MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Venetian Snares

zoeken in:
Dadelijk komt Venetian Snares in de Paradox in Tilburg. Gaan er hier misschien nog meer mensen naartoe. Ben benieuwd hoe het er bij hem allemaal aan toe gaat, volgens mij kan je echt alles verwachten.

Ik heb hem 2 jaar geleden eens live gezien en vond het erg vet. Heel dansbaar en rare samples tussendoor (ik herinner me zelfs Madonna!).

Ik ga vrijdag naar Paradiso waar 'ie samen met o.a. Sickboy en DJ Rupture optreedt. En dan de volgende dag naar o.a. N-Vitral en Hellfish & Producer. Sweet

Ben net terug. Het was wel erg vet. Hij begon mooi rustig met allemaal jazzy dingetjes, toen ging hij over in fucked up shit en toen ging ie over op ontzettend lompe shit. Op het eind kwam er nog een gast op t podium die allemaal in de mic ging schreeuwen terwijl VS er wat wazige beats overheen gooide. Gelukkig duurde dat niet te lang want anders was ik nu vrijwel doof geweest. Het was iig een erg aangename avond.

Was het druk?

Hij begon mooi rustig met allemaal jazzy dingetjes

Zeg maar gerust jazzy shit

Was het druk?

Ja best wel. Het is maar een klein zaaltje daar maar dat zat toch goed vol.
Het leuke van die onbekendere muziek is wel dat de artiest nog echt leeft voor zn eigen muziek en het niet allemaal voor het geld doet. Na het optreden stond VS ook nog gewoon een jointje te roken en een pilsje te pakken te midden van het publiek.

Zeg maar gerust jazzy shit

Ik dacht: laat ik dat maar eens niet zeggen, dan krijg je vast weer een flauwe opmerking van Onderhond. Het mocht niet baten .

Zwakke logica BoordAppel. Uiteraard reageer ik wel als alles omschreven wordt als shit behalve de jazz

Tsja, mijn logica werkt doorgaans niet meer zo goed na 1:12. Zeker niet na een paar pilsjes met piepende oren.

BoordAppel schreef:

Ben net terug. Het was wel erg vet. Hij begon mooi rustig met allemaal jazzy dingetjes, toen ging hij over in fucked up shit en toen ging ie over op ontzettend lompe shit. Op het eind kwam er nog een gast op t podium die allemaal in de mic ging schreeuwen terwijl VS er wat wazige beats overheen gooide. Gelukkig duurde dat niet te lang want anders was ik nu vrijwel doof geweest. Het was iig een erg aangename avond.

Doet me denken aan het concert in de OCCII. Toen begon ie ook relatief met rustig 'drill-n-bass' (heet het zo?) en ontaardde het uiteindelijk in tekno-achtige herrie (ik noem het maar tekno omdat de mensen met wie ik toen was alle tekno-feestjes afstruinden).

Drill 'n bass is volgens mij nooit rustig, hehe

Maar klinkt goed BoordAppel. Vaak kan je de bezoekers bij dit soort feestjes op een paar vingers tellen, maar VS is blijkbaar bekend genoeg om veel volk te trekken. Maakt het meteen een stuk leuker uiteraard. Heb zin in morgen! Nogmaals voor de liefhebbers uit A'dam en omstreken: hier staat mr. Funk morgenavond.

Enne... niks mis met jazzy shit natuurlijk

Nee, drill 'n' bass is zeker niet rustig. Ik bedoelde eigenlijk ook meer rechtlijnig. Die avond speelde voor VS Fanny, iets soortgelijks, maar veeeeel chaotischer. Daar was echt geen touw aan vast te knopen, dus was VS de opeens nog welkomere hoofdact.

