Muziek / MusicMeter Live! / Crossing Border
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 20:14 uur
Arrie schreef:
Dat meen je niet?
Waar kan je dat zien?
(quote)
Dat meen je niet?

Waar kan je dat zien?
In een boekje dat bij verschillende platenzaken en andere winkels in Den Haag ligt, maar het staat ook op de site; http://www.crossingborder.nl/upload/files/CB_MAGAZINE_2010_lowres.pdf .
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 20:15 uur
Ah, dankje. Ik heb wel gezocht op de site, maar kon het niet vinden.
0
geplaatst: 8 oktober 2010, 20:29 uur
Voor de mensen die nu twijfelen tussen Low of Midlake: ik zou zeker voor Low gaan. Midlake is een geweldige band, maar live is het helemaal niks. Heb ze dit jaar in Paradiso gezien en nog een keer op Rock Werchter, beide keren voortijdig weggelopen.
Ik ben er trouwens ook op vrijdag
Ik ben er trouwens ook op vrijdag

0
geplaatst: 8 oktober 2010, 20:32 uur
Dankje voor het advies, Caspar, ik had al een lichte voorkeur naar Low, maar ik ga met m'n ouders en ik dacht: zij hebben denk ik meer met de muziek van Midlake. Maar in dat geval ga ik toch voor Low. 
En dan Ed Harcourt ook nog om die tijd.
Jammer, hem had ik ook wel willen zien.

En dan Ed Harcourt ook nog om die tijd.
Jammer, hem had ik ook wel willen zien.
0
Benno
geplaatst: 9 oktober 2010, 09:35 uur
Caspar schreef:
Voor de mensen die nu twijfelen tussen Low of Midlake: ik zou zeker voor Low gaan. Midlake is een geweldige band, maar live is het helemaal niks. Heb ze dit jaar in Paradiso gezien ... voortijdig weggelopen.
Voor de mensen die nu twijfelen tussen Low of Midlake: ik zou zeker voor Low gaan. Midlake is een geweldige band, maar live is het helemaal niks. Heb ze dit jaar in Paradiso gezien ... voortijdig weggelopen.
Dit onderschrijf ik volkomen, als je naar Midlake gaat in plaats van Low dan ga je zeker spijt krijgen.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 16:35 uur
Mijn aanrader is Tom McRae, een geweldige singer-songwriter. Hoewel zijn eerste twee platen wel beduidend beter zijn dan zijn nieuwste werk. Live schijnt hij volgens mij ook best goed te zijn.
Tom McRae - The Boy with the Bubblegun
YouTube - Tom McRae - The Boy with the Bubblegun
Kippenvel!
Tom McRae - The Boy with the Bubblegun
YouTube - Tom McRae - The Boy with the Bubblegun
Kippenvel!
0
geplaatst: 12 oktober 2010, 09:19 uur
Benno schreef:
Dit onderschrijf ik volkomen, als je naar Midlake gaat in plaats van Low dan ga je zeker spijt krijgen.
(quote)
Maar daar is het probleem natuurlijk nog niet mee opgelost, want wat te doen met Blitzen trapper die toch een joekel van een plaat hebben uitgebracht.
Verder ben ik er nog niet zo uit, al te veel gezien dit jaar, maar met wat voor act komt Jamie Lidell eigenlijk? Wordt het zijn knoppengepriegel of toch zijn soulsucces? Hoewel ik waarschijnlijk toch The Villagers zal gaan bekijken in de kerk, want het Lowlandsoptreden was 1 van de beste dit jaar en ik die kerk wel een interessante locatie vind.
Jammer vind ik wel dat The National niet in de Schouwburg staat, dan had ik zeker gaan kijken, nu laat ik het denk ik schieten, hoewel ik Local natives ook al 2 keer gezien heb dit jaar en ik Kisses nog niet ken.
Maar komt Low nu ook The Great destroyer spelen net zoals op Primavera sound? Ik heb het boekje nog niet gelezen.
0
Gallow
geplaatst: 15 oktober 2010, 10:38 uur
Is er ook al een tijd schema bekend van Crossing Border Antwerpen?
0
Gallow
geplaatst: 22 november 2010, 07:15 uur
Hoorde dat het flink chaos was bij the National vanwege de veel te kleine zalen.
0
geplaatst: 22 november 2010, 11:32 uur
@Gallow: is 600 man nu echt te klein voor een act die al 3 keer in Nederland heeft gestaan (en Paradiso en Tivoli zijn nu niet echt overdrijven grote zalen dit jaar en dadelijk nog 4 shows of zijn de mensen zelf een beetje dom om met zijn allen naar 1 act te willen?
Het is vooral zonde dat bij Spoon dan een National publiek staat en The Walkmen voor een nog geen half gevulde zaal speelt.
