MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Zondag 1 oktober gratis festival in Antwerpen met o.a. dEUS

zoeken in:
Festival georganiseerd door Tom Barman met de volgende line-up
13.10 Abdel zonder gel
13.30 Wannes Van De Velde / Fixkes
14.05 Jan De Smet
14.30 Leki
15.15 Sindicato Sonico
15.55 Zita Swoon + Guests
17.30 Scala
18.00 Douzi
18.45 Roland & Boogie Boy
19.30 Clouseau
20.25 Internationals
21.10 dEUS

Zeker als je weekend-ov hebt zeer de moeite waard om even heen en weer te treinen.

Tegelijkertijd ook festivals in Brussel, Gent, Hasselt en Charleroi. Check www.0110.be voor meer info.

Het betreft festivals voor verdraagzaamheid. Met andere woorden : goede muziek voor een wel heel erg goed doel.

Zeg maar tegen Vlaams Belang , hopelijk doet het iets uit.

Iemand geweest?

Ik vond vooral Zita Swoon en enkele van hun gasten geweldig. Zelf speelden ze de pannen van het dak met een bikkelharde keyboard-ondersteuning, en ook de samenwerking met oa. Admiral Freebee (Ever Present en Lucky One, waarin Tom van Laere zich volledig liet gaan - geweldig - en druipend van het zweet het podium verliet!), Joost Zweegers (met de meerbruller The Best is Yet to Come) en enkele anderen waren geslaagd. Grootste teleurstellingen waren Hooverphonic (eentonig) en Yasmine, al had ik van die tweede niet meer verwacht. Axelle Red liet me onverschillig en de rest ben ik al vergeten, dus...
Verder ondernam Scala een noemenswaardige poging om 'Everything in it's Right Place' te coveren (van Radiohead).
Natuurlijk ook lof voor dEUS, al kregen we teveel rustige nummers te horen. Al in het begin barste het spektakel los met een loeiharde versie van 'Instant Street', maar aan 'Nothing Really Ends' of 'Real Sugar' had ik geen boodschap, en 'What we Talk about' kwam er maar zwakjes uit bij Barman. Fell of the Floor Man leek één grote chaos, maar 'Roses' had wel z'n uitwerking op de hele massa. Ook 'Bad Timing' kwam dan weer wel genadeloos uit de boksen geknald en 'Suds & Soda' ontpopte zich tot een ware meebruller. Op een duet met Clouseau zaten we helemaal niet te wachten, maar ik snap ook wel dat deze ode aan ons vaderland noodzakelijk was in het kader van de verdraagzaamheid.
Al bij al heb ik me zéker vermaakt.

Ik was er ook. Ben niet zo'n fan van Zita Swoon. dEUS is wel een van mijn favoriete bands, maar ik vond het geluid echt heel slecht! We stonden vrij ver vooraan, maar daar was het geluid echt niet om aan te horen. Barman was gewoon niet te verstaan en de gitaren maakten echt een krassende herrie, die niet past bij de rustige nummers die ze (behalve de eerste twee, No More Loud Music en Instant Street) speelden. Pas toen we wegliepen naar achter werd het dragelijk. Jammer, want ik had me er veel van voorgesteld. Wel alle respect voor de grote hoeveelheid antwerpenaren, die zich niet lieten weerhouden door de gietende regen en hagelstenen zo groot als dobbelstenen en er waar feest van maakten! Jammer ook dat de Internationals niet optraden door de regen, want die schijnen wel de moeite waard te zijn.
Ik hoop dat dit concert enig effect heeft op de verkiezingsuitslag. De achterliggende problemen die voor het succes van Vlaams Belang zorgen los je natuurlijk niet op met een gratis fuif.

In welke mate is dat geluid dan de schuld van dEUS?

Lijkt me niet hun schuld. Hoewel ze wel de boel georganiseerd hadden natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.