Wat een enge/grappige kerel zeg . Venetian Snares kwam gisteren apenzat Paradiso binnenstuiteren, gooide bier over het publiek en de apparatuur, sloeg mensen op hun hoofd die voor 'm stonden en niet aan het dansen waren, schold de lui die het geluidsniveau meten uit, gaf de meest weirde effecten aan z'n tracks, zoende kerels op hun mond, likte oren en ging vervolgens met het publiek nog flink rondhakken terwijl Bong-Ra en later Sickboy de meest ranzige herrie uit de boxen persten. Topavond!

En voor de liefhebbers die niet naar Club r_AW gaan (nou ja, 'liefhebbers' .. ):

Hier wordt vanavond tussen 10 en 2 de eerste 4 uur van het feest gestreamd!

Haha, waar ik was was hij een stuk rustiger. Wel flink aan het bier en de wiet maar dat soort fratsen haalde hij niet uit.

Tja z'n laatste dag in Nederland hè, en dan ook nog 's in de stad waar alles kan en alles mag, dan krijg je dit soort dingen

Klinkt mij veels te rock'n roll. Lijkt me eerlijk gezegd nogal zielig allemaal.

Hehe, totaal niet mee eens. Die kerel ís z'n muziek. Kunnen heel wat "ik draai apatisch aan een paar knopjes en verdien zo m'n geld"-artiesten een groot voorbeeld aan nemen. Een van de meest energieke acts die ik ooit zag tenminste (samen met Hellfish & Producer net ).

Die kerel ís z'n muziek.

Dat is het em net, dikwijls "wel willen maar niet kunnen -> compensatie" als je het mij vraagt. Veel geblaat en weinig wol .. etc etc.

Mja, duidelijk totaal verschillende opvattingen over hoe een goede act eruit moet zien blijkbaar. Zelden zoveel wol uit zoveel geblaat zien komen namelijk

Ik denk het ook, want ik ga ook nooit om "een act" te zien. Kan me nog herinneren dat tijdens een set van Speedy J het gehele publiek zich naar de DJ boot draaide, ben er dan maar met m'n rug naartoe gaan staan.

Een van de leuke dingen aan electronic vind ik nu eenmaal dat het vooral om de muziek gaat, en dat een producer/DJ geen gezicht is/wordt. Als VS liever de idioot uithangt, ipv wat meer werk in z'n tracks te steken, mij best, maar op mijn sympathie hoeft hij niet te rekenen.

..terwijl ik dus júist feestjes bezoek vanwege de interactie tussen de artiest en het publiek en de hele sfeer die daardoor versterkt wordt. Toch maak ik het te vaak mee dat de artiest geconcentreerd maar emotieloos z'n platen aan elkaar mixt, waardoor ik het alleen maar toejuich als ik 'm helemaal zie opgaan in de muziek.. éénheid met het publiek.

Een van de leuke dingen aan electronic vind ik nu eenmaal dat het vooral om de muziek gaat, en dat een producer/DJ geen gezicht is/wordt.

Dat was misschien 10 jaar geleden zo, maar nu gaat dat niet meer op. Denk alleen maar aan sommige hoezen van Aphex Twin of Squarepusher. Denk dat voor mensen die geregeld feestjes bezoeken het ook juist meer betekent dat een beetje muziek luisteren..

Vet! Verschillende sets van Sonic Acts zijn te beluisteren op 3voor12. Luister ende huiver

Goodfella schreef:

Toch maak ik het te vaak mee dat de artiest geconcentreerd maar emotieloos z'n platen aan elkaar mixt, waardoor ik het alleen maar toejuich als ik 'm helemaal zie opgaan in de muziek.. éénheid met het publiek.

Publiek interacter en partystarter #1 is voor mij nog altijd Peaky Pounder. Áltijd een feest met hem achter de draaitafels... en dat is zeker niet alleen vanwege zijn mixkunsten .

Venetian Snares 29 december in Tivoli.. zit er toch sterk over te denken te gaan .. nog meer MuMe-ers?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:01 uur

geplaatst: vandaag om 23:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.