Maar goed The National had ik al 2 keer gezien en dadelijk in februari weer en Spoon heb ik in Barcelona al gezien en The Walkmen was slecht ingeroosterd, zodat ik toch al niet in het NTG moest zijn.
Maar het is natuurlijk wel jammer.
Het is vooral zonde dat bij Spoon dan een National publiek staat en The Walkmen voor een nog geen half gevulde zaal speelt.
Maar goed The National had ik al 2 keer gezien en dadelijk in februari weer en Spoon heb ik in Barcelona al gezien en The Walkmen was slecht ingeroosterd, zodat ik toch al niet in het NTG moest zijn.
Maar het is natuurlijk wel jammer.
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 12:18 uur
Hello! Ik ben nog nooit naar Crossing Border geweest en kende het concept tot voor kort ook niet.
Nu, omdat het uurschema nog niet echt online staat, heb ik nog een paar vraagjes.
Het zou bij mij gaan om de Arenberg in Antwerpen, maar ik vermoed dat het concept wel gelijkaardig zal zijn aan dat van onze noorderburen.
Hoe lang speelt een artiest daar ongeveer? Ben voorlopig vooral geïnteresseerd in Radical Face en moet de rest nog wat leren kennen. Al heb ik ntrlk wel al gehoord van Phosphorescent, These New Puritans en Savages, hun muziek is me nog onbekend.
Zijn er dan gewoon verschillende zalen waar je kan in- en uitlopen gedurende de hele namiddag-avond?
Nu, omdat het uurschema nog niet echt online staat, heb ik nog een paar vraagjes.
Het zou bij mij gaan om de Arenberg in Antwerpen, maar ik vermoed dat het concept wel gelijkaardig zal zijn aan dat van onze noorderburen.
Hoe lang speelt een artiest daar ongeveer? Ben voorlopig vooral geïnteresseerd in Radical Face en moet de rest nog wat leren kennen. Al heb ik ntrlk wel al gehoord van Phosphorescent, These New Puritans en Savages, hun muziek is me nog onbekend.
Zijn er dan gewoon verschillende zalen waar je kan in- en uitlopen gedurende de hele namiddag-avond?
0
geplaatst: 16 oktober 2013, 12:40 uur
Ja, er zijn zalen waar je in en uit kunt lopen, echter geldt wel dat vol = vol, hoe dat in Antwerpen loopt heb ik geen idee van, maar Den Haag ontspoort soms een beetje, omdat iedereen naar The National wilde, of Mumford and sons die in een zaaltje met een capaciteit van 200 staat te spelen, daar moet je vroeg bij zijn.
E.e.a. is afhankelijk van de zaal, in Den haag zijn er zaaltjes waar nog geen 100 man in kan, die worden ook voornamelijk gebruikt voor lezingen. Maar in de grote zaal in de schouwburg kan je altijd wel een plekje vinden, je loopt even naar boven en je kan op het balkon nog wel een staanplaatsje vinden.
Hoe lang artiesten spelen verschilt ook, soms 5 kwartier, soms 3, al krijgen de grotere uiteraard meer tijd dan de kleinere.
Maar CB werkt niet heel anders dan andere indoorfestivals als Le guess who of Motel mozaique, maar zo te horen is die ervaring ook nul.
E.e.a. is afhankelijk van de zaal, in Den haag zijn er zaaltjes waar nog geen 100 man in kan, die worden ook voornamelijk gebruikt voor lezingen. Maar in de grote zaal in de schouwburg kan je altijd wel een plekje vinden, je loopt even naar boven en je kan op het balkon nog wel een staanplaatsje vinden.
Hoe lang artiesten spelen verschilt ook, soms 5 kwartier, soms 3, al krijgen de grotere uiteraard meer tijd dan de kleinere.
Maar CB werkt niet heel anders dan andere indoorfestivals als Le guess who of Motel mozaique, maar zo te horen is die ervaring ook nul.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 10:07 uur
Ik kom er net achter dat Savages is verplaatst naar de zaterdag. Wat een tegenvaller zeg!
Misschien dat ik nu de zaterdag ook maar ga, Warpaint heb ik immers nog nooit gezien.
Misschien dat ik nu de zaterdag ook maar ga, Warpaint heb ik immers nog nooit gezien.
0
geplaatst: 2 november 2016, 15:56 uur
De vrijdag ziet er erg aantrekkelijk uit, maar is tegelijk met Tindersticks in 013.
Tears & Marble - 19:00 - 19:45 @ De Zwarte Ruiter
Emiliana Torrini & The Colorist - 19:45 - 20:45 @ The Raven *
Gwenno - 21:45 - 22:30 @ De Zwarte Ruiter
Xenia Rubinos - 22:00 - 22:45 @ Club 7, Koorenhuis, Red Eyed Fly *
Lisa Hannigan - 23:00 - 00:00 @ Lutherse Kerk *
Michael Franti - 23:15 - 00:15 @ The Raven
Amber Arcades - 23:45 - 00:30 @ Heartbeat Hotel
Jammer dat één en ander ook hier elkaar overlapt.
