer als je savonds wil (within temptation bijvoorbeeld is savonds en daar wil ik toch wel graag heen) er vroeg bij moet zijn, ik heb geen zin om uren van te voren daar dan al te zijn, omdat er nog zoveel andere leuke bands spelen. Maarja dat zie ik dan wel weer. Ik kom al een paar jaar bij het bevrijdingsfestival van Groningen en dat is ook altijd erg leuk, en dit is net wat groter en wat gaver denk ik dus ik dacht: dat is vast wel tof. Ik ga er waarschijnlijk heen met vrienden van me die allemaal in midden-nederland wonen, dus ik ben de dupe qua reistijd , maar het lijkt me toch gaaf om erheen te gaan. In elk geval bedankt voor het bericht!

Vrijdagavond valt nog wel mee met de drukte, tenminste: zaterdagavond is het drukker. Met een beetje goede wil moet er wel een goed plaatsje te bemachtigen zijn. Maar ik garandeer niets.
Vorig jaar was ik vrij laat (moest werken) en toen lukte het me echt niet om tijdens de slotact op zaterdagavond de tent binnen te komen, want die zat echt vol (het gedeelte waar je het podim goed kan zien dan).

Oh naja we zien wel. De sfeer moet buiten de tent (die vast niet geluidsdicht is ) vast ook leuk zijn En anders misschien toch maar op tijd erheen gaan. Hopen op het beste dan maar!

Appelpop was dus gister en eergister, ik ben ondertussen weer thuis (in Groningen). Het was echt super gaaf, en ik het was wat mij betreft de moeite waard om ervoor vanuit groningen naar toe te gaan. Applaus voor Appelpop, en als het meezit ga ik volgend jaar zeker weer.
Het publiek was echt geweldig trouwens, echt een toffe sfeer in de hoofd-tent
Ohja en er stond achter mij tijdens LPG (tweede podium) nog iemand op mijn rug te rochelen (kwam ik later pas achter, helaas), als je dit leest: Ik hoop dat je crepeert

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.