MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / 18.08: Ministry Total Impact !(Pukkelpop gig)

zoeken in:
Ministry Kwam zag en overwon...

Gisteren, tegen de avond aan naar Pukkelpop vertrokken, eigenlijk vooral, of beter; enkel om MINISTRY te zien..
Spijtig genoeg doen ze in onze contreien enkel de festivals aan .. geen zaaloptredens...

Dus de enige mogelijkheid ze te kunnen beleven bleek Pukkelpop!!!

Had er enorm naar uitgekeken MINISTRY eens live aan het werk te zien en wist niet of dit live wel mee zou vallen, maar tjongen, wat een concert!!! Fantastisch gewoon.... wat een brok energie.... ens....

Industrial-Punk-Speed- Metal hoe je het ook noemen wil....... het werkt ... ook live!!!!!

Genadeloze drumsalvo's, véél gitaargeweld.. de bezwerende Jourgensen aan zijn typische microfoonstandaard die zijn teksten - veelal scheldtirades aan htet adres van ene George B.... uitkotst, schreeuwt....

De briljante stevige bass van Paul Raven (Killing Joke), de extreme harde en onvermijdelijke gitaren van Tommy Victor (Prong), méér gitaarvirtuositeit nog van Mike Saccia, keys door John Bechdel (Fear Factory, Killing Joke, Prong) en.. misschien wel de 'best industrial drummer in the world': Joey Jordison...

Aan intensiteit géén gebrek bij Jourgensen & co.

Setlist was opgebouwd rondom de twee recenste MINISTRY-platen, de eerste twee in het grote 'anti-bush' drieluik: "Houses of the Molé" en "Rio Grande Blood"... Jourgensen's persoonlijke kruistocht tegen Bush en diens waanzinnige politiek, alsook tegen Blair en de andere schoothondjes van Bush, én het hele Irak- en 'war on terrorism-beleid' natuurlijk....

Maar we kregen ook een tractatie uit "Psalm 69", met "N.W.O" en "Psalm 69" én uit "The Mind is A Terrible Thing To taste": "Thieves"....

Total Impact!!!!

Wat een pletwals.. verantwoorde herrie.. geweldig/geweldadig was het, fantastisch.. bezwerend een meeslepend.. en vooral heel erg intens, het had iets van een ritueel...

S E T L I S T
1. Fear (Is Big Business)
2. Senor Peligro
3. No W
4. Rio Grande Blood
5. Waiting
6. Lies Lies Lies
7. N.W.O.
8. Just One Fix
9. Thieves
10. Kyber Pass
=
bis:
11. Psalm 69

Zeer knappe, geweldige/geweldadige, harde, genadeloze, maar veel te korte set van Jourgensen/ Victor/ Raven & co....

Had nog gehoopt op "Gangreen" of/en "The Land Of Rape And Honey" en "Jesus Built My Hot Rod".... maar een mens kan niet alles hebben in het leven
..

Al mijn favoriete nummers staan er tussen... Had niet eens gezien dat ze ook op Lowlands stonden.

hey c-moon. ik kende ministry eigenlijk alleen maar van horen zeggen dus toen ik ging zien kende ik totaal geen muziek van hun. dit optreden heeft wel wat losgeschud bij mij. terwijl niemand van mijn vrienden mee wou gaan ben ik toch gaan zien. GENE SPIJT VAN!! wat was dat? gewoon de max. normaal is mijn muziekstijl niet zo hard paar dit bleef wel hangen. kga zeker nog muziek van hen kopen. Ministry is de max

mascot schreef:
hey c-moon. ik kende ministry eigenlijk alleen maar van horen zeggen dus toen ik ging zien kende ik totaal geen muziek van hun. dit optreden heeft wel wat losgeschud bij mij. terwijl niemand van mijn vrienden mee wou gaan ben ik toch gaan zien. GENE SPIJT VAN!! wat was dat? gewoon de max. normaal is mijn muziekstijl niet zo hard paar dit bleef wel hangen. kga zeker nog muziek van hen kopen. Ministry is de max

Ja, het was subliem he! Dit was zeker een van DE optredens van 2006 !!!!!!

ministry ook gezien op lowlands en het was inderdaad bruuut

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.