Tears & Marble - 19:00 - 19:45 @ De Zwarte Ruiter
Emiliana Torrini & The Colorist - 19:45 - 20:45 @ The Raven *
Gwenno - 21:45 - 22:30 @ De Zwarte Ruiter
Xenia Rubinos - 22:00 - 22:45 @ Club 7, Koorenhuis, Red Eyed Fly *
Lisa Hannigan - 23:00 - 00:00 @ Lutherse Kerk *
Michael Franti - 23:15 - 00:15 @ The Raven
Amber Arcades - 23:45 - 00:30 @ Heartbeat Hotel
Jammer dat één en ander ook hier elkaar overlapt.
0
geplaatst: 6 november 2016, 12:38 uur
Ben je uiteindelijk nog gegaan, E-Clect-Eddy? Ik vond die vrijdagavond geweldig, met inderdaad Emiliana Torrini & The Colorist, Gwenno, Lisa Hannigan, Amber Arcades en vooral Noura Mint Seymali!
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:08 uur
Choconas schreef:
Ben je uiteindelijk nog gegaan, E-Clect-Eddy? Ik vond die vrijdagavond geweldig, met inderdaad Emiliana Torrini & The Colorist, Gwenno, Lisa Hannigan, Amber Arcades en vooral Noura Mint Seymali!
Yep, schrijf nu een stuk voor straks in Gisteren ... gezien! topic... over een uurtje of zo.
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:10 uur
Ik ben gisterenavond gegaan en heb Angel Olsen, Eleanor Friedberger en The Low Anthem gezien.
De vrouwen overtuigden zeer zeker, twee strakke shows. Angel Olsen was een stuk beter op dreef dan de keer dat ik haar op Motel Mozaïque zag in 2014. Scheelt ook wel dat ze er een boel goede liedjes bij heeft gekregen.
Het laatste optreden was een beetje vaag (lees: te experimenteel). Had gehoopt een aantal bekende nummers van The Low Anthem te horen, maar ze speelden er geen een.
De vrouwen overtuigden zeer zeker, twee strakke shows. Angel Olsen was een stuk beter op dreef dan de keer dat ik haar op Motel Mozaïque zag in 2014. Scheelt ook wel dat ze er een boel goede liedjes bij heeft gekregen.
Het laatste optreden was een beetje vaag (lees: te experimenteel). Had gehoopt een aantal bekende nummers van The Low Anthem te horen, maar ze speelden er geen een.
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:17 uur
Bij Muziek > Algemeen > Luistertips (nieuwe muziek):
Ik ga vanavond naar Angel Olsen in de Tolhuistuin, klinkt veelbelovend...
Hoe was Eleanor Friedberger? stond ook half op mijn lijstje met Angel.
Gretz schreef:
Ik ben gisterenavond gegaan en heb Angel Olsen, Eleanor Friedberger en The Low Anthem gezien.
De vrouwen overtuigden zeer zeker, twee strakke shows. Angel Olsen was een stuk beter op dreef dan de keer dat ik haar op Motel Mozaïque zag in 2014. Scheelt ook wel dat ze er een boel goede liedjes bij heeft gekregen..
De vrouwen overtuigden zeer zeker, twee strakke shows. Angel Olsen was een stuk beter op dreef dan de keer dat ik haar op Motel Mozaïque zag in 2014. Scheelt ook wel dat ze er een boel goede liedjes bij heeft gekregen..
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:21 uur
Gretz schreef:
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:32 uur
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)
Die gaf ook een heerlijk optreden. Aanstekelijke indiepop. Dansbaar en een beetje hoekig. Verwacht dat ze wel in jouw straatje past.
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:38 uur
Eleanor Friedberger was zeker de moeite waard, goede liedjes en stem, overtuigend gebracht. Angel Olsen heb ik gemist vanwege de poezievoordracht van PJ Harvey (keuzes, keuzes!), maar gelukkig mag ik vanavond ook in de herkansing! =)
0
geplaatst: 6 november 2016, 13:54 uur
Gretz schreef:
Die gaf ook een heerlijk optreden. Aanstekelijke indiepop. Dansbaar en een beetje hoekig. Verwacht dat ze wel in jouw straatje past.
(quote)
Goed om te weten van Eleanor.
Heb trouwens mijn post opnieuw in het juiste topic geplaatst want hier was het niet mijn intentie om te plaatsen in luistertips
0
geplaatst: 23 juni 2024, 14:12 uur
The Antlers en Okkervil River komen samen naar Den Haag. Zullen eigen nummers spelen, maar ook samen het podium betreden.
* denotes required fields.